Gøril og Jesper :) Skrevet 4. april 2006 #1 Del Skrevet 4. april 2006 Nå lager jeg tåden Svarer på det du spurte om på forrige innlegg her jeg. Vet ikke helt hvorfor det tar så lang tid med dette svaret, og husker ikke hva det var, men gyn sa at det var viktig å få tatt denne. St.olav måtte ha alle resultatene på blodprøver før man fikk stå i venteliste fortalte hun. Derfor er det godt å ha gjort oss ferdige med de. Sambo tok maaaange blodprøver. Jeg husker ikke alle, men jeg kan sjekke det ut. Jeg skal nemlig tilbake til henne enten i morgen eller på tors (kommer an på eggløsninga). Har tatt pergo denne mnd, så gyn mente vi måtte uansett bruke denne syklusen på best måte, i tilfelle superspermen skulle dukke opp.. hehe.. Og da måtte hun finne ut akkurat når el var, slik at vi ikke brukte opp den brae spermien.. Altså kun sex hver 3. dag.. Etter legens ordre (nesten litt småkomisk dette). men jeg er så fornøyd med henne. Hun er en fantastisk flink gyn. (er jo spesialist innenfor akkurat dette området, så regner med hun kan en del). Hun pratet også om at jeg kunne få eggløsningssprøyte de neste syklusene, for å ha størst mulig sjanse for å lykkes på egen hånd. Jeg har liten tiltro til det, men man må jo bare gi jernet mens man kan. Hvor i landet kommer du fra? det er mulig du har sagt dette før, men jeg har gullfiskhukommelse. Jeg kommer opprinnelig fra trøndelag, men flyttet til oslo da jeg fikk jobb her. Jobber som ped.leder i en bhg. Trives veldig godt! Ellers så er jeg snart 24 år (fyller i mai), så er jo ung og sprek ennå. sambo fyller 25. Har dere fortalt noe om dette til familie eler venner? Jeg har tatt skrittet ut å fortalt det til de nærmeste i familien og mine aller nærmeste venner. Har også fortalt sjefen min om det. Han er en fantastisk fyr, og stiller opp 100 % for meg. Veldig glad for at jeg har akkurat han som sjef nå! Nå bare skriver jeg og skriver. Men vet vet ikke om jeg fikk svart på det du lurte på?? Husker ikke helt hva du lurte på skjønner du. (gullfisken slår til) Håper vi kommer til å bruke denne tråden flittig. Stor klem Skrivefeil kan forekomme, da dette gikk relativt fort.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 4. april 2006 #2 Del Skrevet 4. april 2006 Ja da var tråden i gang... Den skal vi bruke vet du... Jeg er fra østlandet jeg også. Har bodd i Trondheim i 4 år for jeg studerete sykepleien der. Trivdes kjempe godt!! Savner TRondheim litt innimellom. Jeg er 26 år og min mann er 29. Jeg tror vi skal være veeeldig glade for at vi er så unge for det sies jo at kvinnens alder har mest å si forhold til vellykkede prøverør forsøk. Jeg ble så satt ut av den blodprøven som det tok 3 måneder å få svar på. Jeg blir rimelig irritert hvis det gjelder oss også og så har ikke gynekologen nevnt det før. Nå har vi jo gått i en mnd og bare vente på det møte vi skal ha på torsdag. Jeg er egentlig veldig fornøyd med han gynekologen min også. Er veldig flink innenfor faget sitt!! Nå skal jeg snart en tur på trening... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4677892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 4. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. april 2006 nå er det jo ikke sikkert at dere trenger denne blodprøven heller, jeg vet ikke jeg.. Hadde jo vært litt irriterende viss dere må ha den, og ikke fått beskjed om det. Håper dere slipper det da, men synes det er litt rart at vi måtte ta den.. Gyn sa at vi hadde nå tatt ALLE prøver. Det skal ikke være enkelt. Men jeg skal spørre gyn hva det var i allefall god trening Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4678374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 4. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 4. april 2006 har fulgt litt med på det innlegget om søknad du la inn. Kan du høre når du er hos gyn om hvor lang ventetid det er hos st.olav? Viss jeg tolket marit (?) riktig, så må vi kanskje vente 9 mnd for å sette i gang. 3 mnd nå før blodprøveresultatene, så nye 3 mnd for å komme inn på samtale, og nye 3 mnd for å starte behandling. Det orker jeg ikke, blir det så lang ventetid er det ikke tvil om at det blir privat. Da må vi begynne å spare penger.. hihi.. Går det an å være i venteliste på det offentlige, samtidig som man prøver i det private..? kunne du tenkt deg å spørre din gyn om det er nødvendig å ta denne blodprøven som tar sååå lang tid å få svar på??? Mulig min gyn er litt vel nøye på at alt er prøvd og gjort før man kaster seg ut i prøverøropplegget. Det er jo i og for seg bra, men ikke for tålmodigheten min. Hun vet jeg ikke har tålmodighet da, og ønsker jeg kunne være gravid i går.. Jeg vil bare få fortgang i sakene.. Jeg må forte meg å finne ut hva den blodprøven var. Tror jeg må ringe der i morgentidlig.. I morgen må jeg til tannlegen. Trakk visdomstann for ei uke siden, og det gjør så innmari vondt nå. Får ikke til å spise ordentlig, og det kjennes ut som jeg har ørebetennelse.. Trykker vel på noen nerver denne betennelsen. Gleder meg til å bli kvitt den Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4680083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 5. