Gå til innhold

Vanskelig med navn! Trenger hjelp

Twinkletwinkle

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi venter ei jente om 8 ukers tid og har ikke funnet et navn vi er enige om. Jeg er norsk og pappaen engelsk. Saa langt har vi:

Matilde

Mikaela

Madeleine

Syntes de funker greit paa begge spraak. Hvilket liker dere best?Andre forslag? Pappaen liker Molly, men det syntes jeg ikke er saa fint paa norsk!Hva syntes dere?

Fortsetter under...

Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig! Jeg er selv amerikansk, mannen er norsk, og vi bor i norge. Venter også barn om 8 uker. Vi har jentenavnet klart, men har ingen peiling på guttenavnet.

Her kommer noen forslag til jentenavn.....noen bedre enn andre, men vi prøvde i hvertfall å komme med navn som uttales nesten det samme på hvert språk....

Har du kanskje noen forslag til guttenavn til meg? :)

Alana

Alicia

Alisa

Alisha

Alissa

Allison

Allyson

Amaia

Alexia

Alexis

Ariana

Aliya

Allanah

Audrey

Becca

Celina

Celine

Clarissa

Kaila

Kaiyla

Kaili

Kailyn

Kassandra

Karli

Karly

Kassandra

Katerina

Katherina/Katharina

Kelly

Kelley

Kendall

Kianna

Linnea

Camryn

Courtney

Andrea

Elana

Elisa

Ella

Elli

Elly

Elyse

Elysia

Emily

Emlyn

Emmy

Helena

Isabella

Kacia

Kaila

Katia

Kendra

Kira

Lia

Lea

Lexi

Megan

Meghan

Talia

Taralynn

Tiana

Lynnea

Linnea

Madelyn

Madelin

Marli

Marly

Maili

Maily

Malina

Melina

Mia

Malia

Rebecca

Savannah

Samira

Sarina

Selina

Talia

Tamberlyn

Tanya

Thalia

Tia

Tiana

Tori

Veronica

Victoria

Annonse

Hei!

Jeg har også engelsk samboer, og kjenner til problemet! Vi har en datter som heter Kaja, det fungerer fint selvom folk ofte er litt usikre på hvordan det skal uttales dersom de leser det. Nummer to er på vei, og vi har ikke kommet frem til noen navn enda. Vil helst ha et ”norsk” navn som samtidig høres OK ut på engelsk. Lykke til med navnevalget!

Hei

Veit godt hvordan du har det. Jeg er norsk, mannen min australsk og vi bor i australia. Har termin 4 august. Dersom det blir jente skal hun hete Lea, (Leah), Mia, Sarah eller Lilly Alise (oppkalt etter oldemor på min side) eller Isabell (oppkalt etter oldemor på hans side). Blir det en gutt blir det nok Liam eller Noah. Vi synes disse navnene passer godt på begge språk siden utalelsen blir så å si den samme.

Synes de navnene dere allerede har tenkt på er fine også. Vanskelig når det skal passe på to språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...