Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Trenger råd her: Vi har tenkt å male stua i en ren, lysegrå farge. Det er et stort, lyst rom. De fleste møbler, bilder osv. har varme, røde farger, pluss møbler i brun teak og mørkebrun mahogni. Blir det "feil" med grå vegger? Burde det heller gå i rosa, rødt eller noe annet? Et av livets mindre problemer, jeg vet det ...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 ja det tror jeg. har selv en kald stue med diverse møbler. den som passer finest inn her er en grå sofa og enknall rød stol( veldig kald) forøvrig blir det fort vanskelig å få det koselig med stor grå stue. Kan fort føles kaldt.... men det er smak og behag. jeg skal male varmt neste gang....
Gjest Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Hei! Jeg er snart ferdig utdannet interiørkonsulent og synes det er utrolig morsomt å pusse opp. Jeg tror nok også det kan bli litt feil med tanke på fargene på de møblene du har. Ellers er lys grå en fin farge. Rosa og rødt bør du også styre unna, møblene har allerede denne fargen! Selv ville jeg gått for en lys kremhvit farge, kanskje t.o.m en farge med et snev av grønt i. Det er utrolig fint til mørke møbler. Men du må selvfølgelig se på resten av huset, hvilke farger har du/dere brukt der? Huset bør ha helhet. Gå til en fargeforhandler å ta med noen prøver hjem. Fortell hva slags møbler du har, så kan de raskt plukke ut alternative farger. Husk at alle farger blir mørkere når de kommer på veggen og tørker! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Ja, er også redd det blir kaldt. Hovedinnlegger.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 Takk, kjempefint svar. Alternativet kunne være en slags varm sandfarget/beige som vi har brukt i et par andre rom. Har du noe synspunkt på det? Kremhvit synes jeg høres litt for lyst ut. Vi har forøvrig åpen løsning inn mot kjøkkenet, som er malt i sterkt grønt, så det skal ikke være noe som skjærer med den fargen. Hovedinnlegger.
dansejentes mamma Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 Har hatt god erfaring med å male hvit: claro og en eller to vegger, alt ettersom form på rommet i en ganske fargesterk farge. Dette gir deg mulighet til å bruke litt farge uten at det blir for mørkt. Ellers så såg jeg for meg at du hadde valgt en betong grå sammen med terrakotta, det kunne jo blitt fint. Kunne hatt grå som hovedfarge og en riktig varm rød, som kontrast.... Fordelen med det er at det tar ca 1 time å gjøre det hele omigjen.... du maler jo bare den veggen med farge.
*bubbs* Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 Gå for kremhvit, eggeskall eller beige! Varmt går stort sett kun med varmt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå