Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sist natt sov plutselig vår lille sønn på 8 uker hele natten gjennom. la han 21.30 fredag kveld, og regnet med å mate igjen 3 timer senere.

men neida, han våknet ikke før 0530!!!!!! da hadde jeg allerede vært våken flere ganger pga fulle mugger.

så jeg har derfor vært kjempetrøtt i hele dag......

hva gjør jeg nå hvis dette fortsetter??

nattamming er jo blant annet et av kriteriene for å bruke amming som prevensjon......vil jeg nå være like sikker??

vil puppene regulere seg selv for natten hvis han fortsetter å sove hver natt??

eller må jeg pumpe meg 1-2 ganger hver kveld/natt??

det sprø er at han sov i nesten 4 timer på dagen i dag også, og det uten å ligge i vogn ute.....han sov seg gjennom en liten tur ut i vogna, en biltur, besøk hos besteforeldrene, nok en biltur og 1/2 time på sofaen hjemme tilslutt.....

dette er også helt unormalt til å være ham.......han sover sjelden mer enn 20-30minutter om gangen på dagtid, bortsett fra i vognen hvor han kan sove leeeeenge.

holder han på å bli syk kanskje??

han har ikke feber eller noen tegn på det, men.......

noen som har opplevd noe liknende???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4649885-nattpupp-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en nydelig situasjon... og som hun over skriver, nyt det.Men....

Tror nok det er lurt å pumpe seg, slik at du holder melkeproduksjonen oppe gjennom dagen. Det er i allefall min erfaring.Dette mønsteret til gutten din kan, og mest sannsynelig vil, endre seg veldig fort, og plutselig vil han spise om natten igjen, og da er det jo fint om du har nok melk til han, og slipper å pumpe deg opp i økedagene.

Han er nok ikke på vei til å bli syk av den grunn du beskriver, men de har ofte behov for mer/ mindre søvn i perioder.

Det må vær en kjæmpe fin situasjon dette... håper gutten min sover over jeg.. er oppe å gir mat opp til 3 ganger om natten ennå jeg, å han er 9 mnd i morgen...

nyt d mens han sover over... du kan pumpe deg for å holde produksjonen oppe, så slipper du så mye sppreng også..

Høres flott ut! Det er mange babyer som sover hele natten, og de trenger ikke nattpupp hvis de legger godt på seg uten.

Men som prevensjon må du ikke regne med ammingen lenger! Jeg fikk tilbake mensen et par uker etter første gang knotten sov 6-7 timer i strekk et par netter på rad. Så du kan være usikker allerede nå, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...