Kaja_2013? Skrevet 3. april 2006 #1 Del Skrevet 3. april 2006 Vi planlegger å bli gravide nå (el. dvs. vi begynner å prøve nå).Vi håper altså på et barn i løpet av neste vår. Jeg går 1.året på et masterstudie nå, mens han jobber fulltid. Vi ønsker derfor å vite mest mulig om våre rettigheter, så vi får planlagt og tilrettelagt best mulig for alle tre:) Slik har jeg skjønt permisjonsreglene: - mor har krav på 3 uker før og 6 uker etter fødsel - pappa har rett på 6 uker (dersom barnet blir født etter 1.juli -06) - deretter deler man permisjonen som man vil Det jeg lurer på er om man mister fødsesstipend og engangsstøtten dersom mannen tar ut de 6 ukene han har rett på? Og dersom man deler permisjonen: Får man da fødselsstipend fra lånekassen de månedene man selv har permisjon - eller blir alt vanlig stipend/lån dersom man begynner å dele? Håper noen kan hjelpe oss med dette, er jo greit å vite hva man går til.. Kaja_ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4669369-kan-noen-l%C3%A6re-meg-litt-om-pappapermisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå