to små, nr.3 på vei <3 Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Hei. Er det flere som har time til lapraskopi i april?? Jeg begynner å grue meg litt. Andre som er i samme situasjon? Hilsen en litt nervøs jente...
Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Hei Nikki.. Ja jeg skal legges inn på sykehuset i morgen 03.04.06 for Lapraskopi..gruver meg ikke så veldig..skal fjerne en cyste på eggstokken..har vært igjennom lapraskopi for 2år siden..men det var pga graviditet utenfor livmoren... Det jeg gruver meg mest til er narkosen...synest at det er ekkelt...men dette går bra vettu..før hele prosessen starter så tar de GU..og forteller deg hva som skal skje..fortell at du er litt engstelig..det gjorde jeg første gang...jeg spurte om alt..sikkert på at legen ble drittlei av meg og mine spørsmål..hehe...og det gjør at denne gangen er jeg mye roligere... Legene i dag er så flinke så de hvet hva de gjør..Hva skal de gjøre med deg??? Lykketil Klem
Wea og mini Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Vet ikke når det blir lapraskopi på meg, men skal inn til samtale rett etter påske og da tar det vel ikke så lang tid etter det. Ville bare si lykke til!
Gjest Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 Hei.. JIPPI....jeg slapp Lapraskopi i morgen...kom nettop hjem i fra sykehuset og tenkte jeg bare måtte fortelle dette til dere...Ble en del venting i dag på prøver osv...tok ultralyd i kl.14.30 i dag og fikk da bekreftet at cysta har sprukket...gjett om jeg ble glad...jeg bare kasta meg om halsen på legen..hihi... Legen sa at nå vill de søke meg inn på St.Olavs i Trondhjem...etter 3hormonkurer uten og bli gravid så sier jeg bare...dette er svar på mine bønner...hehe...:-D Endelig skjer det noe...men så koster det jo masse penger og da får jo jeg de bekymringene...for jeg har jo ikke 15.000kr på meg..men det ordner seg vel...på en måte... Så jeg vil si til alle der ut..det er et lys i tunnelen...jeg så det i dag..:-) Mange klemmer fra
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. april 2006 #5 Skrevet 3. april 2006 Ikke for å drepe gleden din.... Men jeg fikk avlsag fra Sankten fordi de ville ha en nyere lap! Tok en i -99, som viste at alt var bra. Har vært gravid etter det, ingen sykdommer. Fått el med pergo. Men måtte ta en ny lap for å få det helt bekreftet at de ikke kunne gjøre noe operativt sann at vi greide det selv etterpå. (Tette eggledere feks) Ikke det samme som at du må det. Men....
Gjest Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 Jeg hadde en lap. i august 2004...så jeg håper det holder...har oxo gått på tre pergo men ikke noe har skjedd...så vi får se hva som skjer... Jeg har hatt røngten for og sjekke eggledere osv...og der fant de ut at den ene er tett og den andre er helt fin...men i dag så blåser de ikke opp eggledere lengre...de regner de som ødelagte... Men takk likevel.... Klem
to små, nr.3 på vei <3 Skrevet 5. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2006 Tusen takk for svar:) Var til samtale med lege på st.olav i går, fikk besvart alt av det jeg lurer på ang. inngrepet, lege jeg pratet med var veldig forståelsesfull. Men, må innrømme at selv etter samtalen så gruer jeg litt for det som skal skje om et par uker. Men dette klarer vi vel. Vil prøve ut det som kan prøves ut før evnt. prøverør. Ønsker alle sammen lykke til, uansett hvor i prosessen dere er! Klem fra
litjpia77 Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Hei! :-) Jeg går og venter på lap. på St. Olavs og begynner å bli veldig utålmodig. Husker du når din henvisning ble sendt? Når fikk du brev? Hilsen
to små, nr.3 på vei <3 Skrevet 6. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. april 2006 Hadde jeg ikke ringt å masa så hadde jeg ikke hatt time nå i april...så mitt råd til deg er: Ring å mas. Det er de som maser som kommer først! Når fikk du beskjed om å vente på brev om time til lap? Det tar gjerne to - tre måneder etter at du pratet med legen. Jeg og mannen min var inne til utredning på sykehuset i oktober i 05. Hadde ikke fått noe brev om time i slutten av januar så jeg ble engstelig og ringte nedover...og det viste seg da at journalen ikke var sendt videre,grrr..så jeg måtte bakerst i køen igjen...etter det masa jeg rimelig ofte om time... og i april blir det endelig. Håper dette ga deg noen svar Klem fra
litjpia77 Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 Hei, og takk for svar! Var på utredning i starten av november. Ringte i des, fikk da beskjed om at det ble iallefall etter jul. Ringte i januar, fikk da beskjed om at hun hadde nettopp sendt ut brev til dem som hadde ventet siden i sept, så neste gang hun skulle sende brev ble det kanskje min tur. Det ble mars og hadde ikke fått noe brev, ringte igjen, fikk høre at det ble iallefall ikke før etter påske. Hun skulle visst send ut nye brev rett etter påske... Så får inderlig håpe jeg kommer med denne gangen. Synes det har tatt altfor lang tid. Kan nesten tro det er skjedd noe med journalen min på veien, for hvis du ble satt bakesrt i køen i januar, og så blir det operasjon i april, så skjønner jeg ingenting... Hm. Uansett, hvis det tar 2-3 mnd etter man har snakket med lege, blir jo ikke time før midt på sommeren, dvs det blir kanskje ikke før til høsten!! Jeg tror jeg dåner... Grr. Du får ha masse lykke til på din lap.! :-) Klemmer Du får ha masse lykke til på din lap. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå