Gå til innhold

Lei negative kommentarer fordi jeg er gravid igjen!

Anbefalte innlegg

Blir så irritert og såret fordi jeg får endel negative kommentarer fordi vi venter en til, og det bare vil være 20mnd mellom barna våre. I stedet for å gratulere blir det heller til at folk kommentarer som: "io, det var vel kjapt", "det kommer til å bli utrolig tøft for dere" og "det var vel ikke planlagt?!"

Vi er klare over at det kommer til å bli utfordringer å mye arbeid med to så tett, men alikvel det trenger vel ikke andre bekymre seg over? Og om svangerskapet var planlagt er vel vår sak, å ingen andres?

Må si tusen takk til de få som faktisk bare har sagt gratulerer og så koselig!

Hilsen ei som e litt skuffa over mange i familien og mange venner:(

Fortsetter under...

Synes ikke dere skal la det gå innpå dere - det går sikkert kjempefint! Enkelte ting blir krevende og andre ting blir ekstra gøy - som all moroa de får med hverandre f.eks. SNakker ikke av egen erfaring, men slik ville jeg ha tenkt. Folk sier så mye rart!

Hei!

Her blir det 22,5mnd mellom barna og jeg får også høre hele tiden 'oj, det var raskt'. Særlig av den nærmeste familien. De er jo glade for flere barn, og jeg tror egentlig ikke de mener å såre, men jeg må si det var overraskende og ikke særlig hyggelig å få disse kommentarene. Jeg velger å overse kommentarene og forteller heller at svangerskapet var planlagt (det var det).

Bare fordi mødrene og tantene våre fikk barn med 2,5 års mellomrom betyr vel ikke at ca 2 års mellomrom er såååååå tidlig vel? Huff, blir litt irritert når jeg tenker på det :-)

Lykke til videre med svangerskapet!

skjønner deg godt att du blir lei de komentarene.Det er vell opp til hvert enkelt par når de vill ha barn og ikke.

JEg drømmer om en til nå, men har bestemt oss for å vente litt til pga litt dårlig med penger nå. Har en liten jente på 1 år nå og vill så gjerne ha en til snart.

Du får kose deg og gratulerer så mye.

Hei hei...og gratulerer så mye:-) Jeg har nettopp selv funnet ut at jeg er gravid igjen og da blir d ca 20 mnd mellom lillegutt og den nye babyen:-)

Er så tidlig at det er ingen som vet det enda, men regner med at noen slike kommentarer kommer ja. De fleste i familien og vennekrets vet at vi har prøvd en stund på å bli gravid, så det kommer nok ikke som et stort sjokk akkurat når vi forteller det.

Tror ikke det er alle som mener noe med det. Men det er jo bare å heve deg over det og vise dem at du klarer to tette barn utmerket:-) Når man er gravid er det plutselig tillatt å kommentere ALT...dessverre:-(

Men nok en gang GRATULERER:)

Annonse

Jeg vil gjerne si gratulerer jeg:)

Vi har en gutt på snart 14mnd og har begynt å prøve igjen nå, det vil i såfall bli litt i underkant av 23mnd mellom banrna hvis vi lykkes nå (noe jeg tror vi ikke gjør, men....). Det er da mange som ønsker tette barn.

3x3 hurra for deg:)

vet godt hva du mener..

Det er 16 mnd mellom mine to, og vi fikk masse kommentarer.

Når jeg fortalte på jobben at jeg var gravid, presterte sjefen å si.

"hæh" åssen klarte du det a? istedefor gratulerer, og de lagde ett stort nummer ut av at de måtte finnen enda en vikar.

...og så var det de som sa...ååååhh det kommer til å bli slitsomt...

men ikke bry deg...

ja vist graviditeteten var slitsom. spes. siden den eldste ikke kunne gå før jeg var i 8.måned.

Men nå...går det helt fint...yngstemann er snart 6mnd...og han lyser opp som en sol hver gang han ser storebror.

Det tok 2 uker så hadde yngstemann glemt at han noen gang har vært alene...og han er alt for ung for sjalusi.

Dagene er til tider slitsomme..men det er veldig morsomt også.

