Gå til innhold

Hvor lang tid tar nattavvenning?

Anbefalte innlegg

Har unnagjort to netter med grining nå....må si det er ganske fælt å høre på, men nå kan jeg jo ikke gi meg! Jenta vår er sta som et sesel og gir seg ikke uten kamp, men nå er søren meg jeg like sta!! *ler* :-)

Hvor lang tid pleier sånt å ta? Synes det er tøft jeg..og stakkars pappa'n som ikke får sove og skal tidlig opp og på jobb..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4673071-hvor-lang-tid-tar-nattavvenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med nr 1 måtte vi avvenne og startet når hun var 7 mnd. Fikk da eget rom og bare vann på natta. Brukte 3-4 netter og så var det over.

Med nr 2 var det lettere, hun kuttet selv ut mat om natten før hun ble 5 mnd. Det var en lettelse å slippe avvenninga ja!! :o)

Lykke til og hold ut! Har du først bestemt deg så må du ikke gi deg!

Nei nei, men det var jo heller ikke det jeg spurte om. Fint at dere ikke har hatt det, men når babyen er 2 mnd så skulle det jammen bare mangle at dere ikke har hatt det! Litt tidlig vel?

Noen som HAR hatt nattavvenning her som vil svare? :-)

Med eldstemann brukte vi 3 netter på avvenningen. Det var noen fæle netter med mye hyl, men den første var værst! 4. natten sov hun hele natten.

Nå har jeg begynt å grue til vi skal avvenne minsten, hun er 5 mnd så vi får vente en stund til. Det kan jo hende at det går av seg selv *håpe, håpe, men vet at det ikke blir noe av*...

Annonse

Ja, hun er litt over 7 mnd. nå....men vil IKKE ha vann på natten når sutringen begynner, ligger bare og griner. Så da lar vi henne ligge der, men passer på å komme innom flere ganger underveis.

Første natten sutret hun i nesten to timer, i natt sutret hun halvannen time PLUSS halvannen-to timer igjen etter å ha sovet et par timer.

Håper det gir seg snart jeg..

Hun har forresten fått mme på flaske fra starten av, og sovet på eget rom fra 2 uker gammel.

Nå forstår jeg ikke noe:)

Venter dere virkelig sååååå lenge før dere starter avvenning?

Har 3 og alle har sluttet med nattmåltid senest ved 3mnd. Så lenge de legger på seg bra er det jo ikke noe gunn til å gi mat på natta. Hadde ikke orket å stå opp på natta i 7mnd....

Ventet i 10, 5 mnd med nattavvenning, jeg. Ikke er jeg hysterisk mor eller en sånn amme-for-enhver-pris-økologisk-alt-naturlig-mor, men erfaringen min er: Det kan være mer stress å la være å gi mat enn å gi mat.

Men for å svare på spørsmålet ditt, hovedinnlegger: Det kan vare fra 0 netter til mange mnd. Har opplevd begge deler. Min første bare fortsatte og fortsatte og fortsatte å våkne etter at hun hadde sluttet å spise om natten. De sier liksom at etter 3 netter med Ferber skal det være greit, men det er ikke alltid sånn. Vi startet med nattavvenning rundt 8 mnd, og hun sov ikke natta gjennom før omkring ett år. Selv da kunne hun få perioder der hun våknet mye, først ved 2 år sov hun skikkelig.

Er vel ikke dette du spør om, men jeg drister meg til å spørre allikevel. Hvorfor skal du slutte med nattmat? Siden hun gråter så veldig kan det vel hende at hun fortsatt trenger mat om natten? Vi har ei tulle på 6,5 mnd som får mat 1 - 2 ganger fra 2000 til 0600, og jeg har ærlig talt bare tenkt at dette vil gi seg når det er naturlig for henne. For min del savner jeg en hel natts søvn, men dette visste jeg jo om før jeg ble gravid... Er ikke meningen å være ekkel, ser at noen sikkert kan oppfatte det sånn :-) Er det bare meg som tenker sånn eller??

Annonse

Hvorfor?

Fordi hun ikke ER sulten på natten, det er mest vanen med å bli tatt opp og kose i armkroken med en flasketut i munnen.....hun spiser 4 faste mat-måltider pluss frukt på dagen, med mme og vann og drikke. Så har hun fått tenner, og dermed skal hun ikke ha melk på flaske om natten lenger, fordi det kan skade tennene. Så, nattavvenningen må til nå, om vi vil eller ei.. :-)

Heisann!

Jeg bare lurer litt jeg!

Lar dere være å mate ungen på natten for at h*n skal sove?

Han jeg har her blir jo rabiat viss han ikke får mat når han er sulten, hmmm, lurer på hvordan det da vil gå med å venne han av med nattmaten :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...