Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feriemodus og vekt nekt! Men sambo er hjemme så får gått flere turer og tøyd i løpet av dagen. Er i rute med styrketrening også så det er sånn sett en god uke. Tøyer hofteleddsbøyeren sikkert 10 ganger i løpet av dagen så den ikke blir aktivisert (ved smerter blir visst truncus muskulatur, altså dyp muskulatur passivisert og større ytre muskler som hofteleddsbøyeren aktivisert som igjen gir svai i korsryggen og litt foroverbøyd holdning og det gjør skikkelig vondt!)

Men nå har jeg heldigvis ryggen og bekken innunder meg. Aberet er at isjasnerva er i klem, og jeg vet ikke om det er prolapset eller stram muskel i bekkenet som gjør det. Gleder meg til å begynne hos behandler igjen, drømmer om et splitter nytt bekken nå :) Mye god mat og snop om dagen men pytt sann, jeg får beveget meg og er fornøyd med det..

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Skrevet

Gosh, har vært så slapp i det siste. Er på 3 antibiotika kuren på kort tid, har begynt å jobbe natt så det har vært en del. Har vært flink i perioder til å spise sunt men når sambo hadde ferie var vi skikkelig på sukkerkjøret. Har vært litt opp og ned med styrketrening, blir så innmari slapp av medisinen. Men jeg har gått da, mye, bortsett fra de dagene jeg har jobbet og skal på jobb da blir det altfor lite, kjenner jeg stivner mer i ryggen med en gang. Dette med at det beste en kan gjøre er å gå stemmer, skikkelig aha opplevelse at det er såå bra for ryggen, forbinder det mer med pensjonist trim igrunn. Men tøyer masse i tillegg, får de vonde musklene til å slippe men det setter seg igjen med en gang. Ja ja, jeg får bli ferdig med kurer, barnebursdager, 3 netter med jobbing og forkjølelse i løpet av uka og starte med ny frisk neste uke. Men trodde jeg veide 67 igjen og gikk på vekta som viste 63.7 så det var jo veldig rart da...

Skrevet

hei og hopp! Vel, har ikke veid meg fordi jeg sitter på nattevakt. Denne uka har ikke vært en god treningsuke; 4 nattevakter, antibiotikakur og en heavy luftveisinfeksjon har sørget for det. Lille pia er 1 år i dag og siden gjestene hennes spiste forbausende lite sjokoladekake har jeg sittet igjen med en ekstra langpanne så ingen veiing på meg..

Har hatt økte smerter denne uka, behandleren min var litt fortvila fordi han ikke skjønner hvor all spenningen i setet kommer fra osv. Han nevnte at det kunne være spiralen men jeg tenkte ikke noe mer på det. Etter ett par dager kom jeg på at søren kanskje det er den som er vond, har hatt en del vondt men trodde det var pga av urinveisinfeksjon. Så fikk jeg fjernet den og 24 timer etterpå, altså nå istad slappet jeg plutselig mer av i bekkenbunnen og 90% av smertene (isjas smerter) forsvant, helt vilt. Har fremdeles vondt i korsryggen men at jeg er så mye bedre i bena er jo helt utrolig. Har vel strammet muskulaturen pga av spiral som igjen klemmer av isjasnerva og irriterer andre muskler. Så hvis man sliter med kraftig bekkenløsning burde man jo jammen ikke få spiral da, ihvertfall ikke med en gang. Så igjen ser jeg litt lys i tunnellen, bare håper det varer! Hej då, lykke til tirsdagsveierne!

• 2 uker senere...
Skrevet

jaja, så smertene kom tilbake, kortvarig glede...SKal nå utredes for halebens smerte, det er visst et ledd som kan påvirkes av hormoner, fikk også Cerazette for å stabilisere hormoner så det blir spennende å se om de finner noe på ul.. Vekta lever sitt eget liv, barnebursdager (og trege folk til å spise kake) samt langweekwnd i Praha har derfinitivt satt sine spor. Å jobbe natt er også en utfordring for vekta, lite trening, mye sitting og spising..For likssom ikke tid til å lage ordentlig mat dagene etter nattevakt også.

Motivasjonen er forholdsvis lav i 5 tida på morgenen når blodsukkeret svinger og jeg er trøtt... Men skal ta meg sammen nå, trives ikke med meg selv nå Har også vært lite trening pga antibiotika kurer så torsdag starter jeg et nytt og bedre liv, gleder meg..

• 3 uker senere...
Skrevet

Lenge siden siste rapportering. SIden sist har jeg tatt ultralyd av mage og urinveier, der fant de ingenting. Fortsatt problemer med halebeinet..Skal henvises til MR av bekken tror jeg... Ellers er jeg på 4 antibiotika kur, moro med residiverende UVI, skulloe ikke tro jeg vaska meg så ofte jeg får infeksjoner.. Så jeg drikker den sure tranebærnektaren morgen og kveld nå, håper det hjelper. Kostholdet er ganske rigidt om dagen, fordi jeg er så motivert. Bortsett fra at jeg tylla i meg noen lefser på nattevakta i ørska "våkna" av skikkelig sukkerkick.. Vekta er ca 64 tror jeg, har ikke veid meg nå. Men det viktigste av alt er at jeg har økt treningsmende, intensitet og måte! Har begynt på timer på senteret iogjen og det er så kick. Prøver meg fram da, hopper bl.a ikke og tøyer mer en resten av gruppa. Så målet mitt om å gå på en corepuls time før jul kan være realistisk (sa ingenting om jeg skal klare å gå dagen etter??) Har vært lite slyngetrening men skal gjøre noen øvelser sammen med manuelle terapauten nå )har ikke mulighet til å trene med slynge fordi det er et lite senter uten barnepass og bare opp til 16, på Spenst har de ikke slynge men barnepass. Har også lagt på styrke må midjeøvelsen i form av balansepute under bena, skal ha inn den magen nå! Føler meg veldig positiv nå og håper ryggen holder!!

Skrevet

Jaaaaaaaa, målet er nådd, hadde som mål å gå på en corepuls før jul og det har jeg vært, og jeg er fremdeles på beina og har ikke mer smerter en jeg pleier å ha, bortsett fra grenseløst støl!! Jaaaaaaaa. SÅ nå må jeg bare øke effekten og ta i litt mer på timene etterhvert. Var litt pysete. Skal trene i morra og transversusen min skal få juling! Elsker å kunne bevege meg og trene igjen!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

usch, kortvarig glede...Etter 3 ganger skjønte jeg jo at dette var for tøft for ryggen og det "smalt". Helga har i grunn bestått av smerter og dårlig humør. Velvel, skal trene etterpå men må nok tilbake til de gode gamle styrkeøvelsene mine...Kjedelig! Men skal få opplæring på kinesis apparatene, det er vel en type sakte styrketrening som funker for meg tror jeg. Ellers prøver jeg å gå en del da, det er jo det aller beste. Samt prøver å kvitte med med urinveisinfeksjonen min, knasker tranebærtabletter dagen lang, ikke tvil om at det forverrer ryggsmertene! Trodde ikke det hadde noe å si for ryggen med mindre det setter seg som nyrebekkenbetennelse men for min del så øker spenningen i bekkenet og dermed ryggen så blir uten tvil verre da..

Vekta er ikke noe pes, spiser ofte og greier å la vær å spise-godis-non-stop når lørdagskvelden kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...