Og jeg har ikke angret ett sekund.

jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle klage en eneste gang på at jeg var sliten til de som hadde "forutsett" dette..og det har jeg holdt.

Gratulerer så mye med graviditeten og lykke til :-)

Off, skjønner deg veldig godt!

Gratulerer forresten!

Min bror og svigerinne fikk nr 2, 14 måneder etter nr 1. De hadde ikke tenkt at det skulle gå så kort tid før nestemann kom, men de hadde prøvd lenge med førstemann før det klaffet, og tenkte derfor at det ville gå lang tid før nestemann kom... men der tok de feil.... på andremann satt det på første forsøk...

Jeg kan nok være ærlig å si at jeg kommenterte ovenfor dem også at ja, det var fort, men jeg nevnte også alle de positive virkningene det hadde i forhold til storebroren som da kan ha lillebror som lekekamerat etterhvert.

Du får ha lykke til! Det går nok helt bra - det har det iallefall gjort med bror/svigerinnes barn. Storebroren elsker lillebroren over alt på jord. Gikk tidlig bort til ham når han var nyfødt og gav ham klemmer osv. Kjempesøtt! :) og det gjørt han fortsatt. Storebror har ikke vært sjalu ovenfor lillebroren og han er skikkelig omsorgsfull ovenfor ham.

De er noen skikklig herlig brødre!

Så jeg er sikker på at det går kjempefint for deg også! :)

Gratulerer sier jeg!

Vet godt hva du mener, er 18 mnd mellom mine to minste.(har 3)

Selv min egen mor klarte å slenge med leppa når jeg var gravid sist og flere som lurte på om vi skulle befolke hele verden med ALLE barna våre; og at jeg kunne godt venta litt med den siste.

Og jeg er SÅ enig med deg, er det noen sin sak om det er planlagt eller ikke.

De to minste er begge gutter og nå når den minste av dem er 15 mnd koser de seg sååååååå mye sammen. Det er alltid en å leke med!

Og det har faktisk ikke vært så tøft som ALLe sa det kom til å bli, litt opp og ned er det jo men...

Her er det 21mndr mellom mine barn. Klart det kan va tøfft in emellom. Men det er det med allt her i livet. Og er det tøfft for en periode.. du glemer det med en gang man ser dem leke ilag , eller gi varandra en kos eller to. hihi

Kan va tøfft når folk ikke tenker på hva de sier. Det vet jeg.

Grattulerer stort jeg iallefall :)

Det blir ca 21 mnd mellom guttene mine også, og alle er veldig glad i å fortelle meg hvor vanvittig travelt vi kommer til å få det... Men de aller aller fleste er veldig positive og syns det er fint at de kommer tett :) Jeg vet jo ingenting om hvor travelt det blir med neste mann, men jeg fikk jo høre det hele tiden med han første og at det kom til å bli andre tider nå.. Men syns ikke det har vert noen stor omstilling egentlig. Han er så god å snill hele tiden at det er ingen problem! Så får vi bare ta det som det kommer med nestemann :)

Så til de som kommer med negative kommentarer er det bare til å smile å si at det var veldig planlagt og at det kommer til å gå kjempebra!

Hei!

Jeg er nok en av de som ofte har sagt noe sånt.... Du får trøste deg med at det bare er fordi vi er imponert over pågangsmotet! Jeg syntes det var utrolig tungt å være gravid begge gangene, og skulle det ha vært noe særlig tettere (ca tre år) så ville jeg ha gått i spinn.... Vi mennesker er nå sånn, da, at vi har lett for å se verden ut fra våre egne forutsetninger. Og så tenker vi ikke lenger enn våre egne neser.

Men gratulerer masse til deg og alle dere andre med tette barn! Når de blir større, slår jo alle fordelene med barn på ca samme alder inn, og vi med vår tre-års grense sitter der og er misunnelig.....

Annonse

Forstår deg godt, det blir ca 20 mnd mellom våre to, og samme kommentarer fikk jeg fra familien. Noen sa omtrent bare javel, skal du ha en til ja. jaja liksom. Men jeg bryr meg ikke, det er herlig å bli ferdig med graviditeter og amming syns jeg, og hva andre folk tenker driter jeg en lang marsj i! For uansett, så vet jeg at både mamma og svigermor og farmor og alle kommer til å bli like tussete over denne babyen som de ble sist gang!!!!!!!!!

Drit i dem!!!!!

Mellom mine første er det 18 mnd og mellom mine nå neste blir det 16.5 mnd....

Og det er ikke slitsomt, og ikke synd på oss!!!

Så bare bit ordene dems sammen og gi dem et alvors ord!!!!! Hva vet de?! De har tydeligvis ikke fått ungene tett og vet ikke hva de snakker om!!!

Gratulerer masse da!! Det er jo bare koselig med to tette!!

Ja jeg må også si gratulerer også så heldig du er som ble gravid så fort.

Jeg er også gravid igjen og det var planlagt så jeg føler meg kjempeheldig som ble gravid så fort.

Har en liten på 13 mnd og ny baby kommer om underkant av 3 mnd.

Det vil si bare 16 mnd mellom mine 2.

Jeg gleder meg veldig, men er også veldig klar over at det til tider kan være slitsomt og kanskje noe utfordrende;-)

Dette er jo bare gode nyheter og de som sier noe annet er ikke til å høre på.

Selv har jeg fått en del kommentarer på at oj da ikke smart og hvor ble det av prevansjonen??

Da smiler jeg bare og sier at detter var planlagt og jeg føler meg heldig som får 2 barn så tett:-)

Lykke til og gled deg videre!

Bare tull! Det er vel helt greit med to tette, vel! Det må da bli et personlig valg. Og like mye å gratulere for som om det er flere å mellom barna. Dessuten vil de få god nytte av hverandre i oppveksten. Så jeg tror vi vil få igjen for alt stresset seinere. Er gravid med nr 2 her, og dattern vår er 1 år. Blir 17 mnd mellom dem!

Me glede oss ihvertfall kjempe mye til å bli tante og onkel! :) Nå har eg snart lært T å si: "tante, baby". :) hehe

Det komme til å gå kjempe bra, og me støtte dere fult ut uansett!

Kjempe glad i dere alle 4! :)

Klem fra... du vett! :)

Gratulerer så mye :-)

Har ei venninnde som så vidt hadde født førstemann før hun var gravid med nr. 2. edt gikk kjempefint og det er supert for barna, har heletiden noen å leke med.

Jeg syntes det nesten er bedre å få de tett enn å drøye 4-5-6 år mellom, da får liksom ikke barna samme gleden av hverandre.

Selvfølgelig er det tøffere for foreldrene å få to tette, men jeg tror det vil bli lettere når de er større.

Ikke bry deg om hva de sier du, det er jo du som bestemmer hvor stor aldersforskjell du vil ha mellom barna dine.

Smaken er som baken, noen har 10 mnd mellom ungene og andre har 10 år.

Vil først og fremst si gratulere med baby på vei. Kan godt forstå at du blir både sint og lei deg av slike komentarer. For det første har de ingenting med deres valg, og for det andre, kan de ikke si noe positivt, ja da syns jeg de skal holde munn.

hei!

Ville bare si at det er 14 mnd mellom mine to jenter. Fikk masse tilsvarende kommentarer da jeg var gravid med nr to. Jøss, har dere det travelt eller? Var kommentarer vi fikk... Ikke så morsomt, iom at vi faktisk planla å få de tett. Alt har fordeler og bakdeler, og det å få de tett, har så langt hatt mange flotte fordeler. Dere kommer til å få det hektik fremover... var også en kommentar vi fikk. Jeg har nå to jenter på 20 og 6 mnd. De har stor glede av hverandre. Jeg er hjemme med begge to foreløpig. Det er faktisk ikke noe mer slitsomt å være hjemme med disse to, enn det var å være alene med den første. Det mest krevende var slutten av svangerskapet med bekkenløsningen og løfting. Jeg synes det er bra at det er noen som får barn tett også. Vi er bare littt tøffere enn de andre:-)

GRATULERER SÅ MYE MED SVANGERSKAPET!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...