Gå til innhold

minni`79 og gøril sin skravletråd :)

Anbefalte innlegg

hei

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra gyn. Og jeg er ganske godt humør.. Vet ikke hvorfor men. Vi fikk ikke sendt inn søknaden i dag, men skal sende inn søknad den 18 mai til skien. Der er det 6 mnd ventetid, men skal søke på privat også, slik at vi får tatt et forsøk før vi begynner med det offentlige. grunnen til at vi måtte vente med å sende inn søknaden er fordi gyn ville vite svarene på undersøkelsen sambo skal gjennom 3 mai. De var veldig viktige.. Andrologisk undersøkelse.. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet.. Jeg skal vaksinere meg på mandag eller tirsdag.. Gruver meg litt. Liker IKKE sprøyter. Men nå er alt gjort. Unntatt en blodprøve. progesteron.. Skal ta blodprøven den 12 mai, så det er ikke lenge til. Uansett ikke gravid da... og ikke kommet noe lengre, så alt i alt er jeg fornøyd med samtalen jeg hadde med gyn. Hun sa også at jeg hadde normale hormonverdier, og at det betydde at min grad av PCO var så mild at den nesten ikke fantes der.. Jeg skulle bare legge vekk alle tankene mine om PCO. Og jeg hadde ikke mindre sjanse for å miste med min grad av PCO. Det var folk som hadde PCOS eller sterk grad av PCO som hadde litt større sjans for å miste, men det var ikke mye det heller. Da ble jeg glad. Jeg er normal :) :)

Da står det bare på sambo, og får hp at det finnes noen spreke spermier som kan gjøre meg gravid. Regner ikke med å komme i gang med dette før 3 mnd ca..

Grunnen til at vi ikke søker st.olav er at de er svært nøye med å få inn ALLE resultater før man kan sende inn søknaden. De vil ikke en gang ha søknaden min om jeg jeg tar vaksine i dag, fordi den er ikke gyldig.. Ennå jeg bare står i venteliste.. De er sære.. Og den gentesten tar jo også tid. men den kan vi få svar på raskt... Der vi skal, skien, har de egen lab, og de får svaret på 2 uker.. Den testen var SVÆRT viktig sa gyn. Rart at de ikke trengte den på medicus?? Den var veldig viktig i forhold til ICSI.. Og det er jo det dere også skal gjennom..

Jeg er ganske letta nå, VET at søknaden blir sendt 18.mai, og dagen etter har jeg bursdag, så det blir en fin feiring. Da er vi i gang, og da er det ikke lenge til det blir vår tur.. Kanskje i juli august da?hmm.. Hadde håpet før, men nå må jeg bare glede meg over at ballen ruller...Om du skjønner hva jeg mener..

Hvordan er det med deg kjære venn?

Fortsetter under...

Nå er jeg endelig ferdig med to nattevakter og nå er det HELG!! DEILIG!! Så bra at du hadde en bra følelse etter besøket hos gyn. Hun virker jo vedlig flink! Kjempe bra at hormonnivåene dine er bra og at du nesten ikke har PCO. En bekymring mindre! Dere skal sende søknaden 18. mai ser jeg. Det er iallfall ikke kjempe lenge til og da VET dere jo at alle prøvene og vaksinene er tatt!

Våres søkand ble sendt i går!!!! Er så utrlolig glad!! Det kan jo hende at vi mangler noen prøver, men da får vi sikkert beskjed om det av St. Olav. Er liksom ikke så stressa ang, det nå for nå vet jeg at vi skal på det private først. Der trengte de iallefall ikke svaret på den gen/kromosomprøva før vi starta. Skal ringe Medicus i neste uke en gang og høre om de harm mottatt søknaden og om de er noe prøvesvar de mangler. Blir kjempe spennende å høre hva de sier og om vi kan starte snart. Jeg vil jo ha baby snartt!!

Hva skal dere i helga da? I kveld skal vi ha skikkelig kjæreste kveld! Så lenge siden vi har vært hjemme alene en fredagskveld. Så i kveld blir det biff og Idol! Deilig! I morra skal vi kanskje ha noen venner hit på middag.

Kos deg i helga!!

klemmer

grattis med å endelig fått sendt avgårde søknaden.Kan ikke fatte hvor godt det må være å endelig vite at nå er vi et skritt nærmere vårt mål. :) glad på deres vegne vennen.

Selv er jeg deppa fortiden, og føler jeg har god grunn til det.. Jeg har skrevet et eget innlegg om det, så du kan lese det om du ønsker? poenget er at jeg ikke tror vi får sendt avgådre søknaden i rett tid allikevel.. Bare pga at vi ikke er gift, eller har vært samboere 2 år på samme adresse.

Dette er første året vi bor sammen, men sambo har ikke meldt flytting, så da er vi på null, og må derfor gifte oss.. F***.... Jeg har ikke lyst til å gifte meg. Sikkert den eneste jenta i verden som ikke vil.. men sånn er det.

I fjor bodde vi hver for oss, allikvel om vi var sammen hver eneste dag, og var så og si samboere da.. Men vi bodde ikke sammen sånn formelt sett. Det er jo ikke sånn at vi ble sammen i fjor.. Vi har vært sammen ei stund, bare ikke bodd sammen før i fjor.. Dette er frustrerende. Jeg vet ikke min arme råd hva jeg skal finne på.

Om du har noen gode tips eller råd å komme meg blir jeg evig takknemlig..

Beklager denne negative holdningen. jeg burde vært mer glad.. Men jeg ser ikke så mye positivt i dag.. Håper jeg føler meg bedre i morgen...

ha en fin kveld vennen :)

Herreguuud nå gir jeg meg ende over!!! Må dere gifte dere nå!!! Denne prosessen vil jo ingen ende ta! Det er jo helt latterlig at man må gifte seg pga dette nåe man egentlig ikke har lyst å gifte seg. Hva er det folk tror at folk bare plutselig finner ut at de vil gjennom prøverør når de har vært sammen i 1mnd??? Dette er liksom ikke noe man plutselig finner ut at man vil igjennom!! Sorry blir bare så irritert på deres vegne!!

Men når dere engang må dette så virker det jo som dere har innstilt dere på at dette er noe dere må. Du virker jo veldig kjapp i vendingene og dere er nok gift før dere aner det. Dette skal gå fort!! Er enig med hun ene som svarte deg på innlegget dit at dere kan jo gjøre en litt koselig greie ut av det sånn at det ike b are blir n oe man gjør fordi man MÅ!!! Ta med forloverne og foreldrene deres på en skikkelig fin resteurant eller gjør noe anna dere liker å gjøre godt. Kanskje dette kan bli en dag dere gleder dere til oppi alt det frustrende som er nå. Ha en skikkelig perfekt dag der dere bare gjør det dere liker best og nyter hverandre. Dette skal gå bra!!

Jeg kjenner jeg er skikkelig spent på uka som kommer om vi hører noe fra Medicus. Jeg er litt småfrustrert i dag for spotter slik i dag. Synes det er så rart at man skal gjøre dette i flere dager før TR!

Lykke til med forberedelsene til giftemålet.... (litt rart å skrive akkurat det...)

ja, man skal møte på mange hindringer før alle blir fornøyde du..

Vi har pratet masse og har vel egentlig funnet ut av det. Ikke noe drømmesituasjon, det er det ikke. Jeg har jo i utgangspunktet ikke lyst til å gifte meg.

Men vi må gjøre det.. så da er det ikke mer å dvele over. Våre tanker om dette er at vi skal gjøre dagen så fin som overhode mulig. Pynte oss skikkelig og prøve å glede oss over at vi skal gifte oss. Late som om vi har planlagt dette over lengre tid.. hehe.. Kommer bare til å be foreldrene våre og forloverne selvfølgelig til selve bryllypet. Muligens søsken.. Og vi tenkerå dra ut å spise på en fin resturant etterpå. Feire litt må vi jo. Også har vi tanker om å lage et større selvskap der vi inviterer de vi er glade i om en stund. Kanskje etter sommeren eller noe.. For å gjøre det beste ut av det.. Så blir det litt fint også, allikevel om vi ikke hadde tenkt det sånn..

Men det er en helt tåpelig regel da. Vi VET jo at vi skal leve sammen resten av livet, og vi har vært samme ei stund nå... Men, vi må vel følge reglene så godt vi kan.

Du har rett i at jeg er kjapp i vendigene.. Det tror jeg du også er :) Men det er kun fordi jeg er utålmodig.. Tror du forresten at det går an å sende inn brev på at vi er gift etter selve søknaden er sendt? viss vi sier til gyn at vi skal gifte oss i juni.. (noe som liksom har vært planlagt lenge).. Synes det blir så bråhast å få til dette i mai. Ikke er jeg sikker på at mamma og pappa kan komme på så kort tid heller. De har lite fritid,og må planlegge alt i god tid i forveien. De skal til roma også i mai, og det har vært planlagt lenge.. Mulig de bare kan komme på selve selvskapet da.. Det blir rart..

Jeg er også spent på deres vegne når det gjelder søknaden. Håper at alt er bra, og at dere snart kan komme i gang!!! spennende prosess dette.

Ja, den spottinga er noe dritt.. Jeg spotter nå. På dag 10.. Jeg kjenner ikke kroppen min igjen.. I går blødde jeg plutselig masse.. Og jeg var jo ferdig med mensen for ei stund.. må være pergoen som tuller med meg.

Lo da jeg leste siste setningen du skrev.. hehe.. Det er såå rart at vi skal gifte oss. Av alle ting på jord..

Jeg bobler også over av frustrasjon!!!!! Nå er jeg så drittlei hormoner, mensen, eggløsning, spotting og gynekologen ikke minst!! Herregud de må da vel ha en rettningslinje for hva slags prøver de som skal ta prøverør må igjennom. Så venskelig kan det da ikke være. Føler at vi liksom må passe på selv slik at alt blir rett. Det er liksom ikke det man trenger oppi alt dette. Din gyn virker iallfall mye mer oppegående enn min. Heretter skal jeg spørre Medicus om alt. F... Nå kokte suppa mi over!!!!!

Annonse

hei snuppa

Du er vel ikke så frustrert i dag? Leste et innlegg av ei her som kom i gang superraskt på medicus. Skal skje at det skjer med deg også. Jeg skal i allefall komme i gang så fort jeg bare kan.. Men må nok vente 3 mnd på den dumme vaksinen. men jeg kommer etter...

I dag gikk jeg og sambo oss en laaaang tur (på flere timer), og vi fikk virkelig pratet ut om masse. Det ble litt vindusshopping også, og fant en nydelig hvit kjole på indiska.. Tenkte med en gang, den vil jeg har på meg i bryllupet... Begynner å glede meg litt nå. Ikke voldsomt da, men med tanke på at vi uansett må gifte oss, vil vi gjøre det så vakkert vi kan. Det skal nok bli fint. Veldig lite og intimt da..

Snakka med mamma i går, og hun hadde forståelse for at vi skulle gifte oss, samtidig kunne hun dessverre ikke være der under vielsen. Men hun foreslo å ha et selslap i sommer, og invitere venner og familie,og ta en skikkelig feiring da.. Det hørtes bra ut.

Jeg spotter enda jeg. På dag 11. Skjønner ikke en ting. Har aldri spottet etter mensen. Pleier jo ALLTID å spotte før mensen.. Og nå skal jeg snart begynne å å få EL også.. Håper spottingen avtar da. Vi kjører på i hver pp, allikevel om det er så minimal sjanse for at vi lykkes.. Da vet vi at vi i allefall har prøvd.

3.mai skal sambo til dr.pervis (husker ikke hvordan det skrives) Er litt spent på hva han finner ut. Skal ta ultralyd og kjenne litt her og der, for å se om det er noe han kan gjøre for å bedre kvaliteten..

Jaja.. I kveld skal vi på kino med et vennepar og se slipp jimmi fri. Håper den er bra. Godt å få tankene på andre ting også :)

Ha en fin dag!

Jo takk i dag er jeg ikke så frustrert! Utrolig godt å lese det hun mutya skrev om medicus. Er så godt å høre sånn og da blir jeg mye mer beroliget med en gang. Føler at Medicus kan ordne opp for oss hvis det skulle være noe prøver som mangler. Blir spennende når jeg skal ringe dem denne uka og høre når vi kan begynne. Uff klarer nesten ikke å vente med å ringe dem.....

Så deilig at dere har fått gått en lang tur og snakket ut om forskjellige ting. Den kjolen på Indiska var sikkert kjempe fin. De har jo så mye fint. Så bra at du begynner å glede deg litt til den dagen. Selskap med familien din i sommer hørtes jo kjempe koselig ut! Jeg har vært på jobb i dag jeg. sykehuset stenger aldri vet du!! Jeg fikk også lyst å dra på kino i kveld. Det skal jeg foreslå for min kjære mann. Deilig med kino for da flyr liksom tankene litt vekk.

Så driit med den spottinga altså. Så irriterende at du har begynt å spotte nå da... Jeg spotter enda jeg også, ganske mye også så jammen ikke lett å vite forskjell på spotting og TR snart. Men smertne pleier å komme når Tr melder sin ankomst...

Ja, ja kos dere i kvled da vennen...

Klemmer

blir glad over å lese at du ikke lengre er så frustrert. Ja, det hjelper masse på å lese om positive erfaringer her. Vi har funnet ut av vil søke medicus vi også. var mye billigere enn volvat. ca 4 tusen billigere, og det er penger det også..

Så nå er jeg glad at jeg har deg, og at du ligger litt foran meg. Da kan jeg mase på deg om alt vettu.. hehe.. Jeg skal ringe medicus i morgen, og høre om de krever at man er gift før man starter behandlingen. Vet du hvorfor de ikke krever kromosomprøven der? jeg stusser litt på det,synes det virker så rart.. jaja..

Har du anelse om hvor mye det kommer til å koste det første forsøket? medisinene er vel utenom? det blir sinnssykt dyrt.. Vi har ikke så mye penger. Får sponsa litt fra mamma og pappa da, men må nok ta opp et lån også. Skal dere også det?

Nei, nå må jeg komme meg avgårde. Jeg skal på besøk til ei venninne før kinoen, og da skal vi på åpning av en frisørsalong (på selveste 1.mai.. merkelig). Han er visst en pussig fyr denne frisøren. Skikkelig homo.. Med alle de faktene vet du. Blir gøy. Hehe..

Vil gjerne høre hva de på medicus sier når du har pratet med de :) jeg er sååå nysgjerrig vettu..

Kos deg på kino (om det blir kino) :) så prates vi snart igjen.

Så gøy at dere også kanskje velger Medicus. Da blir vi klinikksøstre også. Hvis jeg starter behandling før deg så skal jeg fortelle deg alt og du kan mase om hva du vil. Jeg vet kke helt hvofor de sa de ikke trenge den kromosomprøva, men det var noe med at de sjelden fant noe ut av den. *litt merkelig ja....

Jeg tror det koster ca 21 000 før ett forsøk og 45 000 for 3 forsøk. Dette er prisene for *icsi slik jeg fikk beskjed av de fra Medicus. Medisinene kommer i tillegg. vi får også litt penger av foreldrene våre og så skal vi låne resten av dem. Kjempe fint slik sett for da blir det ikke noe renter.

Nå kom mannen min hjem og da blir det kino på oss også. vi må gjøre det samme vi vettu... He, he....

jeg er glaaaad. Jeg ringte pappa i dag, og vi snakket litt om dette med penger og sånn. Og han sa at vi ikke trengte å ta opp noe lån, han skulle dekke alt.. Også skulle jeg få en del penger til bryllupsgave :) som enda mer drahjelp. Da ble jeg så glad. Når de hjelper til så mye, det betyr masse med støtte fra familien :) :)

Det blir medicus på oss. 99% sikker på det nå.

Skal vaksinere meg på fredag, og da har jeg i allefall fått gjort det :) lykke :)

Jeg er i godt humør, og gleder meg til fremtiden. nå føler jeg at vi ikke kan møte mer motstand. eller hva tror du??

Hva så dere forresten på kino? vi så "slipp jimmy fri", og jeg likte den veeeldig godt. De trønderne i filmen var utrolige! jeg lo masse av de. man må ha en del selvironi når man er trønder .. hehe

Ååååå så glad jeg ble på deres vegne nå. For en snill pappa!!! Jeg er også så glad for at slipper og ta opp lån av banken for da blir det jo fort dyrt. Der er veldig kjekt med gode og snille foreldre! Familie og venner er virkelig alfa omega i denne prosessen. Og du da selvfølgelig....

Så bra at du skal på Medicus også. Synes liksom det er litt trygt at dere også skal dit da kan vi liksom dele ALT!!!

Gøril jeg er helt sikkert på at vi skal på til dette jeg. Vi skal få de mest nyyydelige barn til slutt! Jeg har trua på det i dag. Jeg skal ringe Medicus på torsdag. Detr blir spennende å høre når jeg kan sette i gang. skal fortelle hvis de sier noe intressant.

Ja vi var på kino. Så en film som het Mambo. Helt grei film....

jeg er sååååå glad for at jeg har funnet deg her. vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten.

Vi får nok verdens fiiiineste barn. Vi får statse på at en av oss får gutt og den andre jente, så vi får laget et kjærestepar? :)

gleder meg til å høre hva de sier på medicus :)

Annonse

Det er jeg med på. Våre barn skal gjerne få bli kjærester! Da får jo barnet mitt så fine svigerforeldre:) He, he.... Artig tanke... Tenk når vi kan lage en tråd om de store magene våre da.... Og tenk når vi kan lage en tråd om hvor søøøøte barna våre er.... Da skal vi bare smile hele dagen :):))))))

Hei igjen!

Hvordan har din dag vært? Jeg har hatt en litt stressende dag på jobb, men ellers bra. Tenker mye på telefonen jeg skal ta til Medicus i morra. Håååper så indelig at vi kan få starta behandling snart. Er så redd jeg skal bli skuffa ved at de forteller at vi mangler noen prøver for å sette i gang. Føler liksom på meg at ikke søknaden har kommet fram også, men man har vel lett for å tenke litt negativt siden man har støtt på noen hindringer undervegs. håååper iallefall på det beste!!

Har du forresren ringt Medicus enda? Vet noe mere om det forkommende brylluper? Har dere fått noe dato for når det kan bli? Håper for deres skyld at det blir snart!

Klemmer

hei :)

Er spent på samtalen din på medicus i morgen.. jeg har ikke ringt ennå, tenkte jeg skulle vente til vi sender avgårde søknaden. Altså etter jeg har blitt gift. Ikke fått papiret som vi venter på av sambos forlover, så vi må bare vente til det kommer før vi får noen dato.. Vi må visst ha alle papirene i orden før det blir bryllup... Du skal nok se de har fått søknaden deres, og de godkjenner den helt sikkert også. Det tror jeg :)

Men i dag skjedde det noe, noe positivt vil jeg si. Sambo var hos Dr.Pervis (en spesialist (gyn? androlog?) innenfor manneproblemer der nede..) sambo fikk tatt en del prøver. Ultralyd og sånn. Og han mente at viss sambo begynte på medisiner så ville kvaliteten bli bedre, og sjanser for at vi kunne klare dette på egen hånd. Han hadde innsnevring av sædlederen, derfor kom det så få sædceller ut visstnok, og doktoren mente at det ville bli mye bedre etter han fikk bruke disse medisinene.. Jeg er rimelig spent.. Hadde jo vært kjempebra om det virket..

Jeg skal vaksinere meg på fredag (mot røde hunder). Vet du hvorfor man må vente 3 måneder etter vaksinasjonen med å prøve å bli gravid? Jeg har jo lyst til å prøve, bare for å vite at vi gjorde alt vi kunne for å bli gravide.. (regner jo med vi havner på prøverør ja..) Men jeg vil samtidig vite at vi har gjort det vi kunne..

Lettere frustrert over dette med vaksinen.Hva vil skje om jeg blir gravid like etter vaksinasjonen??? Vil det bli noe galt med fosteret? Da vil jeg jo ikke prøve...

Gleder emg til helg nå.. Kjenner jeg er så trøtt for tiden. Sovner med en gang etter jeg har spist middag.. Har ikke energi til å gjøre noe. Føler jeg bruker opp meg på jobb, og der er det full rulle dagen lang..

Skal bli godt å få ladet opp batteriene i helgen :) Og endelig få trene litt.. (pleier å trene 3 ganger i uka, men i den siste tiden har det ikke blitt noe...huffa meg. føler jeg blir tykkere for hver dag nå )

God helg!!! Det er så seilig ute nå altså!! 20 varmegrader og sol!! Utrolig digg!!

Fy søren i går hadde jeg en skikkelig nedtur dag. Gråt og var helt på bånn. Heldigvis fikk min fantastiske mann meg i litt bedre humør. Det som skjedde var jo at jeg skulle ringe Medicus for å høre om de hadde mottatt søknaden min og høre om når vi kunne starte behandlinga. Tror du de hadde motatt noe søknad??? NEI selvfølgelig ikke. Og det var jo vedlig rart når min gyn sa han hadde sendt den for en uke siden. Medicus ringte gyn for meg( de er jo såååå snille som ville gjøre det for meg) Gyn hadde da enda ikke fått sendt den søknaden og når jeg hørte det så ble jeg så skuffa, lei meg og kjempe sint!!! Det er jo bare tull hele tida og når jeg til og med fikk beskjed om at den var sendtfor en uke siden. Det måtte jo være løgn det da!!!!! Gyn lovte at Medicus skulle få søknaden på mandag eller tirsdag, men jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro snart. Føler at ting blir så forsinka bare fordi gyn driver og ruuuger på søknaden vår. Blir så sint!!! Han lover jo ting han ikke kan holde og det er det som provoserer meg!

Ja, ja litt bedre humør i dag og prøver og nyyte fredagen og det fine været! Noe nytt fra dine kanter?

Klemmer

Fy faen så dritt denne gynekologen din er. Du burde finne deg en ny en.. Du kan få låne min litt om du vil? Hun er knallfllink og veldig koselig..

Men nå kan det i allefall ikke gå verre, nå kan det kun gå den rette veien. men skjønner at du ble forbanna og lei deg, og det har du ALL grunn til!!!!

Håper søknaden snart havner i de rette hender. Bra at medicus hjelper til. Sier jo litt hvor snille de er også tenker jeg..

Jeg vaksinerte meg i dag. helsesøsteren ville nesten ikke gjøre det, i tilfelle jeg var gravid nå. Jeg sa gang på gang at det er jeg sikker på at jeg ikke er. Og fortalte jo grunnen til at jeg trengte denne vaksinen. Men hun mente jeg måtte komme tilbake når jeg hadde fått mensen. Da sa jeg bare at jeg tar dette på min kappe, og jeg vil vaksinere meg nå. Hadde jeg måttet vente til mensen hadde kommet, så hadde vi jo ikke fått sendt inn søknaden den 18.mai. (venter mensen etter det)

Jeg er jo 99,9% sikker på at jeg er gravid. Er faktisk 100% også. Har ikke hatt sex helt på de rette dagene, og sambo tok sædprøve dagen jeg fikk positiv el-test.. Og de svømmerne er jo ikke så bra..

Ellers så går det bra med meg, litt surt å tenke på at vi må vente 3 mnd med å prøve, men da kommer vi raskere frem i køen også tenker jeg :)

I dag har jeg kosa meg ute i sola, og det skal jeg fortsette å gjøre i morgen også. Da skal jeg grille i frognerparken :) Ha en fin natt, og kos deg med solen i morgen snuppa.

KLEM :)

Hei og hopp! Bra du dytter for denne tråden kan jo ikke forsvinne fra side en. Har vel ikke hatt de beste dagene i det siste, men litt bedre i dag. Mannen min ringte gyn ( nok en gang...) i dag og da skulle søknaden være sendt. Det har vi hørt før, men nå fikk vi iallfall bekrefta nok en gang at det skal være gjort. Skal vel ringe Medicus på onsdag eller torsdag å høre om søknaden har kommet vel fram, Jeg gir meg ikke!!!

Mannen min var såååå søt i dag da. Som sagt har jeg hatt litt tunge dager de siste dagene og vært endel stressa. I dag hadde han kjøpt gavekort på spamasasje til meg som en overaskelse! Jeg ble så utolig gld. Det skal bli så kjempe godt. Virkelig nor jeg har behov for nå!

Ellers var jeg på fest i helga, Veldig morro, men vi var 12 stykker på festen og samtlige hadde barn utenom meg. Nå skal det sies at de på festen var noen år eldre enn meg, men likevel blir man jo mint på det... og iallefall når de prata vedlig mye på barna sine også. Ja, ja deter vel bare noe man må vende seg til...

Bra med dere da?

Jaaaaaaa!!!! Nå er jeg såååå glad. Grudde meg så utrolig for skulle ringe Medicus i ag fo å høre om søknaden hadde kommet nå. Grudde meg veldig fordi jeg ikke orket et negativt svar igjen..... MEN jeg trengte ikke grue meg i dt hele tatt, for søkanden hadde kommet og de hadde allerede sendt brev til oss i posten. Gjett om rask godkjenning av søknad!!! Og vet du hva?? Jeg skal starte med medisiner om 2 uker!! O'm bare 2 uker!!! Jeg er så glad så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi skal bare fylle ut litt opplysninger om vekt og høyde og skrive under på an avtale og så skulle de sende infohefte og reseper til meg!!

Hun jeg snakka med var bare så koselig og var så imøtekommende. Hun sa også at de tok folk inn både på helg og helligdager. Så Gøril jeg tror det private er det rette stedet for oss, for der i de raske i vendingene og hyggelige! å Medicus kjører de også et opplegg der man begynner rett på sprøyter og går på de i 14 dager og så er det egguthenting. Så om 2 uker er jeg stikker!!

Hvordan går det med dere? Har dere fått noe bryllupsdato? Håper alt det formelle snart ordner seg for dere og at dere også snart for begynt med behsndling. Nå setter jeg meg snart på toget til Oslo. Skal være der i helga og besøke noen venner. Ha en fin helg!!

Gratulerer så mye!!!!!!! :) :) :) :)

Supert at det gikk så fort da. Om to uker er du stikker.. Tenke seg til. Du kommer til å bli mamma før du vet ordet av det (kanskje ikke så fort da.. hehe)

Vi skal også sende inn søknad til medicus når vår tid nærmer seg. Første forsøket blir helt sikkert gjennomført der. Har fått penger fra pappa og mamma til det første forsøketi det private, og skulle det ikke klaffe der, så vet vi hva vi går til, og da har vi penger til det også :) Blir glad når du sier at de er så koselige og imøtekommende. Det betyr jo kjempemye. Er sååå glad på dine vegne nå! ENDELIG!!

For vår del er det ikke så mye positivt som skjer i babyfronten. Vi ringte folkeregisteret og spurte hvor lang tid det tok før de fikk behandlet søknaden.. Og de sa at det tok over 1 mnd.. Huff.. DA ble jeg dritsur.. Spurte om det ikke gikk av å se på den litt før, og forklarte situasjonen. Men det ble avskjed på grått papir.. Umenneskelige drittkjerring.. :(

Så da er det enda lengre ventetid på å få sendt avgårde søknaden regner jeg med. Jeg skal ringe medicus og spørre de jeg, om de kan se på søknaden vår allikevel om vi ikke er gift enda. Regner med at vi gifter oss i juni eller juli da.. Men det er så mange som skal gifte seg på sommeren, så det spørs.. Føler bare at vi møter mer og mer motgang jeg.. Når jeg tror det kun kan gå oppover, så føler jeg at vi kommer lengre ned i gjørma og jeg sliter med å takle dette..

En positiv ting som har skjedd er at sambo har fått fast jobb (han er student ennå, så det var jo kjempebra å få fast jobb før han er ferdig.. Han er ferdig i juni, og begynner i den nye jobben 15 juni)

Så da får vi mer penger å rutte med, og da kan vi endelig begynne å spare til ønskebarnet vårt:) (om det ikke skulle klaffe på første forsøk da)

Håper du hadde det fint i oslo i helgen :) Jeg skal ut på byen med min forlover i dag. Gleder meg masse til det..

Stor klem fra meg :)

nå hadde vi havnet langt nede på side to, så da dytter jeg.

I dag er jeg hjemme fra arbeid. Ble så kvalm etter jeg spiste frokost. Skikkelig uggen i magen.. Sambo sa "det er morgenkvalme det".. Ja, heeeelt sikkert..

Hvordan går det med deg? Hadde du det fint i oslo?

Stakkar deg er du ikke i form i dag du da... Du må ha god bedring. Hååååper det er morgen kalme da... Jeg er hjemme på dagen i dag for skal på seinvakt. Har nettopp vært og trent og nå skal jeg bare prøve slappe av til jeg skal på jobb. MEN det er ikke så lett. Det er så rart, men når jeg liksom har fått ordnet noe så dukker det opp nye spørsmål og problem. Jeg skal ringe Medicus nå, for har så mange nye spørsmål i hodet. Hun jeg snakka med der var jo bare superkoselig og sa jeg kunne ringe når som helst. Jeg har også tenkt å ringe St. O*lav å høre om de har mottatt søknaden, men de tar jo aldri telefonen...

Blir alltid litt nervøs når jeg skal ta slike teleoner, men det er sikkert fordi de er så viktige for meg. Det er så rart for jeg føler jeg går rundt å er spent og nervøs hele tiden og der er så slitsomt. Men det er vel kanskje ikke så rart...

Håper du snart får en bryllupsdato slik at dere kan få sendt søknaden deres...

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...