Gå til innhold

Kva innkjøp/gåver har vore dei MEST nyttige??

Anbefalte innlegg

En snørr-suger! Sånn hvit man lager vakum i og legger til neseboret og slipper, så suger den ut snørr.

Høres sikkert teit ut, men den er kjempe bra, og siden gutten har vært en del forkjøla, har den vært super! Ikke lett å spise eller puste med nesa full av gørr...

Fortsetter under...

Kom på et par ting til jeg setter stor pris på!

To stykk uroer i tre, den ene med nydelige kattepuser, den andre med sommerfugler. Den emd kattene henger over stellebordet, den andre over senga. De er visst veeeeldig fine syns lillemor! Kan ligge lenge å se på de og smile og komme med sine "agøøø" *smelte*.

Jeg ville ikke ha sånne uroer i plast med lyd og lys...så var så glad da jeg fant disse vakre i tre! (På Lysthuset i Trondheim)

Har fått bruk for de fleste tingene vi kjøpte heldigvis, men noe mer enn andre selvføgelig.

De mest nyttige

-Besafe seng med regulerbar plate sånn at man kan heve hodeenden ved behov (vi har et ørebarn, så det har vært veldig til hjelp for å minske smerter ved ørebetennelser) I tillegg har den vugge-bein, har ikke tall på hvor mange ganger det har fått vesla til å sove :-)

-helsetepper og andre pledd (pakket henne inn når hun skulle sove som nyfødt)

-snørrsugeren

-vognbaggen til emmaljunga (sov i den de 3 første mnd)

-babygymmen fra fischer price (kunne ligge der leenge)

-alle hjemmestrikkede og kjøpte ullklær

-

Annonse

Er fornøyd med mange ting jeg, og har hatt gleden av å bruke disse tingene til snart 3 barn.

Men da jeg fikk nr 2 la jeg vekk de fleste tåteflaskene av smal type og erstattet de med Avent-flasker. Så mye enklere å få mme-pulveret oppi en flaske med vid åpning :-)

Ellers er jeg glad for baby-call´en. Deilig å la ungen sove i vogna ute uten at jeg må ha vindu på gløtt (og fryse ræva av meg inne) for å høre h*n.

Det slo meg at vi hadde ganske lik liste egentlig! Med første hadde vi også tøybleier, først med siste vi fikk soveskinn og Nøstebarnteppe som tok mor i huset 6 mnd å lage, fatter ikke hvor strikkegenet mitt er, akkurat... uansett, her kommer en liten liste:

* Bæresjal, slynge, Ergo- masse forskjellig å bære i!

* Ekstra sekk til Ergoen så har man alt på ett sted ute på tur

* Soveskinn

* Liten lekesilke fra Alveslottet

* En slags matboks med skje fra Tommy Tippee, genial til å ha med grøtpulver og purè i på tur.

* En god stelleveske for å organisere alt "rotet" så alt er klart når man skal ut i ammetåka.

Hmm... det som vi har brukt mest er:

- Lammeskinn

- Ullteppe

- Nøstebarn sparkebukse og nattdrakt (som gutten praktisk talt bodde i de første månedene - og enda, egentlig)

- Ullbody, -lue, -votter, -labber.. Alt ull, egentlig. :)

Med dette følte jeg meg fra første dag trygg på at han hadde god temperatur, uansett hvor vi var.

Egentlig er det disse tingene som er alfa omega enda. Eneste er at nå kommer det selvfølgelig leker i tillegg. De lekene som knitrer har vært Numero Uno her i huset.. de blir han ikke lei. Han trenger ikke se på dem engang. Bare MÅ pille på og lage lyd mens han følger med på andre ting.. :)

Klar nr. 1:

Bæresjal! Prinsessa er snart 7 mnd, og jeg bruker det fremdeles hver dag!!! Utrolig praktisk. (Og det finnes faktisk fine på markedet.. du må ikke være hippie for å bruke dem:))

* Lammeskinn

* Babygym

* Snørrsuger

* Lekegrind (som man kan stille på i høyden)

Jeg er veldig glad vi kjøpte kombivogn!!

Og så er jeg glad for:

-alle klær fra nøstebarn, de blir brukt masse, både ullpysj, jakker, dress, bodyer og sparkebukse og lue og votter.

-lammeskinnet vi kjøpte

-stellebord (vi vurderte å bare stelle på gulvet, men er veeeldig glad vi har kjøpt stellebord)

Annonse

Lammeskinnet

Babygymmen

Stellematta- legges på gulvet når mor må dusje!

(kjøpte også thermopose- skulle jo ha barn i oktober og ha han i vogna heeele vinteren.... Har brukt den 1 gang- altfor varm! Ungen holdt på å smelte bort! Totalt bortkasta $!)

Alle ullklær vi eier

Bagvognen!! (han er 8 mnd og ligger i den enda...!)

Lekegrinda, siden vi har dårlig plass

Avent sine plastskjeer

Uv drakt til sommer og sol

Puslematte som han kan ligge på gulvet med.

*Lammeskinn

*Ammemadrass fra Drykid- gruer meg til den blir for liten allerede( bruker den til å ha i vår seng slik at vi kan samsove trygt, og ikke til amming)

*Strikketeppe i ull (nøstebarn oppskrift)

*Alt av ulltøy, spesiellt fra nøstebarn (høyhalset body-fantastisk)

*Ullpyjamas

*Puslematte

*Badebalje fra ikea,(tilbud 30 kr, minst like bra som de til 349+++)

*Lammeskinn til bilstolen

*Tynne ullsokker og hjemmestrikkete ullsokker

*Filt uro fra ikea

Sikker mye annet og...... stellematte, duo-vogn, bilstol, superlette plastringer til å holde+bite i. Tja, nå kommer jeg ikke på mer

hm....det er egentlig mye det....

* babygymmen

* simo kombi vogn

* Graco bilstol

* Røros ullpledd

* lammeskinn

* babybjørn sekk (istede for stelleveske)

* babybjørn bæresele

* flanelskluter og gas kluter

* hjemmestrikkede klær i flere varianter

* Super Nova "babysitter" (overlever ikke uten...hehe)

* Cam stellebord med badebalje

* ammepute

Det er sikkert masse mer, men dette var det jeg kom på......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...