Gå til innhold

hvor mye sover deres 5 mnd gamle babyer?


Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

hvor mye sover de om natten og hvor ofte/mye om dagen?

min er snart 5 mnd og sovner rundt 8 om kvelden. sover da til 7-8 tiden inkludert mat 2 ganger. på dagtid sover han som regel en dupp først på 1-1,5 time, og en dupp på ettermiddagen som vi prøver å få til å vare i 1-2 timer. mange sier at ungene deres sover 3 dupper i løpet av dagen når de er så gamle, men hvordan får dere tid til det? hvor lenge er de da våkne mellom hver dupp og når legger de seg for kvelden og står opp om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!! Jeg har ei tulle på 5 mnd som sover 2 dupper omtrent som din. Legger seg mellom 1930 og 2000 om kvelden og da er hun helt ferdig. Hun vil jo leke mer og mer så 3 dupper er det da ikke rom for synes jeg iallefall hvis de skal vare litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 5 mnd om en uke, hun sovner kl 19.00 og får pupp et par - tre ganger iløpet av natten. Står opp kl. 07.00.

Inntil for litt siden sov hun 3 - 4 ganger i løpet av dagen, men bare ca 30 min hver gang.

De siste dagene har hun sovet 2 lurer, hver på ca 1,5 time.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Rutiner forandrer seg hele tiden hos oss, men nå er dagen sånn her:

 

Sover fra ca 20.30 til 06-07.

På dagen er han som regel våken 1 1/2 - 2 timer, så sover han 30 min. Og om igjen og om igjen.. Gjerne en lengre dupp på ca 1 - 1 1/2 time midt på dagen (ikke alltid like lett, men vi prøver!).

 

Så han får gjerne opp til 4 (av og til 5) soveperioder.. men de er jo korte. Totalt rundt 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi sovner rundt 19.30 på kvelden å våkner kl 8(spiser 3 ganger før kl 8)

Så har hun en lur på ca 1-2timer før kl 12.

Så har hun er lur ca rundt kl 14 som varer ca 30min

så igjen en lur i 16 tiden som oxo var ca 30 min

og så siste luren kl 17.30-1800..alså 30 min der å....

 

ikke noe problem å få til 4 lurer på dagen når hun sover max 30 min hver gang..unntatt den formiddagsluren......

 

hun er 5mnd og 3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla sover fra 21.00 - 07.30 hver natt. Får ikke nattmat. Så sovner hun igjen en gang i ellevetiden på formiddag og sover en time eller to (alt etter som..). Så dupper hun gjerne av en gang på ettermiddag / kveld før hun legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt legger seg mellom 19.30 og 20.00, får mat ca. tre gngr. gjennom natten og står opp ca åtte. har en dupp tre timer etter han har stått opp på 30 min. og en god lur på 2 t. ca. 14.00. Noen dager har han da en dupp til på 30 min. Så han har alt fra to til tre dupper på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...