Manna1 Skrevet 2. april 2006 #1 Del Skrevet 2. april 2006 Er det noen av dere som har "samme problem"??? Vår lille to-åring(2år og 4mnd) har virkelig kommet i "trassen". Särlig vil han ikke höre på mamma - selv om det er mamma "som gjelder"...når det er noe. Han kaster ting, bare sånn uten videre for å demonstrere - og han kaster hardt.....når han er sint så slår han - og han lugger mamma...og hvis pappa sier til han så "skriker"han tilbake - nei pappa....Begynner å bli ett problem å ta han med ut på shopping, restaurant osv.....han vil hele tiden väre "sjefen"....når vi pröver å veilede han til det riktige, avviker han blikket vårt, og pröver å fortsette som om ingenting hadde skjedd, men 5 min. senere kan han gjenta akkurat det samme...han skjönner at han har gjort feil, for han kommer for å si unnskyld ved å gi " en suss"....men det holder ikke i lengden....har latt han få "straff" ved å väre på rommet sitt noen minutter - men det hjelper ikke. Når han har kastet ting - har vi mått gått så langt som å gi han en "dask" på hånden slik at han forstår at han gjör feil, liker ikke dette, men har värt helt frustert. Nå skal det også sies at vi venter barn barn nr.2 om en måned, og vi forklarer ham om "baby bror" som snart kommer til verden osv. noen ganger kysser og klapper han magen, men andre ganger vil han ikke höre om det....han har også 2 språk i det "daglige"....han er daglig i barnehagen, og de sier at han "oppförer" seg bra der....selv om det er litt "slåssing" siden det er flest gutter i gruppen. Han er vil väre "veldig selvstendig"...skal klare alt selv - og alt er hans; mitt,mitt,mitt... Håper noen kan veilede meg videre.....det föles "SÅ FRUSTRERENDE" for öyeblikket, at man ikke kan hanskes med sitt barn, og så kommer snart nr. 2....Hjelp!!! Tusen takk på forhånd.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #2 Del Skrevet 3. april 2006 slapp av... høres ut som 2 -3 åring flest.... husk av og til på hvor liten han er... ikke la han bli så fort stor... spesielt siden han skal få en bror snart!. og for all del ikke bruk makt... da utøver han den bare på andre..... vet det ikke er lett, men gå bort om du blir alt for sint.... ta han bort fra sitvasjonen , men ikke send han bort alene.... jeg sitter i trappa sammen med min datter til hun og jeg har roet oss ned og jeg kan forklare... mye som føles urettferdig for sånne små... og som de kanskje er for små til å fortså også... prøv å skjønne hva han vil!! som min datter i dag, søla med vannglasset.... jeg spurte " må du søle med vannglasset, det blir så mye gris" og hun sa " jeg har så lyst, jeg må... det er så gøy.... vanligvis så hadde jeg kanskje bare blitt sint med en gang og så hadde hun blitt sint etc.. men jeg gav henne en stor klem og sa " jeg skjønner at du synes det er gøy, men det blir litt mye gris" og da var det greit" av og til trenger vi å huske hvor gøy det var og hoppe i senga etc... prøv og ikke bruk all engergien på å krangle, velg deg noen kamper... men ikke diskuter alt med han.. spesielt når lillebror kommer.. la han også få velge og være med å ordne.... det hjelper mye...vær glad han vil gjøre ting selv... mitt og mine ting.. er typisk for denne alderen.. min jente sier " min mamma" til alla som ser på meg! det er bare det at de har oppdaget hva som hører til hvem... du forteller han sikkert ofte hva som ikke tilhører han ???? slapp av og slakk litt på ting... ro ned... gi en klem og vær dær når han blir sint og frustert... du skal lære han og takle det på en god måte!! gå bor om han er fysisk mot dere og si " jeg kan ikke være meg deg når du gjør meg vondt" lykke til! vi har lillesøster i hus vi også, så jeg vet også hvordan det er ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/#findComment-4667511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manna1 Skrevet 3. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. april 2006 Tusen takk for support - flott å höre din erfaring... Jeg ser vel kanskje ting "litt svart" for öyeblikket, er litt sliten og trött.... Det er viktig som du sier at man bör bruke mye tid på å forklare tingene som skjer - helt klart, det er/har värt mitt mål også...får bare bli bedre på dette. Takk igjen - og klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/#findComment-4669450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. april 2006 #4 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har ikke så mye å komme meg, men her er det også en hissig og umulig 2.2 åring!! Han kaster ting, dytter lillebror, roper , hyler, vil ikke høre på oss, osv. Men helsesøster sa det nok bare var trassen. Og bare ta ting med fatning... Men ute så er han en engel. Så jeg gleder meg til snøen forsvinner, for da skal vi ut hver dag!!! Lange turer!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/#findComment-4682424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. april 2006 #5 Del Skrevet 5. april 2006 Akkurat samme greia her...Han kaster rundt seg,slår,dytter osv.Ingenting er bra nok....er vel trassen som viser seg. Veldig slitsomt til tider...., Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/#findComment-4683668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
`¤*Gullungen*¤` Skrevet 6. april 2006 #6 Del Skrevet 6. april 2006 Denne besvarte du veldig bra, mange fine punkter, ikke rart at den lille jenta de sier "min mamma" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/#findComment-4694560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ak24 Skrevet 6. april 2006 #7 Del Skrevet 6. april 2006 er det samme her også,men alt går i perioder.før var det kaste seg rundt og rase,slå,kaste ting og dytte.nå er det spytting av alle ting som er in..har prøvd det meste.det som har fungert mest er å ta han bort fra situasjonen.prate rolig men bestemt,overse så mye du kan overse.jo mer du terper på en ting jo mer spennende er det å gjøre det.ofte er det akurat det samme om det er en negativ oppmerksomhet de får eller ikke.det har vi fått erfare,og har nå begynt å slappe mere av..blir jeg for irritert sier jeg det og går litt unna og teller til 10-20-100.....sier også ifra at han ikke kommer noen vei med slik oppførsel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4658007-umulig-2-%C3%A5ring-f%C3%B6ler-meg-som-en-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-mor/#findComment-4702556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå