Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jada, nå blir det jo snart vår, sier de. Og da lurer jeg på hva jeg skal ha i vogna?? Skjønner jo at voksien blir for varm, har allerede begynt å legge Guro i vogna uten "utedress", bare med jakke og lue (ja, og strømpebukse, sokker, body og bukse da, men det forsto dere sikkert...)

Hva skal dere ha i vogna utover? Dyne? Teppe? Ligger barna på skinn i vogna da eller? Og hva kler dere på baby?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4672726-voksipose-og-v%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har en kjempevarm odenwalder dunpose og den begynner å bli for varm nå ja. men hun sover ute i bhg og jeg er avhengig av noe varmt og lunt. har på henne minst mulig inne i posen da. skal snakke litt med dem i bhg i dag når jeg henter ang dette. de har jo endel erfaring. har en rekke varme fine tepper som jeg har lyst til å begynne å bruke.

Annonse

sprs vel litt på hor du bor i landet da. Her bruker det ikke å bli spesiellt varmt på sommeren, så tepper blir for lite i vogna her :) Har sommerdyne til voksi selv, men jeg aner ikke hva den koster. Kommer ihvertfall til å bytte til den når våren kommer også får jeg heller bruke noe lettere hvis det plutselig skulle bli varmt (mot normalt hehehe)

Ja sant! :D Guro! Hun måtte bare hete det :)

Det blir vel til at vi tupper ut voksien etter påske da..om været holder seg. Det fulgte med en "vinterpose" til vogna, kanskje jeg kan bruke den...i en overgangsfase. Syns den så så tynn ut :)

Bor i Trondheim, så vi er ikke bortskjemt med lange varme somre kan man si, hehe.

Kanskje like greit å skippe sommervoksi, har masse fine og gode ulltepper jeg kan bruke. Min bror svigermor jobber på Røros Tweed, så har fått et par flotte barnetepper derfra!

Ja da har du vel så du skulle klare deg, tenker jeg :) Kommer jo litt an på hva de har på seg av klær også, ikke sant? Jeg har bare hatt vanlige klær nedi voksien hele vinteren. Har kun brukt utenpådress et par ganger. Har bare tullet sammen et sånn ull helseteppe og lagt oppe ved hoddet og skuldrene. Voksien er jo så varm at det skal godt gjøres å fryse nedi der hverrtfall!

Vi får krysse fingrene for en deilig og varm sommer!!

*drømme*

Annonse

eg har etterkvart mist trua på heile våren, men her tek vi på junior ein litt lettare dress (knall gul - gjett om eg får høyre det!), lue og vottar, og legg han i vogna inntulla i eit rørospledd. Bomullsteppe og vognteppe over. Har ikkje opplevd at han har vore kald, så eg trur eg held på denne løysinga ei stund til, særleg no som vognposen tek til å verte i kortaste laget for han - men då er det kanskje greiast å berre koke heile babyen;)?

Går det ikke an å klippe til et gammelt ullteppe, og legge det inn i voksiposen til "vår-bruk", da?

Jeg har en "gammeldags" voksipiose, uten knyting, så på den jeg har går ikke det an.

Jeg har kjøpt en tynnere pose for å ha i vogna nå. Men til sommeren er det altfor varmt med teppe tilogmed, her hvor vi bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...