Gå til innhold

Hvordan få han til å spise mer?

Anbefalte innlegg

Gutten min har som tidligere skrevet her gått lite opp i vekt (60-100 g pr uke), men så for 2 uker siden merket jeg at han spiste mer og da hadde han gått opp mer enn 300 g på 13 dager. Men etter det har han spist lite igjen.

Jeg har prøvd å gi han flaske noen ganger for å se hvor mye han spiser og om han kanskje kan spise litt ekstra. Gjett hvor mye han spiser..... 40 ml!!Noen ganger 50- jeg blir så frustrert. Nå er han 12 uker korrigert, da vi dro fra sykehuset 3 uker før termin så spiste han jo 60 ml. Nå veier han jo 2 kg mer og burde jo spise nesten 90 ml ihvertfall.

Hvordan kan jeg få han til å spise mer?

Er svært sjelden jeg får han til å spise begge puppene, og i går prøvde jeg å "tvinge" i han mer fra flaska, men da bare slapp han alt ut gjennom munnen.......

Etterpå skal vi ned på helsestasjonen for ny veiing + 3 mnd-kontroll og vaksiner (får hjernehinnebetennelsevaksinen)

Trenger mange tips og råd

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Barna spiser jo lite til tider, og jeg tror ikke det nytter å tvinge i han mat. Da blir det bare værre. Prøv heller å legg han til puppen litt oftere (annen hver time). Det er vel det beste tipset jeg kommer på. Om et par månder kan du jo begynne med litt velling/grøt også.

Takk for svar :o)

Tror nok kanskje du har rett, at det kan hjelpe med å legge han oftere til puppen. Noen ganger funker det fint, andre ganger blir han rasende- men får nok bare fortsette med å gjøre det. Da har han hvertfall muligheten til å spise ofte.

Vi var og veide i stad- gått opp 130 gram på 6 dager, det er jo ikke så verst. Her går det opp og ned, for 2 uker siden gikk han opp 310 gram på 13 dager, forrige uke var det 60 gram og nå var det 130 gram.

Dersom noen andre har noen ideer så er det bare å komme med de.

Har det hendt at Ask har bare hylt når du har tilbudt ham mat? jeg har slitt i perioder med Benedicte, hun bare nihyler og vil ikke spise. Til tross for at hun virker sulten. Går bedre igjen nå, men hadde en periode jeg virkelig lurte på å gi flaske i stedet for pupp. (men hun bare hylte da og)

Lurer på om det var mageproblemer som var årsaken...

(har kortet ned nicket mitt.. ble så lei det lange Isadora og Benedicte)

Nå hadde jeg skrevet såå langt svar også ble det borte. er det mulig!!!

Prøver igjen.

Hei på deg :o)

Vi har hatt noen slike kvelder ja, er mest på kvelder at det skjer.

Det kan være 5 timer siden han har spist, og han suger febrilsk hardt på smokken sin. Da har jeg listig forsøkt å bytte smokken med puppen, det fungerer litt opp og ned. Noen ganger suger han videre på puppen, andre ganger suger han 30 sek og så er det hyl!

Syns noen ganger at det virker som om han er trøtt også, da kan det hjelpe med en liten lur, men selvfølgelig er det ikke alltid at det fungerer.

Andre ganger tror jeg han syns melka bruker for lang tid på å komme. Har faktisk pumpa meg et par ganger for å se om jeg da får i han mat, en gang funka det, den andre gangen funka det ikke. Da sovnet han ikke lenge etterpå....så var vel overtrøtt da.

Noe som hjelper innimellom er å amme liggende, han vil bare ikke ligge i armene mine. Sikkert behagelig å ligge på rygg, gape opp og bli mett :-D

Kan jo være magen Benedicte sliter med ja. Pleier hun å reagere på matvarer som du spiser? Hyler hun på den tiden hun vanligvis skal ha mat eller er det 30 min etter at hun har spist?

Utfra hva jeg har lest på småtroll 0-1, så virker det som om mange sliter med å amme innimellom- mye hyl ved puppen ja.

Skulle gjerne visst hvorfor de ikke vil ha altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...