Gå til innhold

MIN TROLLETE 4 ÅRING!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Åh, blir gal snart jeg. Etter vi fikk jente nr 2 ( 7 mnd siden ) har hun blitt helt merkelig. Alt er gærnt, hun er så sur, griner for alt og gidder ingenting mer. Blir snart tullerusk jeg...Hun er nok plaget av sjalusi, men jeg syns det er galt at alle skal gi henne så mye oppmerksomhet hele tiden. Jeg mener hun må lære seg at andre også krever sitt.

Begge vi foreldrene bruker mye tid aleine med henne. Koser masse, kroppskontakt hver dag. Veit jammen ikke hva jeg skal gjøre mer jeg... Går det over eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4668159-min-trollete-4-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere prøvd å behandle henne på samme måte som dere gjør med babyen? Altså latt 4 åringen også være baby? Tror det vil hjelpe faktisk. Sett henne i bleier, la henne gå med smokk, drikke av tåteflaske, bli matet osv. På den måten skjønner hun at også hun er mamma og pappas lille jente fortsatt og det vil hun sette pris på. Men, dere vil jo ikke at hun skal like det så altfor godt *ler* så derfor må hun også gjøre de kjedelig babytingene som f.eks. sitte i lekegrinden, sove sengene sin og få sin nødvendige hvile flere ganger om dagen, ikke gå selv (kun holde dere i hånden) osv. Da skjønner hun fort at babyen jo må ha hjelp til mange ting som hun jo klarer å gjøre selv og som går mye fortere.

Hei.

Og takk for svar. Ja, hun har tatt del i stell helt fra første gang på sykehuset. Er med å steller, bader, skifter bleie, mater og gir flaske. Hun snakker baby, maser på ALLE som kommer eller som vi er på besøk hos. Skal ha alles oppmerksomhet hele tiden. Detter er jo forståelig ganske slitsomt da. Dessuten har hun begynte bruke bleie om natten, da hun tisset på seg fra lillesøster var ca 3 mnd.Hun vil ikke være baby sier hun, men er jo så sint på oss særlig mammaen da.. Er litt rådløs ja....

Kjenner meg så igjen. 4-åringen vår er helt umulig om taken. Føler at han mer eller mindre har vært det siden han ble storebror for 9 mnd siden. Er så lei av å måtte kjefte og mase. Har som deg latt han være med på alt stell osv. fra babyen var nyfødt. Koser masse og kjefter jo ikke alltid da.;-) Han sluttet med sutt før han ble 3, men når lillebror fikk sutt skulle han og. Stjeler og napper sutten "hele tiden". Ser jo at dette er en form for sjalusi, men blir så sliten av det og da er det jo veldig lett å kjefte mer...

Må jo legge til at han kan være verdens beste gutt og da :-)

Så bra det er flere! Føler meg litt aleine om dette problemet, og faktisk litt mislykket og. Men fra i kveld skal jeg prøve noe nytt. Ingen kjefting, bare positivt og heller overse det negative. Skal prøve, veit ikke om jeg klarer det da... Kommer sikkert til å eksplodere til slutt. Følte kanskje at vi kom litt gærnt ut, når jeg kom hjem med babyen var storesøster på Sverige tur.. Veit ikke om det har noe å si, men kan jo hende hun følte seg utenfor alt da liksom. Og lillesøster har vært mye syk og har selvfølgelig tatt ekstra mye "plass".

Får håpe det roer seg snart for oss begge!!!!!!!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...