Gå til innhold

skal til legen, men har ikke fortalt det på jobben. Hvordan få fri?!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har et spm. Er 11+3 uker på vei, men har ikke fortalt det på jobben ennå. Nå er det sånn at jeg har svangerskapskontroll til torsdag, men vet ikke hva jeg skal si for å få fri. Har vært noe borte fra jobben i det siste, så jeg lurer på om de har lov til å nekte meg å gå til legen. har prøvd å få en time utenfor arb.tiden, det var umulig.Jeg vet at jeg kan få fri uten problemer hvis jeg sier at jeg er gravid,men har ikke lyst til det ennå.Håper dere kan hjelpe meg!!!

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

det holder og si at du skal til legen. de har ikke krav på å vite hvorfor og det er menge grunner for å skulle til lege uten og måtte bli sykemeldt.

du har jo krav på fri til det.men jeg sørget for å få legetime utenfor ellerslik at jeg enten kom litt senere eller dro litt før. da blir det ikke slik at du må dra midt i arbeidsdage og så komme tilbake.

de fleste sjefer setter pris på slikt. men det går ikke alltid hos legen for de kan ha temmelig fult.

og hvis du vil si at du er gravid kan du bare informere sjefen. han skal ha taushetsplikt og kan ikke si noe til de andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...