Gå til innhold

Våtservietter natusan fjernet lakkbeis fra fingra,,,!!!

Anbefalte innlegg

Holder på å pusse opp kjøkkenet og malte med lakkbeis og tilfeldig står det våtservietter på vasken, da jeg tørker meg på hendene går det jaggu av...?? første jeg tenkte var White Sprit? Vurdere sterkt å rett og slett ikke bruke det på småen ja..

Fortsetter under...

Det er litt skummelt ja. Eg kjøper kompressar på apoteket og fuktar dei med vatn og litt olje og bruker til våtserviettar. Synest mange våtserviettar svir (må jo prøve dei sjølv viss eg skal utsette ungen min for dei), så eg vil unngå det.

Det har bare med at de stoffene som finnes i våtservietten ligner de stoffene som finnes i lakkbeis og derfor løser dem opp. Våtserviettene fungerer også utmerket på babybæsj!

Men legg merke til en ting: Du blir ikke så tørr på hendene når du vasker av lakkbeis og maling med våtservietter som det du blir av å bruke whitespirit. Så jeg bruker veldig gjerne våtservietter når jeg blir oljete og full av maling på hendene for da har hendene mine det mye bedre!

Annonse

pussefluss og Ranveig R,: pass gor guds skyld på at kompressene er 100% rene og at oljen ikke er fra natusan! Jeg fikk bort bæsj med natusan våtservietter, oj,oj,oj, jeg skal nok være grundig forsiktig i fremtiden ja.

Vi har ikke natusan her, men jeg er ihuga bruker av våtservietter.

Nr jeg åpner en ny pakke våtservietter (bruker den milde typen), heller jeg oppi en halv kopp babyolje, tilsatt vitaminer og aloe vera.

Virker kjempefint på barnerumpestumpen.

Sår blir han iallefall ikke.

Jeg bruker dem helst når det er bæsj langt oppover ryggen, og vaskeklut med vann og litt babysåpe ved morgenstellet.

Du kan nok ikke sammenligne en våtserviett med white spirit, nei. Ikke på den måten.

Har du babyolje på en vaskeklut av 100% bomull, kan det virke like bra mot lakken. Prøv det =)

Da tror jeg jaggu jeg skal prøve å lage våtservietter til bebisen selv. Kompresser fra apoteket med vann og litt white spirit i en tett beholder. Det må jo være genialt! Kan brukes både hjemme og på tur. At jeg ikke har tenkt på det før.. Tusen takk for ideen!!!

Annonse

Jepp, alt at Natusan sine produkter ble bannlyst her i heimen da alt dette om våtserviettene og sinksalven kom frem i 2000 da den eldste var baby.

Så her går det på pampers våtservietter eller Libero, og SebaMed såpe og shampo.

Krem til bleieutslett når det dukker opp er Inotynol.

Ellers går det mye potetmel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...