Gå til innhold

Noen her som har måttet ha barnet sitt 100 % i barnehage fra de var 14-15 mnd gamle??

Anbefalte innlegg

Hvordan har det gått? Erfaringer?? Ser ut til at jeg bare er nødt til å søke prinsen i bhg fra han er 14-15 mnd.. sammen med storesøster på 3 år.. Og siden jeg jobber turnus så er det ikke så lett med deltid heller..

Fortsetter under...

min beste venninne har en gutt på 3 år som er i barnehag, og hun har to jenter på 15 mnd nå som har vært 100 % i barnehage fra de var 11 mnd.

Hun selv sier at det går kjempe bra, og at det ikke byr på noen problemer. Med andre ord så mener hun at det bare har vært positivt .

Hei

Min sønn har fra han ble født vært en aktiv krabatt som har hatt behov for annen stimmuli enn jeg som mor klarer å gi ham. Han begynte hos dagmamma da han var 11 mnd og fra første dag var dette topp. I barnehagen bar det da han var 15 mnd og han koste seg.

Han kan ikke komme fort nok i barnehagen og vil helst ikke hjem. Han koser seg så med "tantene" og de andre barna. Det har nå godt ett år og han trives fortsatt. Det skal sies at vi er veldig fornøyd med barnehagen og dets personale, og har fin kontakt med de andre foreldrene.

Jeg har ikke dårlig samvitighet for å ha 100% plass. Det hadde nok vært annerledes om han hadde vist tegn på misstrivsel og hadde skreket mye ved levering.

Lykke til

Tobias har gått 100% i bhg siden han var ett år. Han er nå 151/2 mnd. Det har gått kjempefint. Han har enda ikke grått i bhg, er bare smilende og blid. Jeg syns det virker som en veldig bra bhg, og han får masse opplevelser som han ikke ville fått hjemme. Var nettopp på foreldremøte der de bla gikk gjennom planen for bhg. De skal være masse ute, besøke en gård som ligger i nærheten, lære barna høflighet, å vente på tur og å dekke på/spise selv. De maler/tegner masse og spiller masse musikk/synger. Er så glad for at han har fått plass i en sånn flott bhg. De er 13 barn i alderen 10 mnd til 2 år på avd hans.

Svigermor jobber i barnehage og hun kunne fortelle meg at det var lettere når de små ungene hadde fulltidsplass enn deltidsplass med tanke på tilvenning og slikt. De som bare var der annenhver dag eller noe slikt brukte alltid mye lengre tid på å venne seg til å bli "forlatt" i barnehagen.

Annonse

Gutten vår begynte da han var 15 mnd, og det har gått strålende. Han stortrives og det er ikke noe grining når vi går.

Han vil ikke alltid hjem engang.

Er utrolig positivt overrassket over barnehagen - og jeg tror han hadde kjedet seg med å gå hjemme med meg særlig lenger enn til han var 15 mnd.

Datteren min begynte da hun var 11 mnd, i 100% plass, men hun har vel ikke hatt noen helt fulle dager ennå. Vi leverer henne 8.30-09.00 og henter henne mellom 15 og 16. Max sju timer.

Men til spm: Det har gått superfint. Alt tyder på at hun trives, gråter ikke når hun blir levert og leker alltid fint når hun blir hentet. Men hun har blitt endel syk, det vill hun kanskje sluppet hvis hun ikke hadde gått i barnehage.

Gutten vår har vært 100 % i barnehage fra han var 11 mnd. Det er en liten familiebarnehage med 10 barn i forskjellige aldre. Det har fungert utmerket. Vi har selvsagt hatt en liten periode hvor det var litt gråt da vi gikk, men nå sier han bare "ha det" og skal ha kos, også løper han inn til de andre (han er 19 mnd nå).

Nå er det jo forskjell på barn, og mange har hatt mye større problemer enn oss, men man vet jo ikke det før man har forsøkt.

sønnen vår begynte i bhg da han var 9 mnd. Det har gått kjempe fint. Han stortrives. Vi har ikke angret på at han begynte så tidlig. Det var litt gråting da vi gikk de første dagene (men det er det for de fleste uannsett alder) Han virker alltid i godt humør når vi henter og ser ut som han trives både med barn og voksne. Ser ingenting negativt med å begynne tidlig. det vil selvsagt komme ann på livsituasjonen man er i.

Har hatt Jr. i barnehage 100 % siden han var 10 mnd. Han elsker det. Nå er han snart 14 mnd. og i går krabbet han inn igjen fra gangen da jeg hadde kledd på ham. Han hadde IKKE tenkt å gå, nei :) Jeg hadde akkurat foreldresamtale med styrer og hun sa at han var en unge som passet veldig godt i barnehage. Allerede ved 6 mnd. alder merket jeg at han trengte noe mer enn bare å være hjemme med meg/far. Han elsket nye ting og folk generelt.

Det eneste negative med å starte så tidlig var at han har vært veldig mye syk (og halvsyk: Forkjøla, tett i nesen etc.). Da vil han helst bæres og gråt da jeg leverte ham. Jeg hørte han stoppet med gråtingen før jeg var ute av døra, men de i barnehagen var utrolig flinke og bar ham rundt når han ville det. Det er likevel veldig tøft, rent psykisk, å levere fra seg ungen når han ikke er helt god (men ikke syk nok til å kunne være hjemme). Når jeg snakket med personalet skjønte jeg at han var mindre lei seg i barnehagen enn når jeg var hjemme med ham i den tilstanden, for han ble distrahert av de andre ungene og "glemte" forkjølelsen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...