Gå til innhold

No er jeg så lei av gulping....

Anbefalte innlegg

at jeg selv holder på å spy...

Småen her på 5,5 mnd gjør jo ikke noe annet enn å gulpe, og det blir bare verre...

Legen vil ikke gjøre noe med det, fordi allmenntilstanden hans er så god, mens helsesøster mener han muligens har refluks.

Var og veide han i dag, og da veide han 6875 g, nøyaktig det samme som for to uker siden.

Er vel meningen de skal legge på seg litt når de er på denne alderen da.

Skal til lege på 6 mnd kontrollen rett over påske, og da skal jeg kreve at de sender en henvisning til barne klinikken, og det er det helsesøster også mener...

Uff, måtte bare få ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4669535-no-er-jeg-s%C3%A5-lei-av-gulping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg fryktelig godt, jeg har ei snuppe på straks 8 mnd som gulper og gulper og gulper og gulper, og har gjort det siden hun ble født. Er vi ute må jeg ha med håndkle og skift til både meg og henne, så det der kan jeg alt om.......

Det mest frustrerende av alt er at vi bare får høre at det er helt normalt og det er noe vi må regne med når vi først har valgt å få barn....... det kan da umulig være normalt å gulpe sååååå mye?????

Begynner også å bli mektig lei av gulp...

Andreas begynte plutselig å gulpe da han var 3 mnd- nå er han 6. Han får kun mme, og det hjelper ikke å bytte merke heller! Av NAN blir gulpet mer tyntflytende, med collett får det en fastere konsistens- men lukter skikkelig spy. Hipp vil han ikke ha.... og småfolk gjør at han gulper ENDA mer!

I dag fant jeg ham liggende under bordet hvor han lå å studerte en stooor gulpeflekk inngående med begge henda.

Vaskemaskinen går til alle døgnets tider med bare hans klær omtrent!

Mest lyst til å putte en sokk i munnen på'n av og til! ( Men det er heldigvis langt fra tanke til handling!)

Bruker smekke, opptil flere for dagen...

Problemet er at han gulper i så store mengder, så det hjelper ikke med smekke...

Kommer i sånne store mengder...

Men smekken hjelper mot det lille som av og til bare renner ut..

Annonse

Vi har også erfaring med MYE gulping. Har vært ganske fortvila innimellom. Synes endelig jeg ser en bedring nå (5,5 mnd). Hun gulper fortsatt en god del, men det er blitt mindre enn det var, så fatt mot jenter. Men for noen er det så ille at de må medisineres.

kanskje du har prøvd og at dette er et dumt forslag men...

Har du prøvd og bytte mme?? hvis d er d han får da. Jeg gjorde det når min datter var 5mnd, vips så var gulpingen borte. Vi brukte nan men nå bruker vi colett. Er jo verdt et forsøk.

Vi er også levd med gulp i 7 mnd og 1 uke.... Ble verre etter vi begynte med fast føde, lett for at det blir for mye når jeg ammer i tillegg sikkert fordi d ikke har regulert seg helt.

Smekke bruker vi mot sikling, men det hjelper ikke på gulp! Det er en vits, det kommer jo så mye og d renner jo ikke akkurat ut munnvikene heller! På helsestasjonen sier de at det ikke er noe å gjøre med så lenge han legger på seg - og de må vaske gulvet etter at vi har vært der enkelte ganger!

Ja, det har de sagt til meg også, han har lagt på seg men sakte...

No har han ikke lagt på seg på to uker, men de sa det ikke gjorde så masse...

Blir spennende å se hva legen sier når vi skal på 6 mnd kontroll om to uker...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...