Gå til innhold

Hva synes dere om Agnes?

Anbefalte innlegg

Vi lurer på Agnes til jenta som akkurat er født. Jeg forbinder navnet med en litt tilbakeholden person, mørk og slank. Vet ikke hvorfor jeg har slike assosiasjoner, synes imidlertid at Agnes er et sterkt og flott navn.

men er Agnes et navn som er for sært til å passe til alle? Passer det til en loiten tulle med oppstoppernese og fregner for eksempel..

Mange rare tanker, trenger litt innspill...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4651589-hva-synes-dere-om-agnes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Agnes for meg er en litt tynn, "bedreviter" med briller... Litt påståelig person... Men som kler navnet sitt innmari godt. Ser for meg en blek, halveisliten og tynn blond jente (med brillene...) Synes det er litt sært, men sær er også hun som bærer navnet. Liker dere det, velg det!

Annonse

• 2 år senere...

Egentlig forbinder jeg Agnes med gamle damer, men som flere sier - det er mange av nåtidens in-navn som tidligere også ble forbundet med bestemødre.

Agnes er et søtt navn som absolutt ei lita søt jente kan hete. For mange sikkert litt uvant i begynnelsen, men når jenta heter Agnes, så blir hun en Agnes - det er personen som bærer navnet, ikke navnet som bærer personen.

Prøver bare å si at kjenner man en stygg, slem og sur Lisa så forbinder man navnet med det samme. Jeg derimot kjenner en søt, snill og blid Lisa og forbinder navnet med noe positivt... you see...???

Bruk Agnes! Det er flott. Navnet skjemmer ingen uansett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...