Gå til innhold

August: Hvor mye ammer dere nå?

Anbefalte innlegg

Gutten vår vil ikke ha pupp lenger.... :o( Har ikke ammet på 6 dager nå, han vil ikke ha uansett hva jeg gjør, har prøvd alt... Ikke vil han ha mm eller mme heller, hverken varm eller kald, fra kopp, flaske eller glass...

Så nå får han masse mat og han elsker det. Får grøt til frokost, lunsj og kvelds (bytter på type så han ikke skal bli lei), samt litt middag på ettermiddagen. Han får 1 glass fruktpure fordelt utover dagen (som dessert) samt et sånt fruktbeger som mellommåltid (akkurat begynt med det). Skal begynne å venne han til brød også har jeg tenkt. Og så øver vi på å drikke vann, men han liker det ikke så veldig godt, må tvinge litt i han av og til så han får i seg væske..

Er det flere der ute som ikke ammer så mye lenger? Jeg hadde tenkt å amme lenge enda, men han nekter å ta puppen så da er det vel slutt... :o(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4675692-august-hvor-mye-ammer-dere-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vil han ikke ha så vil han ikke ha.. har ammet han lenge nå da! synes du skal være stolt jeg:)

jeg ammer snuppa ennå, men ikke når hun spiser middag da får vann..

ellers spiser hun pupp hver andre eller tredje time ved siden av andre måltider! tenkte jeg skulle amme til året og så bare se ann, hvis ho vil ha da..

hun elsker vann snuppa vår da, men vil ikke ta noe flaske så vi har ikke hatt barnevakt ennå.. skulle ønske vi kunne det nå snart.. lyst på en tur ut med bare mannen..

Lykke til til deg!!:) synes ikke du skal tenkte så mye på det der med puppen..

Her er det motsatt.... Begynte med grøt da han var 6 mnd, og har gitt i en mnds tid. Han har slukt den. Men plutselig i forrige uke ville han ikke ha mer, har prøvd forskjellige smaker, brød, fruktpure, gulrot, men han brekker seg bare han ser skjea... Så her har jeg begynt å fullamme igjen. Heldigvis har jeg bra med melk, men skulle ønske jeg fikk i han fast føde. Skal prøve grønnsakspure i dag, og krysser det jeg har av fingre og tær! =(

hei!

jeg ammer prinsen enda, men for han blir det mer som en kose/trøste/tørste tår han slurper i seg. det er ikke så mye melk som jeg kunne tenkt meg, men men. det blir vel at jeg legger han til 5 - 6 ganger om dagen. gutten vår drikker gjerne av flaske om nødvendig. av mat får han grøt til lunch og kvelds, middagsglass + fruktpuré/fruttibeger/banan/eple... etter grøt/middagsmåltider. tror nok at det er på tide å gi han litt grøt til frokost også nå. syns jeg er heldig fordi han liker å smake på ny mat og smaker. han fikk middagsglass fra 8 mnd med mer tyggemotstand io dag (han har fått 2 tenner i undermunnen) , sikkert litt rart å svelge middag med mer klomper i. han bruker tunga si og trenger trening i å bruke tennene sine også! men det går seg jo til. brødskive med leverpostei liker han godt!

jeg håper jeg får ammet en stund til, syns ammestundene er fine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...