Gå til innhold

Barnehageplass/bestemor...


Chjoppen får to tette 03.06.07

Anbefalte innlegg

Hei.

Svigermor har tilbudt seg å passe nurket til høsten. Søkte sånn i alle tilfelle barnehageplass likevel. Har nå fått plass:)

 

Ble dermed veldig usikker. Svigermor er alletiders. Men er usikker. Hun passer min nevø nå som er et år eldre. Han begynner i barnehage til høsten. Men synest nevøen min er så brelete på henne. Tror hun duller veldig med han... Det er jo kos å være hos bestemor, hm vanskelig dette her.

 

det at jeg og blir usikker er at jeg synest det er viktig å være mye ute, være med andre barn og nøye på hva han spiser. oppstår det ting er det enklerer å ta det opp med barnehagen enn med svigermor.

 

Synspunkter??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du sier ikke hvor gammel nurket ditt er men jeg trur jeg ville valgt bhg... er ikke lett med svigermor kan fort bli litt knuffing. ikke vondt ment hu er sikkert ei kjempe dame men hvis det oppstår noe er det ikke alltid like lett... det som er så rart med svigers er at de ofte har ulik mening ang barna og det kan fort bli litt knuffing...

 

i bhg er det jo flere barn å leke med... passer selv en liten gutt for ei venninne for tida noen dager innimellom i påvente av bhg til våren og merker han trenger andre barn blir fort kjedelig bare oss og babyen...

trenger liksom litt utfordrig men bestemor kan fort bli litt for "bestemor hvis du skjønner"... litt mye kos... da blir det kanskje ikke like stas for nurket ditt å komme til bestemor lenger heller på besøk eller overnatting som det burde være.

 

i bhg er de mye ute og leker... det er ingen "kjære mor" der det er sosiale regler men også kjærlighet og omsorg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at barnehagen er veldig vikitig i forhold til barnas utvikling. Før mente jeg at barn under tre år ikke hadde noe igjen for å være i barnehagen, men der har jeg skiftet mening totalt! Har jobbet litt i barnehage nå og ser tydelig at de aller minste fortere utvikler forståelse av andre barn med tanke på empati, rettferdighet, hvordan man er mot andre og mange andre viktige ferdigheter! Jeg tror ikke det er lurt å la bestemor passe barnet (forutsatt at hun ikke vil ha andre barn på samme alder som din der da). Dette er nå min mening da. Vi kommer til å få nurket inn i barnehagen når han er 1 år. Tenk bare på hvor forskjellige miljøene er da? I barnehagen vil han tegne, male og lage mange fine og morsomme ting til mamman sin, gå turer og lære mange nye ting. Man skal ha en usedvanlig kreativ bestemor for å klare å holde samme nivået...

 

men, dette er jo min mening. du må jo selv bestemme hva du tror er best for barnet ditt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo velge å ha barnet i bhg noen dager i uka og så ha en eller to dager hos bestemor. Da blir det mer stas å være hos bestemor og så får barnet en roligere dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...