Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #1 Del Skrevet 2. april 2006 hun elsker det. Spiser og spiser. Jeg gir henne foreløpig under en halv porsjon, på kvelden, men tror hun kunne spist mer hvis jeg lot henne. Men jeg er redd for å gi henne for mye, vil gjerne bruke litt tid til å venne magen hennes til det. Jeg avslutter alltid meg pupp, da kan hun bruke det som tørstedrikke og evt spise seg mett. Gjør jeg det riktig? Og når kan jeg begynne å gi henne grøt til hun sier stopp selv? Jeg kommer ikke til å gi henne mer enn ett grøtmåltid før hun er 6 mnd. Holder det? Må si at hun er ganske stor og lang. 8 kilo og 64 cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Del Skrevet 2. april 2006 ser ut som du gjør det riktig. Nå ammer jeg riktig nok ikke men ser veldig bra ut Hvis hun ikke reagerer på grøten så er det bare å la henne spise i vei tenker jeg Spør helsesøster om råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #3 Del Skrevet 2. april 2006 Hei, bare lurer på en ting, gi du hun grøt fordi hun ikke er fornøyd med bare pupp, eller noen annen grunn? Har en gutt på snart 5mnd og har gitt han litt smaksprøver på grøt og frukt, men gir han ikke noen faste måltider. Det anbefales jo å full amme til de er 6mnd, i utgangspunktet trenger de ikke noe annet før da. Så jeg har bestemt meg for å ikke gi noen faste måltider før da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. april 2006 #4 Del Skrevet 2. april 2006 Helsesøster anbefalte meg å starte med smaksprøver på grøt da jenta mi var 4 mnd, selv om hun la på seg bra med bare mm. Begynte derfor med smaksprøver, og jenta mi elsket det! Er vel opp til hver enkelt når de vil starte med fast føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #5 Del Skrevet 2. april 2006 Føler ikke at jeg trenger gi noen grunn, men kan jo gi det likevel. Hun vil ha pupp hele tiden, så tenkte derfor at kanskje hun er klar for litt mer fast føde som holder metthetsfølelsen litt lengre...også er hun kjempeglad i det, og virker veldig klar for noe annet enn pupp. Og til dere andre, tusen takk for svar!! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musefisa Skrevet 2. april 2006 #6 Del Skrevet 2. april 2006 Hei! Ville bare si at ikke bry deg om folk som absolutt skal vite din grunn til å gi din baby grøt..Vi kjenner vår eget barn best, jeg begynte å gi min gutt grøt da han var 4,5 mnd. siden han ikke var fornøyd med bare puppen lenger. Og rutinen din virker bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #7 Del Skrevet 2. april 2006 Tror man bør ha en god grunn for å gi så små mager fast føde så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #8 Del Skrevet 2. april 2006 Da lurer jeg på en ting: de som gir mme skal begynne med grøt når de er 4 mnd, har de bedre utviklet tarmer de da??? Hvis de tåler fast føde, så tåler vel andre babyer det også. Tarmene er fullt utviklet når babyene er 4 mnd, er de ikke det da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. april 2006 #9 Del Skrevet 2. april 2006 Ifølge min helsesøster så er tarmene fullt utviklet når babyene er 4 mnd, hvis ikke hadde hun vel ikke gitt meg klarsignal til å begynne med grøt. Men som med alt annet er det vel delte meninger om dette også bland fagfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #10 Del Skrevet 2. april 2006 Tarmene er langt fra fullt utviklet ved 4 mnd alder. Det er derfor det blir anbefalt å fullamme i 6 mnd. Det tar opp mot ett år før de er utviklet godt nok til å tåle flere typer mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. april 2006 #11 Del Skrevet 2. april 2006 Det er anbefalt å begynne med fast føde mellom 4 og 6 mnd fordi da er fordøyelsessystemet ferdig utviklet. Man hadde da ikke anbefalt det fra 4 mnd ellers!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå