Gøril og Jesper :) Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #76 Del Skrevet 16. mai 2006 er i mye bedre form nå. heldigvis. Så nå skal jeg snart dra på meg treningstøyet og trene. Veide meg i går, og fant ut at jeg hadde gått opp 3 kg.. Så dette må bort.. Hehe. trodde ikke det sto då dårlig til, men det forsvinner nok fort. Sambo ser ikke at jeg har lagt på meg heller, så vi sier at veka lyver Jeg lurer på så mye jeg også. Blir helt forvirra.. Hvilke spm sitter du inne med nå da? (litt nysgjerrig jeg) Ikke for å virke frekk eller noe, men st.olav ser ikke på søknaden deres før man har fått resultatet på kromosonprøven. De skikkelig sære når det gjelder den.. Gyn ringte de da jeg var der sist, og da fikk hun i allefall den beskjeden. Hun mente det var sånn, men at vi måtte ringe for å være helt sikre. Så ikke bli skuffa og lei deg, om de ikke hører på deg.De har bare noen egne regler de følger tror jeg.. Vi skal ikke søke på st.olav. Vi søker først medicus også sykehuset i telemark. Der trenger de ikke kromosonprøven før de behandler søknaden, og er litt kortere ventetid. Skal ringe medicus selv jeg. Vil spørre om de vil se på søknaden vår allikevel om vi ikke er gift riktig ennå... Håper de sier at det er greit.. ha en fin dag vennen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5060711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 16. mai 2006 #77 Del Skrevet 16. mai 2006 Nå har jeg ringt Medicus og jeg må bare si det igjen: For en fantstisk plass og service!!! Jeg blir alltid så letta når jeg har fått snakka med dem. Det er liksom ingenting som er vanskelig for dem å ordne. Jeg har virkelig bare positivt å si om dem. Jeg spurte de litt om sammarbeidet mellom dem og min gynekolog. Og så lurte jeg på om jeg og min mann bare skulle leve som normalt nå før behandlinegen eller om vi skulle ta noen forholdsregler. Jeg burde ta folsyre, ellers skulle vi bare leve som normalt. Ellers var jeg litt bekymra for at jeg ikke skulle få reseptene fra dem i tide før jeg fikk mensen siden det er så mange helligdager nå, men ikke noe problem de skulle bare faxe de over. Helt suuupert! Vet at de er sære på St. Olav. Det er derfor jeg vil prate med de og høre hva de sier om søknaden. Gi beskjed når du har snakka med Medicus. Er nysgjerrig jeg også.. Ha god treneing Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5060874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #78 Del Skrevet 16. mai 2006 sitter å venter på tlf fra de nå. De skulle ringe meg opp, for hun jeg skulle prate med Kari Mette tror jeg satt i en tlf.. Har mange spm, men husker så klart ingen nå.. Åhh.. tenke tenke.. Hun jeg prata med var såååå koselig Du har helt rett. Koselige og snille mennesker. Det er jo såååå viktig kommer tilbake etter samtalen. treningen får vente litt til.. hehe. babyspm er viktigere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5060906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #79 Del Skrevet 16. mai 2006 jeg kommer ikke på noen spm.. WÆÆÆÆ.. Skikkelig hjernteppe.. typsik Gøril. Litt skjelven nå, og lettere nervøs for å prate med de. Håper vi kan komm i gang fordi om vi ikke har blitt gift. Håper Håper Håper.. har dere forresten vurderet telemark som 2.valg? (kommer ikke til trenge mer enn et forsøk altså, men du skjønner hva jeg mener?