Gå til innhold

SVEITS - zurich

mamman til Ada

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

For ikke så lenge siden la jeg inn en lignende melding som din, og fikk tips om Trollklubben, en mor-barn klubb for norske i Zurich. Her er innlegget mitt i BIM og svar: http://www.barnimagen.com/forum/thread/4005685

Det er en god del norske med der, og ikke vanskelig å bli kjent:) Når du kommer hit må du bare sende en melding (se epost i innlegget), så kan vi snakkes mer.

• 2 uker senere...

Det er fint! Jeg er ikke inne her så ofte, så bare send en mail. Lykke til med resten av svangerskap og fødsel! Selv fødte jeg her i Sveits 11. mars, og kan bare skryte av oppfølginga før og etter fødsel. Tilrettelegging for mødre som vil tilbake til arbeidslivet (f.eks barnehage) er det dårligere med, men det vil du tidsnok oppdage.

• 2 uker senere...

Annonse

• 4 uker senere...

Hei,

Jeg har bodd i Sveits i to aar, men er sjelden her da jobben min stort sett tar meg utenfor Sveits.

Jeg bor i Zug, 20 min fra Zurich og gleder meg til aa ta minst 6 maaneder fri, termin er 13 oktober.

Min mail adresse er

[email protected]

Mail meg gjerne naar du har kommet frem og er installert, jeg er klar for et kafebesoek og snakke norsk igjen, det blir lenge mellom hver gang.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei, jeg bor desverre ikke i zurich, men heller i Lausanne .. kunne gjerne tenke meg aa komme i kontakt med andre norske her nede i samme alder (+/- 35), vanskelig aa vite om det er andre her..

Da jeg bodde i Neuchâtel, var jeg av og til med 4 andre, men det var i en periode hvor de hadde barn og jeg ikke, saa "naturen" gjorde at jeg ble mindre og mindre med dem..

Er det noe som bor rundt Lausanne her ? Jeg skal föde i begynnelsen av mars 2007, og det hadde vaert kos aa finne andre "med-söstre" :)

gros becs

Hege

• 3 uker senere...

Hei!

jeg var i Lausanne for en mnd siden, nydelig by forresten! Jeg har en datter på 2 år og har tenkt litt på om jeg skulle flytte dit etterhvert.. Derfor skal jeg nå gjøre ferdig skolen, holder på å lære Fransk og finne ut av hvordan jeg skal gjøre det.. skal vell ned igjen til vinteren og sommeren..

Hva gjør du der nede f.eks?

Ciao

C

Annonse

Hei!

Jeg tenkte å flytte dit.. Var i Lousanne by, utenfor på landet og i fjellene, nydelig! Likte meg kjempegodt!

Bor du i Lousanne eller i en annen del av Sveits?

Har begynt å lære meg Fransk så jeg ikke kommer dit helt grønn neste gang! blir vell til vinteren og til sommeren igjen tenker jeg..

Er du gift med en fra Sveits da eller?

:)

• 1 år senere...

Hei Hege,

Jeg og min familie planlegger å flytte til Lausanne i løpet av sommeren. Nå er vi på jakt etter et barnevennlig boligområdet og en god barnehage. Har du noen råd til oss eller kan du henvise oss til andre?

Hva tror du om Chalet-à-Gobet? Området skal ligge i nærheten av Ecole Hôtellière de Lausanne.

Vi har to jenter på henholdsvis 3,5 år og 3 mnd og vi håper å finne barnehageplass til eldstemann. . .

Mvh,

Trine-Lise

• 2 uker senere...

Hei Trine Lise!

Ser du også skal flytte til Lausanne i Sveits.. Min datter har nå blitt fire år og jeg har kun eksamen igjen på skolen.. Skal jobbe litt og spare opp litt penger igjen før jeg har planer om å flytte dit selv om ikke lenge.. Nå jo også søke jobber og finne sted å bo.. Håper det skal gå bra! :)

Har du funnet noe barnevennlig boligområde og en god barnehage? Og hvordan søker du?

Mvh

Christin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...