Gå til innhold

for tidlig med to grøtporsjoner om dagen?

Anbefalte innlegg

han er snart 5 mnd gammel og har fått tynn risgrøt fra flaske siden han var 3,5 mnd. har hittil bare gitt ei flaske om kvelden, men idag tenkte jeg å begynne med en nå på formiddagen og en til kvelds. er det for tidlig eller?? er jo snakk om 100-130 ml mme blandet med 2-3 store ts grøtpulver bare. også får han mme etterpå.

Fortsetter under...

han blir for utålmodig når han får det med skje, men tror nok jeg gjør lurt i å begynne å venne han til det snart nå:) han hadde jo enda litt kolikk sist jeg prøvde så kan godt hende det fungerer bra nå!

Snuppa mi blir 5 mnd på torsdag, og har fått to grøtmåltider om dagen i et par uker nå, er det vel...

Så lenge magen tåler det, er det vel ikke noe problem? (men jeg ammer ikke da, så jeg ville heller gi grøt enn å øke mengden mme)

Annonse

Et tips i forhold til at han ikke synes maten kommer fort nok når han får fra skje, er å la han få litt mm/mme først, da er han ikke så kjempesulten, og blir mere tålmodig når han får grøten. Grunnen til at de er slik i starten, er at de ikke er vant med at fast føde gir noen metthetsfølelse. De er vant til å drikke masse melk i full fart og som fyller magen raskt. Derfor må de ofte vennes på at det går litt senere, men at de vet at de blir mett etter grøt også. Etterhvert kan du minske litt på mengden melk han får før grøten slik at til slutt er det grøt først og melk etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...