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5061017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 16. mai 2006 #80 Del Skrevet 16. mai 2006 Åååååå så spennende!! Nå blir jeg helt spent på dine vegne. Det er hun Kari Mette jeg også prater med. Hun er bare helt topp!! Du kommer nok på endel spørsmål når du først får prata med henne. Og hvis du glemmer noe så kan du bare ringe opp igjen... Skriv så fort du har snakka med henne Vi har egentlig ikke tenkt på noe annet offentlig enn St. Olav. Tror vi går for det nå siden vi allerede har sendt søknaden. De skal iallefall være veldig flinke når vi kommer til selve bahandlingen. Men utrolig irriterende at de ikkke svarer på telefonen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5061213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #81 Del Skrevet 16. mai 2006 Kari Mette var veldig hyggelig ja Helt supert å snakke med henne. Hun trodde kanskje vi kunne komme i gang når jeg fikk mensen i juni. De hadde stengt hele juli, så det blir enten juni eller august da.. Hun skulle ringe vaksinasjonskontoret og høre hva de sier.. Men jeg regner med at vi må vente til august. men vi kunne sende inn søknaden allikevel om vi ikke var gift. Det spilte ingen rolle. vi skulle jo gifte oss i sommer, og det var allikevel ingen som sjekket folkeregisteret.. Jeg er så glad nå. tenk om vi kunne fått begynt i juni. da kunne vi ha gått med store mager sammen Er sikker på at vi får det til på første forsøk jeg skjønner du Nå kan jeg endelig dra på trening! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5061623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 16. mai 2006 Kari Mette ringte igjen nå. trivelige damen. Vi kunne ikke begynne før i august.. Pga at vaksinen måtte være ut av kroppen. Visste det egentlig. Men det var bare å sende inn søknaden allikevel, så kunne vi avtale dato og evt andre ting når de mottok søknaden vår Allikvel om det ikke ble juni, så er jeg lykkelig jeg.. Vet mer nå, og det er godt. Håper virkelig at det ikke er morgenkvalme jeg har hatt de to siste dagene.. Da sliter jeg litt.. Med tanke på at jeg har kroppen sprøytet full av levende virus:( Men er jo så og si 100 prosent sikker på at jeg ikke er det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5061681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 18. mai 2006 #83 Del Skrevet 18. mai 2006 Så bra at du fikk snakket med hun Kari Mette på tirsdag. Hun er helt toppen. Da blir det august på dere da. Skjønner at det virker littt lenge til, men det er godt å ha et konkret mål ikke sant? Ventetiden blir liksom litt mere overkommelig da. Dessuten blir det jo sommer snart og da går jo som regel tiden litt fortere. Jeg har snakket med Kari Mette igjen i dag.Hun skal faxe over reseptene mine til et apotek i morra og så skulle hun sende mappa mi i morra der det står instrukser og informasjon. Kjenner på magen at det begynner å nærme seg nå. Det som var litt dumt i dag var jeg nesten ikke hørte hva hun sa på telefonen for det var så mye bråk rundt meg. Må ringe opp igjen i morra jeg altså... Blir litt masing, men vil jo gjerne ha fått med seg alt som blir sagt... Spennende tid... Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5078959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #84 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har verdens beste gynekolog jeg. Det er jeg HELT sikker på. Hun tar seg så utrolig god til til alle pasientene sine. Vi var der i over en time i dag, og bare pratet om alt jeg lurte på. Hun anbefalte Medicus, og da ble jeg utrolig glad!! Hjelper å vite at min gyn synes at de er flinke også.. Hun har jo en del kontakt med slike klinikker, og hun visste hvem vi IKKE skulle bruke i allefall.. Vi sender søknad til Sykehuset i Telemark og Medicus. Telemark i første omgang, for der er det så lang ventetid. Medicus etter resultatet av gentesten (gyn sa at den var rett rundt hjørnet) og den siste sædprøven til sambo.. Da er alt levert, og alt skal være i orden. Og jeg skal jo ikke i gang før august allikevel, så det er ikke bråhast.. Men den blir jo sendt i løpet av starten av juni da.. Så det blir ikke lenge til.. Men nå gjenstår det bare å se om min gyn er litt raskere i avtrekkeren enn din med å sende søknad da.. Kommer til å ringe om ei ukes tid for å høre om de har mottatt søknad... Og vi fikk sende søknad allikevel om vi ikke var gift riktig ennå.Gyn sa ast det hadde INGENTING å si. Vi skulle jo gifte oss snart Gleder meg litt til det. Kari Mette er ei kjempesnill dame. Hun ordner virkelig opp, og det er bra,. Og det var godt å høre på en trønder også.. Er så spent på dine vegne nå. Dette kommer til å bli nervepirrende for min del også.. Jeg håper virkelig at du lykkes, og at du vil dele ALLE erfaringer med meg. Er litt lei meg for at jeg ikke kan starte rundt samme tid som deg. Når jeg kommer i gang er du jo kommet i 2.trimester du. Tenk deg det? Det blir utrolig kos.. Har dere tenkt på navn til den lille?? Vi har allerede bestemt navn vi.. Denne ungen er så utrolig planlagt, og jeg drømmer om den stort sett hvert minutt.. Gleder meg vannvittig til å se MIN baby.. Min, bare min Og sambo sin også da.. I morgen har jeg bursdag, så det blir kos. Fikk allerede en gave i dag av min bestevenninne. teaterbillett til Hair-forestilling. Ble UTROLIG glad. Gleder meg veldig til det. Elsker Hair! Har du sett det? Nå ble det mye meg, meg, meg.. Men jeg er så oppspilt etter besøket hos gyn i dag. Føler meg litt nærmere målet nå, og det godt. Stor klem til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5082836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 18. mai 2006 #85 Del Skrevet 18. mai 2006 Nå ble jeg så glad på dine vegne så jeg felte en liten tåre... Er enda mer følsom nå enn jeg pleier å være. Det er så bra at dere har så flink gyn. Hun virker veldig snill og medmenneskelig, og slike folk trenger vi virkelig i denne prosessen. Jeg sa til mannen min her en dag at jeg føler de pengene vi bruker på Medicus er verdt pengene uansett siden de er så snille og omtenksomme. Det har sååå mye å si. Jeg ble veldig glad når din gyn anbefalte Medicus, for da føler jeg enda mer at vi har valgt rett sted. Reagerte din gyn på at dere ville gå privat?? Det er vedlig synd at vi ikke får startet behandling sammen, men du kommer ikke langt etter da. Du er så søt som tror at vi får det til på første forsøk. Takk for at du er så optimistisk. Tenk hvilken start det hadde vært på sommeren, men den tanken tørr jeg ikke tenke.... Ja vi har også snakka mye om navn til den lille. Vi snakka kanskje mest om det før. Nå blir det nesten litt for sårt å snakke om. Noen ganger snakker vi på hvor utrolig fantastisk alt skal bli når alt dette er over. Når vi slipper å tenke og gruble over eggløsning, sædkvalitet, sprøyter, gynekologer og mest av alt uroe oss for at vi ikke skal få ett barn. Til slutt kommer vi i mål uansett om det blir vårt biologiske barn eller adoptiv! Har blittt veldig glad i deg Gøril.... Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5083363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 19. mai 2006 #86 Del Skrevet 19. mai 2006 Gratulerer sååååå mye med dagen Gøril!!! Håper du har hatt en kjempe fin dag og at du har fåttt kost deg med de du er glad i. Jeg får jo ikke gitt deg noen fysisk gave, men min spesielle gave til deg fra meg er en hel sekk full av pågangsmot, styrke, tolmodighet, glede og ikke minst massevis av perfekte egg som gir deg alle de nydelige barna du ønsker deg!!! Nå er det hjemmekveld med idol. Heier på Aleksander jeg da.... Deilig med helg nå!! Skal bare slappe av og kose meg med mine herlige mann:)) Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5093871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #87 Del Skrevet 20. mai 2006 jeg har blitt utrolig glad i deg og lille venn Allikevel om jeg ikke vet ditt navn eller hvordan du ser ut, så VET jeg at jeg kjenner deg allikevel. Du er god, snill og svært omtenksom. Jeg ønsker deg kun det beste her i verden!!! snille, snille minni79 Tusen takk for gratulasjon til min bursdag. Det var en fin gave du ga meg, og den skal jeg prøve å huske på når jeg trenger den som mest.. (trenger en del styrke og pågangsmot vil jeg tro) Takk for at du tenker på meg Heiet også på Aleksander i går, og ble ordentlig glad da jeg så at han gikk av med seieren. Det var velfortjent!!! Har det litt travelt jeg nå, skulle ønske jeg kunne ha skrivd en hel del til deg, men jeg skal klippe meg om en halvtime, og må få ræva i gir, og komme meg avsted.. Du aner ikke hvor mye det betyr for meg, å kjenne deg. Det føles utrolig godt å dele alle sorger og gleder med deg, fordi du forstår bedre enn noen.. Du er i akkurat samme situasjon, og ikke vondt ment (ønsker ikke at dere var i denne situasjoen), men det føles godt å ikke være alene.. Vet det er mange som har det slik, men allikevel føler jeg meg mer lik deg enn noen.. Og det er godt å få pratet ut om dette, med noen som forstår akkurat hva jeg tenker og mener. Takk vennen. Jeg er utrolig glad for at du finnes, og for at jeg får være vennen din. KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5099352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 20. mai 2006 #88 Del Skrevet 20. mai 2006 Så fint du skriver. Jeg blir helt rørt jeg altså!! Jeg føler også at vi er vedlig like og at vi kommer så godt overens. Vi er jo mange inne på dette forumet, men det ingen som er sopm deg Gøril!! Jag følwer jeg kan dele alt med deg. Jeg er sikker på at denne prosessen hadde vært enda mer vanskelig og frustrerende uten deg ved min side!! Det er så godt å ha deg der som virkelig forstår! I dag fikk jeg infomappa mi fra Medicus i posten. Da kjente jeg virkelig i magen at nå nærmer det seg virkelig med stormskritt. Det er både kjempe bra og veldig skummelt. Ble litt satt ut da jeg leste all informasjonen og all bahandlingen trinn for trinn. Det virker litt overveldende med det samme, men det var veldig utfyllende, grundig og oversiktlig informasjon. Gjett hvem som kommer til å lese den mappa nærmer 1000 ganger??? Jeg begynner med sprøter på mensdag 2. Skal på ultralyd på dag 6, så skal jeg begynne med en sprøyte til og så på ny ultralyd på dag 10. Etter det blir det bestemt når jeg skal sette eggløsningssprøta; innen et par dager tror jeg, og så bærer det til Trondheim...... Så om ca en uke så er minni i gang med alt dette!! Håper du ikke synes det er kjedelig at jeg prater så mye om at vi snart er i gang med vårt første forsøk. Skjønner hvis du synes det er littt sårt... Men jeg trenger bare å få dele alt det med deg og gjett om jeg skal være der for deg når du begynner. Da skal du få spørre om alt du vil vennen. Uff nå har jeg lovt meg selv og dra på trening. Kjenner at det ikke frister så veldig mye akkurat nå. I kveld skal vi til et vennepar. Kos deg videre i helga... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5099854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 21. mai 2006 #89 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei igjen! Nå må jeg bare spørre deg om noe. Du vet at jeg er plaget med spotting opptil en uke før mensen. Det bekymrer meg alltid litt, men har jo vært til utredning for det og de har jo ikke funnet noe galt med meg. Du har også spotting ikke sant? Hva har gynekologen din sagt til deg om det? Og det jeg egentlig bekymrer meg mest for er at i perioden etter eggløsning og fram til mensen så kommer det alltid endel blod etter sex. Har du opplevd det? Uff er liksom litt bekymra for at det skal være noe galt med meg i tillegg selv om jeg er utredet for det..... Gynekologen min trodde ikke dette hadde noe å si... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5108122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #90 Del Skrevet 22. mai 2006 lager en ny skravletråd jeg.. Ble litt lang denne ser det ut til.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/page/4/#findComment-5123706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå