Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer Sofia som navn til jenta vi venter. Synes det er et utrolig nydelig navn, vakkert, elegant og søtt på samme tid. Jeg ble imidlertid litt betenkt da jeg leste debatten om "navn med overklassepreg" der en av innleggerne skrev at Sofia var førstevalget blant sosialklieneter der hun bodde. Trodde jeg hadde funnet et unikt og vakkert navn, men ønsker verken et typisk "overklassenavn" eller "sosialklientnavn" til datteren min. Får dere andre disse assosiasjonene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sofia er et nydelig navn som jeg absolutt ikke får noen som helst negative assosiasjoner til!

Skrevet

Også om det er førstevalget til sosialklienter? Gjør det navnet mindre penere? Er jo ikke bare overklassefolk, eller sosialklienter som kaller barna sine Sofia!

Synes Sofia er et nydelig navn, og liker dere det, så gir dere det til datteren deres!

Skrevet

Sofia er helt nydelig! (bare at det er mye penere skrevet som Sophia) Får bare positive assosiasjoner til navnet! Utrolig vakkert navn og viss dere liker det så kall henne det. Det er hverfall et nydelig navn!

Skrevet

Nydelig =)

Skrevet

SofiE er fint, SofiA blir tungvindt å uttale....

Skrevet

Når ble Sofia tungvint?? Det er nydelig, og like enkelt å uttale som Sofie.

• 2 år senere...
Skrevet

Helt nydelig, men foretrekker skrivemåten Sophia.

Skrevet

Sofia(må skrives sånn) er nydelig, liker det bare bedre og bedre. Har ingen negative assosiasjoner til navnet og forbinder det verken med overklassen eller sosialklientene. Velg Sofia dere!

Skrevet

Pia Tjelta har en vakker datter som heter Sofia - det er den enste Sofia jeg vet om, og Pia Tjelta er ingen sosialklient i alle fall ;-)

Skrevet

La meg ta en vill gjetting og si at jeg troor muligens jenta har fått navn nå - hvis ikke det er et elefantsvangerskap vi snakker om her...

Skrevet

Oi, så ikke at innlegget var så gammelt, så håper for all del hun har fått navn, hehe.

Skrevet

Ha, ha - det var et eldgammelt innlegg ja...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...