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 5. april 2006 hei igjen.. nå har jeg vært hos gyn å tatt eggløsningssprøyte. Pergo og sprøyte denne pp, måtte min samboer ha noen sædceller som er brae han har spart opp i 4 dager nå, så i dag blir det kos. og i overimorgen.. må ta hensyn til hans spermier vettu... Jeg spurte ang denne blodprøven, og hun sa at viss det var snakk om dårlig sædkvalitet så måtte mannen ta den. Det var gentest. Men du kunne få svar etter en mnd også, men av og til tok det lengre tid. Hun sa at hun ville bare forberede meg på at det kunne ta lang tid. så kanskje får vi svaret i neste mnd Det hadde vært glimrende.. Hun sa at mange ikke tok den testen før etter alt av papirarbeid var ordnet, og det ville vært kjedelig å ta den blodprøven da, når du kunne ha begynt den etterlengta prosessen. Så det var bare for å spare oss venting i ettertid, og det er jeg glad for. Håper gyn din sier noe om dette også?! Du får ha masse lykke til hos han/hun i morgen! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4687305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 5. april 2006 #6 Del Skrevet 5. april 2006 Hallo, hallo! Ja det er mange svar ang denne blodprøve skjønner jeg... Blir spennende å høre hva min gyn sier i morra om den prøva. Min mann har dårlig sædkvalitet så han må jo sikkert ta den prøven han også. Håååper virkelig ikke at vi må vente så lenge på det prøvesvaret. Hørtes jo litt oppløftende ut at det kankje bare tar 1 mnd å få svaret. Jeg skal spørre gyn om hvor lang ventetid han tror det er på St.*Olav nå. Jeg har en laaang liste over ting jeg skal spørre om .Lurer jo på alt mulig og så hører man jo om så mye forskjellig også. Blant annet om forskjellige vitaminer man skal ta og så har jeg hørt at akupunktur er bra for de med dårlig sædkvalitet. Har dere tenkt på noe av dette? Både gruer og gleder meg til det møte i morra. Skal bli veldig godt å få spurt om alt vi lurer på, men er redd vi skal få beskjed om lange ventelister og lang ventetid. Så dere er i gang med eggløsningsex dere nå da... He, he... Det er litt komisk dette her av og til. Man blir jo så opptatt av eggløsninger og sædceller at man kan jo bli helt sprø!!! Kos dere masse i kveld da og så krysser jeg fingrene for at en suuuupersperm er på veg.. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4687495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 5. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 5. april 2006 vi har ikke noe tiltro til vitaminer og den slags. Det hadde ikke gyn heller. Så lenge man spiser sunt og variert så får man strengt talt de vitaminer man trenger.. Men sambo skal på undersøkelse hos dr.pervis 3 mai, da skal han sjekke litt nærmere det problemet. Kanskje finne ut en løsning? Mest for å ha prøvd alt for å få positivt svar på søknad når det gjelder prøverør. Da har vi i allefall gjort alt som kan gjøres. Blir nok pliktsex i kveld, men jeg gleder meg også. Har vært en stund siden sist.. hehe.. Så da blir det nok ikke bare plikt... skriv noen ord etter gyn.besøket da!! håper du får svar på alt du lurer på! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4688190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 6. april 2006 #8 Del Skrevet 6. april 2006 Ja da er møtet med gyn endelig ferdig. ER helt sliten nå jeg for grudde meg sånn før vi skulle inn og så er det så mye informasjon på en gang. Når det gjelder den blodprøven din mann måtte ta som tok så langt tid å få svar på så sa min gyn at det ikke var nødvendig å ta nå. Han mente at den prøven kun var nødvendig når mannen ikke hadde sædceller i det hele tatt. Og hvid det ble nødvendig, kunne den taes i løpet av prosessen. Så rart at de forskjellige gynene sier forskjellig.... Vi tok noen ander blodprøver da ( HIV,hepatitt og hormonprøver) og når han fikk svar på de om ca en uke så skulle de sende SØKNADEN!!! Hurra!!! Det skal bli så godt når den søknaden er fylt ut og på veg dit den skal! Jeg spurte masse om ventetider og om hva han synes om å søke privat. Han sa at det ikke spilte så stor rolle hvis vi hadde pengene til å betale på det private. Men likevel anbefalte han St.Olav for de hadde så bra resulteter når det gjelder fryste egg. Dessuten sa han at det bare var 3 mnd ventetid fra vi sendte søknad til vi kunne starte behandling. Jeg synes det hørtes kort tid ut så jeg spurte om dette virkelig stemte, men han sa det! Det høres nesten for godt ut til å være sant!!! Men jeg HÅPER!! Skal dere gjennom IVF Eller ICSI? Vi må ta ICSI for sædkvaliteten til min mann er veldig dårlig. Bare ca 400 000. Vet du hvor mange din mann hadde? Ble mye skriving på meg nå, men hadde så mye på hjertet. Noe nytt fra dere? Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4699547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 6. april 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 6. april 2006 heihei. så rart at dere ikke måtte ta den testen da.. Gyn sa det var nødvendig viss man skulle ta prøverør pga dårlig kvaliet. Vi skal gjennom ICSI ja, sambo har enda dårligere kvalitet enn din. bare 200.000.. Så det var ikke mye å skryte av. Nå er jeg skikkelig deppa kjenner jeg. Siden de sier så forskjellige ting, jeg vil å kunne sende inn søknad til st.olav.. Kan jeg ringe til gyn å spørre om hun kan sende inn søknad når hun har fått svar på blodprøvene?? Hun sa at vi måtte vente til vi hadde fått blodprøven av disse genene. MEN, hun sa også at man pleide å vente på den blodprøven etter at søknaden var sendt inn.. Men da måtte man vente i 1-3 mnd før man fikk svar. Håper ikke dere må d da. Det hadde vært trist om dere måtte vente lenge ETTER dere har kommet i gang med prosessen. 3mnd ventetid hørtes ikke så ille ut nei. Da vil jeg også søke meg dit. Gyn sa at de hadde veldig gode resultater og at de var flinke!! Ikke noe nytt fra oss. Vi hadde sex i går, og jeg har el i dag.. Men sambo har blitt skikkelig syk (influensa), og ser for meg at alle sædcellene har dødd ut. Kjenner jeg er trist og lei i dag.. Negativ innstilt til alt.. Jeg vil bare komme i gang med prosessen NÅ! Når mensen kommer neste gang da ringer jeg gyn. Hva tror du? er det dumt eller??? vet liksom ikke helt jeg.. Huff! Men bra dere er i gang nå! det er jo supert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4700113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 6. april 2006 #10 Del Skrevet 6. april 2006 Det er skikkelig rart at de sier forskjellig, men slik er vel helsevesenet dessverre!! Jeg ville ringt og spurt og spurt. Det skal iallefall jeg gjøre masse i denne prosessen!! Vi må være egoistiske i denne prosessen og da har vi rett til å ringe å spørre og mase. Jeg skal ringe til st. Olav etter hvert å høre om de har mottatt søknaden vår. Kanskje jeg skal spørre om den blodprøva da også. Jeg spurte gyn om at hvis mannen min måtte ta den blodprøva i løpet av prosessen om det da ville forsinke prosessen, men det sa han nei på. Han virket liksom helt uforstående til at det prøvesvaret skulle ta så lang tid å få. Blir litt nervøs for at vi plutslelig får besskjed om at vi må ta den og så tar det laaang tid. Så dere er litt heldige som har tatt den også, for ta VET dere at dere har tatt alt skal taes. Er redd ikke min gyn har fått med seg at den skal taes... Ja det er mye man skal bekymre seg for i denne prosessen..... skulle ønske man av og til kunne skru av alle tankene og bekymringene rundt dette!! Det surrer rundt i hodet hele tida!! Veldig godt å få delt alle tanker og frustrasjoner med deg. P.s : våre menn har nesten akkurat like dårlig sædkvalitet de da. Tror ikke 200 000 er mye forskjell... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4701369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 6. april 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 6. april 2006 det er så godt å ha deg her, som jeg fortelle mine tanker til. Har ingen venner som forstår dette.. Ingen av mine venner som har barn hadde ingen problem med å bli gravid.. Og mine andre venner er i fase hvor barn ikke passer akkurat nå.. Har ei venninne jeg forteller alt til, men hun kan jo ikke så mye om dette, hun studerer ennå, og vil ikke prøve å bli gravid før om flere år.. Så takk for at du tok kontakt. Det er godt å ha noen å deppe sammen med, le sammen med og være uvitende sammen med.. Er skikkelig lei meg i dag. har grått en del. vet ikke hvorfor. Sjefen sier at jeg er i en sorgprosess nå, og at jeg komer til å være mye lei meg.. Og det stemmer nok. Han skjønner min situasjon, han hadde problemet med å bli far selv fortalte han.. I går var jeg så glad og positiv, og i dag, alt er snudd opp ned, og jeg klarer ikke se fremover.. Håper morgendagen har flere gleder! Ring å spør ang denne gentesten. For de vet det helt sikkert på st.olav. Og da vet vi med sikkerhet hva de tenker om den saken. Det er jo tydelig at våre gyn er uenige. Og da er det ikke lett å vite hva som stemmer. Man tror jo på det legen sier.. Nei, nå skal jeg prøve å se på tv i stedefor, og ikke være så lei meg. Må pleie min syke kjæreste også. Synes så synd på han, han er ordentlig syk.. Vi snakkes snart da vennen. Glad jeg har funnet deg Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4702018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 6. april 2006 #12 Del Skrevet 6. april 2006 Ville bare si at jeg vet akkurat hvordan du føler deg i dag. Det er forferdelig å ha slike dager, men i morra kan du plutselig se mye lysere på ting igjen! Dette skal vi klare!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4702847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 8. april 2006 #13 Del Skrevet 8. april 2006 Hallois! Hvordan går det? Har du det litt bedre nå enn sist? Og hvordan går detmed samboeren? Jeg har fått påskeferie og det er så deilig me noen dager fri. Har vært ute på ski i hele dag og det er så deilig å få slappe av litt og bruke litt tid på hverandre. MEN : tankene er der hele tida og jeg skulle så indelig ønske at vi slapp å gå gjennom alt dette her. Det er så urettferdig!!! Du må ha en riktig god helg og så håper jeg at det går bedre med dere begge! Påskeklemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4718530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 8. april 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 8. april 2006 Hei Her går det ikke så veldig bra ennå. Sambo begynte å gråte i dag.. Hadde aldri trodd det, men han var lei så lei seg pga dette "babystyret".. Visste jo selvfølgelig at han ville ha barn, og at han er lei seg pga at det tar så lang tid etc, men ikke at han var like nede som meg.. Trodde jeg tenkte litt mer på det.. Egentlig litt godt at han også er like engasjert, men tror ikke det er så sunt heller, jeg er litt i overkant engasjert, og bruker alt for mye av tiden min til å tenke på dette.. Så jeg hadde regne med han som en person som kunne roe meg ned litt, og få meg ned på jorda igjen. Heldigvis er han den typen da, så jeg håper ikke vi skal sitte å grine om dette hver dag Nå går det i allefall bedre med min kjære. Jeg sitter på bim, på en lørdagskveld.. og tenker baby baby baby.. Sambo er fortsatt syk da, var til legen på fre, og han hadde halsbetennelse også. Så nå sitter han med penicillin, og paracet.. dakar liten Det er godt det snart er påskeferie. Skal jeg hjem til mamma og pappa og gå på ski og være sosial.. Gleder meg til å møte familien min igjen. Er ikke så ofte jeg får sett dem nå.. Flytta jo til oslo for å jobbe, og da er det ikke bare å reise hjem så ofte som man vil. Heldigvis får vi masse besøk. Det er godt. Kommer nok til å bli en del snakk om prøverør og slikt i påska. Håper på økonomisk støtte til å gjøre dette privat.. Håper håper... Nei, jeg skal finne sengen min nå jeg. Må prøve å tenke på andre ting.. og prøve å sove litt. Sover så dårlig for tiden, vil bare at tiden skal gå, slik at jeg får mensen.. og kan ringe gyn og prate om å sende inn søknad.. Gyn mente vi måtte vente til mensen kom, for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid nå.. Det er jeg jo garantert ikke.. sambos sæd er sikkert ikke bedre når han er så syk.. Så da teller jeg ned dagene til 20 april. Og håper tiden vil gå fort fort.. Er helt enig, dette er forferdelig urettferdig!!! Jeg reiser hjem onsdag 12 april, da blir jeg ikke på bim på noen dager. men frem til det, så håper jeg vi kan snakke litt? om du ikke har noen reiseplaner i påska? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4721730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 9. april 2006 #15 Del Skrevet 9. april 2006 Kjenner meg sånn igjen i det du skriver så jeg blir helt på gråten når jeg leser hvordan dere her det. Jeg ble også helt satt ut når mannen min begynte å gråte her om dagen. Det er vondt og sårt å se en mannen sin gråte over dette, men det viser hvor fine de er også og hvor mye dette betyr for dem. Det synes jeg er veldig godt å se. Det er virkelig tøft psykisk dette her og av og til prøver jeg å tenke på at dette kommer til å gjøre oss veldig sterke. Kommer vi gjennom dette så skal vi kommer oss gjennom mange ting her i livet. Vi vil føle oss sterke psykisk seinere i livet og det kan kommer godt med i et langt liv. En annen ting du kan tenke på er at det er bra at i reagerer med tårer og fortvilielse nå. Hvis vi ikke hadde fått en reaksjon på dette nå, så vil vi ha fått det vondt seinere. Når vi klarer å gi utløp for følelser og frustrasjon nå og ikke stenger det inne, så tror jeg at vi vil få det bedre utover i prosessen. Men det er jammen ikke lett dette.... Man blir utrolig sliten og lei!! Gled deg til du skal på påskeferie. Det hjelper i allefall oss. Der er mye som skjer og vi får samlet overskudd og da føles det i allefall lit bedre. Man får koblet tankene litt ut, selv om det ligger der i tankene hele tida. Skulle gynen din sende søknaden før likevel? Skal dere sende søknaden når ( eller hvis...) du får mensen igjen nå? Hvor lenge har dere prøvd egentlig? Har ikke spurt om det tror jeg. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4726005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 9. april 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 9. april 2006 hei igjen vennen:) Nå har vi nettopp kommet hjem fra en lang gåtur, det var godt! Så nå er det snart på tide å lage middag og slappe av litt.. Men først tenkte jeg at jeg skulle skrive noen ord til deg! Er så enig i alt du skriver. Det er tøft nå, men vi kommer til å bli sterke som fjell etter dette, ingenting kan ødelegge for oss da.. Det er jeg sikker på.. Når det gjelder søknaden så er jeg ikke helt sikker. men jeg tror nok ganske sikkert at hun kommer til å sende den inn når jeg ber henne. Hun er veldig forståelsesfull og snill. Men hun sa "nå må vi i allefall vente å se om mensen kommer, hunsk man trenger jo kun en sædcelle som er frisk for å få det til". Så da tror jeg nok hun kommer til å sende inn søknad. Har jo fått alle blodprøvesvarene da i allefall, og den gentesten er i allefall klar når vi begynne prosessen uansett. Så hun kan sende inn uten at den er ferdig.. vettu, vi har ikke prøvd så lenge vi. Jeg har vært klar for barn siden jeg var 20. men hadde ikke møtt den rette ennå da.. Møtte sambo for litt over 2 år siden, og fortalte han ganske tidlig av vårt forhold at jeg ønsket barn. Han ville også ha barn sa han, men ville vite at han var ferdig med studiene i rett tid først. så vi begynte å prøve for alvor i fjor. Når mensen kommer nå så har vi prøvd i 7 mnd. og jeg VET at det IKKE er lenge.. Jeg har slitt veldig med spotting. Det var derfor jeg tok kontakt med en gyn for å sjekke meg litt, finne ut av dette med spottinga. Jeg ville vite at alt så bra ut, og at det ikke var noe galt med meg.. Gyn fant fort ut at jeg hadde PCO, og at det da kunne være vanskelig å bli gravid.. Hun spurte om vi ville bli utredet nå, eller vente litt..(siden det kun hadde gått så kort tid) Jeg ville selvfølgelig med en gang. Så da gjorde vi det, og det angrer jeg ikke et sekund på. (da hadde vi bare prøvd i 3 mnd, så var ikke akkurat stressa kan man si). Da resultatet av sambo kom, og det var såpass negativt som det var, så fortalte gyn at her blir det prøverør tenker jeg. Det var som å bli skutt.. Jeg fikk hakeslepp og begynte å stortute hos henne. Jeg klarte ikke å la vær.. Var helt knust. Er så glad for at jeg sjekket meg så tidlig (er så glad i min private OG DYRE gyn jeg ) Viss ikke måtte vi ennå ha ventet i 3-4 mnd for å blitt utredet og fått samme svar.. Så jeg har ikke prøvd så lenge. Men savnet etter barn det har vært der i flere år.. Siden det er noe galt med begge av oss, så er jeg så uendelig glad for at vi fant ut av det så raskt som vi gjorde, og kan begynne mye raskere enn folk flest.. er utålmodig nok som det er.. hehe.. Det var min lille historie.. Hva med deg? Nå skal jeg hjelpe sambo med middag, men jeg kommer tilbake her litt senere i kveld. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4726435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 9. april 2006 #17 Del Skrevet 9. april 2006 Vet du?? Vi har såååå lik historie at det nesten er litt skummelt. Vi har heller ikke prøvd lenge. Begynte å prøve i august dvs, si at vi bare har prøvd i 8 pp. Grunnen til at vi har blitt utredet så tidlig var nettopp pga at jeg er så plaget med spotting. Jeg ble henvist til gyn tok både innvendig UL og masse blodprøver, men de fant aldri noe galt med meg. Min gyn sa at siden jeg var der så kunne han jo henvise mannen min til en sædprøve hvis vi ville. Vi tenkte jo at det ikke kunne skade. Og slik fant vi "tilfeldig" ut at min mann har dårlig sædkvalitet.... Er jo veldig glad for at vi fant det ut så tidlig, men det var et sjokk når gynen min sa at prøverør sannsynligvis vra eneste mulighet for oss og at det var mannen min det var noe galt med.... Selv om vi har også har prøvd forholdsvis kort så er barneønske veldig sterkt. Har liksom de siste årene blitt veldig klar for barn. Så du er plaget med spotting du også ja... Har du det lenge før du før mensen? Jeg får det opptil en uke før jeg får mensen. Synes dette er veldig rart, men som sagt så fant de ingenting galt med meg. Legen sier at dette kan være normalt for noen. Men er liksom litt engstelig likevel.... Som du skjønner så har vi mange likhetstrekk..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4729874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 10. april 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 10. april 2006 jeg begynte nesten å le da jeg leste dette.. Vi er jo akkurat likedane.. Nesten for godt til å være sant.. Jeg spurte også om denne spottingen som du leste, og gyn sa at det var normalt.. Jeg har også en mild grad av PCO, så med hjelp får jeg eggløsning også.. Og ofte av meg selv, så her stod det også på min sambo. Det er "hans skyld"... Kunne bli gravid viss bare sambo hadde hatt litt bedre kvalitet.. For jeg har som sagt en mild grad av PCO, og bare den ene eggstokken er lettere rammet.. Når det gjelder spottingen så får jeg ALLTID det 5-3 dager før mensen. Det har alltid tatt fra meg gleden og spenningen ved en grav.test.. Har aldri tatt en pga spottingen. Spottingen betyr at mensen kommer til meg.. Jeg blir glad viss spottingen ikke kommer, da er jeg sikker på at det er et sikkert grav.tegn.. Tror du ikke? Det er veldig plagsomt ja, og jeg skulle ønske jeg kunne blitt kvitt det... Jeg trodde også at det måtte være noe galt med meg pga spottinga. Men gyn sjekket nøte, og blodprøverr og alt tyder på at det er som det skal.. Det er vel bare kroppen min som oppfører seg på den måten, uten at det betyr så mye i negativ retning.. Jeg er veldig nysgjerig på deg som person merker jeg.. Lurer på om vi er like der også. Føler nesten som det er å snakke litt med meg selv pga alle likhetstrekkene, og det er veldig gøy. Glad for at dere heller ikke har prøvd så lenge.. Jeg var sikker på at du skulle skrive noe som "synes ikke du kan klage som ikke har prøvd et år engang.. jeg har prøvd i 3 år.. etc etc". Vi føler jo allikevel et kjempesavn i forhold til å få barn, det er det ikke tvil om. Hadde ikke et barn vært sååå etterlengtet i livene våre, så hadde jeg aldri gått gjennom denne prosessen med prøverør.. har deres gyn sendt inn søknad nå? Alle blodprøvene var fine?? Og alt så bra til? Håper vi kommer i gang like fort, hadde vært gøy å fulgt med hverandre og forhåpentligvis blitt gravide sammen... Har dere snakket om navn da? vi har navnene klare vi, mangler bare et lite nurk stor klem fra en litt mer positiv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4735474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 10. april 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 10. april 2006 hadde vært gøy om du var her i morgen. er da nemlig helt alene, og da blir det litt kjedelig. Alle jeg kjenner her i oslo har reist på påskeferie, eller reiser i morgen. Sambo reiser i morgentidlig. (vi kommer ikke fra samme sted,så vi drar hjem til hver vår familie når høytidene kommer), i hvertfall når vi er barnløse, etter det blir det nok store forandringer på det området. nå skal jeg dusje og legge meg.. Skal opp klokken 06.00 i morgen, og er sååå trøtt nå.. Stor nattaklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4737962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 11. april 2006 #20 Del Skrevet 11. april 2006 Ja vi har veldig lik historie ikke sant?! Håper vi følges videre også og det skal bety at vi blir gravide likt og det på første forsøk!!! Gjett om vi skulle delt gleden sammen da! Jeg og mannen prates av og til om hvordan den gleden kommer til å bli hvis jeg en gang blir gravid!! Fy søren den følelsen må jo virkelig overgå ALT!!! Jeg er også nysgjerrig på deg som person! Jeg føler liksom vi går så godt over ens selv om jeg ikke har møtt deg. For å fortelle litt om meg selv så jobber jeg altså som sykepleier og trives veldig godt som det. Jeg liker å jobbe med mennesker og så liker jeg å jobbe med mange kollegaer rundt meg. Jeg er generelt glad i folk!! Er sosial av meg selv om det blir litt mindre sosiale sammenkomster etter jeg begynete å jobbe. Men jeg er veldig glad i å finne på ting sammen med vennene mine. Men aller mest glad er jeg nok i å finne på ting sammen med mannen min. Vi har et veldig godt forhold og trives veldig godt i hverandres selskap. Ellers er jeg glad i å trene. Jeg driver en god del med aerobic og så elsker jeg å gå å ski og stå på telemark. Så nå har jeg det som plommen i egget nå når det er påske. ( får derfor ikke vært så mye inne på bim for tiden) Jeg må også nevne familien min når jeg skal fortelle om meg selv, for de er veldig viktige for meg. Har en storebror og en storesøster som er en god støtte for meg oppe i alt det her. Og så har jeg tre nyyydelige tantebarn. Ja det var litt om meg. Ikke så spennende akkurat, men det er nå meg da... Ser du har skrevet et spørsmål om hhvor mange sædceller som er normalt å hå. Det lurer jeg også veldig på. Hvor er grensen for når man må over på prøverør liksom?? Nå skal jeg ut på ski. Du har vel snart ferie du også nå. Det blir nok kjempe godt for deg. Det har det iallfall vært for meg, selv om hadde en gråterunde i går.... Snufs... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4740433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 11. april 2006 Forfatter #21 Del Skrevet 11. april 2006 ja, jeg tror jeg kommer til å ha en del gråting i dag. Sambo er hjemme i haugesund og jeg er alene, da blir det masse tanker.. Litt om meg ja.. Jeg fyller 24 i mai.. Er en veldig sosial og glad (som regel) jente. Jeg jobber som pedagogisk leder på en storbarnsavd, og trives veldig godt! Masse barn rundt meg hele tiden. Ellers er jeg veldig glad i å spille handball, men sluttet da jeg flyttet til oslo, har ikke tid pga jobben.. Derfor blir det en del trening på SATS.. går for det meste i spinning, det synes jeg er gøy, også blir man så sliten etterpå, og det er godt. Liker også å gå på ski, og kommer nok til å gjøre det når jeg endelig har fått påskeferie.. Reiser med toget hjem i morgen, og da blir det fjellet dagen etterpå. Håper på sol Jeg er også veldig glad i familien min, og er svært avhengig av og ha regelmessig kontakt med de.. Prater med mamma nesten hver dag. Har et åpent og godt forhold til de.. Har en yngre søster på 21 som venter på å bli tante Håper hun blir det snart... Ellers liker jeg å dra på konserter av og til, og litt ute på byen, men det har blitt mye sjeldnere nå.. Etter barneprøvinga.. Tørr nesten ikke å drikke alkohol når jeg har mensen engang.. Tenk om jeg er gravid allikevel? haha.. slik er jeg.. Men det blir en øl eller to i ny og ned da, må leve livet litt også.. Jeg er også svært glad i min samboer, og tilbringer hver eneste dag med han. Liker selvfølgelig å være sammen med venner også, men jeg trives utrolig godt bare sammen med sambo. Har nok blitt mindre sosial etter vi ble et par kan man si.. Han er nok det kjæreste jeg har. Betyr alt for meg, og vi har det så utrolig morsomt sammen.. (det er viktig å le!!!) Føler vi er ganske like ja.. Skulle nesten tro vi kjente hverandre fra før. Det er lett å prate med deg merker jeg.. Ordene bare renner uta v meg.. Også tror jeg vi ofte sitter med de samme spm når det gjelder prøverør og slikt.. Jeg ble anbefalt å gå inn på www.babyverden.no. Der står det litt om sædkvalitet etc.. Men jeg ble ikke så mye klokere.. Men det stod at det var normalt med 40 millioner.. og opp til 500 millioner sædceller.. Det er nok en del mer sædceller enn våre menn har du.. De har ikke nok om de slår seg sammen en gang.. hehe..Huff. Nå skal jeg rydde litt, lage meg middag (kjedelig å spise alene), også blir det pakking, bim og tv i kveld tenker jeg.. Gleder meg til i morgen.. Håper dagen går fort og at jeg kommer meg på fjellet snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4743062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 11. april 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 11. april 2006 må bare fortelle noe.. Ikke at det er så viktig akkurat, men jeg har fått en slik trang i det siste.. Tror det kommer av pergoen. Jeg liker egentlig ikke sjokolade noe særlig.. men nå MÅ jeg ha HVER dag. Og det er ikke hvilken som helst sjokolade, det er karamelkonfekt (smågodt) Er dette vanlig eller? Å få slike lyster av pergo? Jeg har nettopp handlet inn en stor pose nå, smågodt til 80 kr, bare karamelkonfekt.. jeg kan se at jeg ikke akkurat har gått ned i vekt i det siste, men jeg klarer ikke å motstå fristelsen.. jeg sitter å ser på at jeg blir tykkere, tar på magen min, og stapper i meg sjokolade og drikker øl til.. fysj gøril! Dessuten (som om dette ikke var nok for min del) så har jeg så lyst på øl. Jeg har ikke drukket noe i denne mnd, men i dag kjøpte jeg meg 6 flasker.. Er dette farlig? jeg er helt sikkert ikke gravid, men... viss det finnes en Gud og et mirakel, så kan jeg jo være.. Men da vet jeg ikke det før 20 april.. hva gjør jeg? føler meg som tjukkabolla nå... ;( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4744390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 11. april 2006 #23 Del Skrevet 11. april 2006 Nå er det påske og da er lov å kose seg litt. Jeg har spist kvikklunsj hver dag siden lørdag jeg nå. Så kos deg med sjokoladen din du vennen og ta en øl til.( hvis dette kan taes sammen med pergo da...) Du trenger jo ikke å drikke alle seks hvis du innerst inne er litt usikker om du kan være gravid. Man skal kose seg litt og da skal man ikke ha dårlig samvittighet etterpå. Jeg har også vært i tvil med alkohol siden jeg begynte å prøve å bli gravid, men jeg må innrømme at både jeg og mannen min har tatt oss et par fester. Vi drikker sjeldent,men vi har tatt oss et par fester med god samvittighet. Som du sier så skal man jo leve litt også. Men det er jo ikke noe god følelese å drikke og kanskje være gravid så det er ikke lett det der.... Hvordan det er med alkohol sammen med pergo så vet jeg ikke hvordan det er. Har ingen erfraringer med det så vet ikke om dette skal kombineres. Vet ikke om det er vanlig å få trang på noe søtt i forbindelse med det heller... Har dere bestemt dere for hvilket sykehus dere skal sende søknaden? Jeg er så spent om de får sendt våres søknad før påske. Har forresten hørt at de stenger på St, Olav fra 1.juli til 6 .august. Æsj!! Det synes jeg var veeeldig lenge. DAblir det nok ikke noe på oss før til høsten. Var fint på påsketur i dag. Men vi sammen med et par familier med barn og det er litt sårt å se foreldrene gå på ski sammen med barna sine.... Neste påske vil vi også ha med oss et lite nurk i en pulk... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4744955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 11. april 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 11. april 2006 hei igjen. vi vet ikke hvor vi vil sende inn søknaden vår, men jeg regner med at det blir st.olav. Kanskje vi sitter sammen å venter uten at vi vet det, på samme dag? Vi ligger vel ganske likt i løypa? Hvorfor stenger de da??? det er skikkelig tåpelig gjort synes jeg. Jeg vil komme i gang nå.. Er så i tvil om det blir privat eller offentlig jeg.. Det er litt vanskelig med penger også, allikevel om vi får en del av mine foreldre.. Men jeg vet ikke jeg.. Gråter litt nå. Alt føles så vondt i dag. meningsløst. Sitter og gomler godteri og drikker øl, ALENE.. Er så patetisk.. Jeg har sett på alt om prøverør på nettet i dag, og har tenkt på å dra til danmark.. Som en ferietur.. Det er visst ikke ventetid der, ikke slik som i norge i allefall, og det koster ikke mye heller. Og da tenker jeg at viss man kombinerer det med ferie kan man få to uker i danmark. Man blir jo sykemeldt i noen dager også, og etter det kan man vel ta ut ferien sin.. Har ikke vært i danmark, og det frister litt. Min gyn samarbeider med danske klinikker også, og hun sier at de har kanskje kommet lengre enn i Norge.. Hva tenker dere om det? Da kan dere få komme i gang i juni eller juli, og det koster IKKE så mye.. Om du vil kan jeg lete litt etter priser og slikt, for jeg husker det ikke i hodet akkurat nå.. Det er ikke billig akkurat, men i forhold til det offentlige så tror jeg det er en del rimeligere.. Håper du er her nå, trenger å prate litt kjenner jeg. er deppa.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4745348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 11. april 2006 #25 Del Skrevet 11. april 2006 stakkars vennen min... Ikke gråt da... I morra er du sammen med falilien din og da vil du føle deg bedre. Gøril dette skal vi klare. Et sted framme der så er det liten baby som venter på oss. Jeg tror det kommer til å klaffe for oss. Husk vi er unge og det er det er viktigste i denne sammenhengen. De fleste som tar prøverør er over 30 og kanskje over 35!! Jeg har ikke tenkt på Danmark enda. Men tenkte det kankje som en mulighet hvis vi ikke får det til her i Norge, men det hørtes jo litt fristende ut. Nei nå må jeg dessverre gå å spise mat med min svigerfamillie... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4677504-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d/#findComment-4745752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå