Gjest Skrevet 1. april 2006 #1 Skrevet 1. april 2006 nå starter jeg med å trene i slynge (5-6 øvelser) 3 ganger i uka hos min manuelle terapaut, er nå sterk nok til det, men ikke med mye belatning da. Kommer også til å gå på treningssenteret et par ganger i uka å trene og stretche litt.Så da kanskje jeg vil krympe noen cm i livet også. Har ikke vært på vekta på en stund og etter å ha spist m@ddes sjokoladekake frister det ihvertfall ikke, men skal skjerpe litt nå, snaaart bikinisesong.. Så på mandag legger jeg inn kilo og cm, godteri en gang i uka.. Må slutte å amme så bekkenet blir bedre så håper å gå ned litt de siste ukene med amming. Men målet mitt er egentlig ikke i kilo eller cm men å kunne gå på vanlige timer på senteret, f.eks en corepuls time men uten å hoppe før jul...Så til dere som synes det er hat å gå på trening, nyt å ha en kropp som fungerer, nyt å svette, nyt å tøye etter en skikkelig økt, nyt å legge seg og være fysisk sliten og våkne littebitt støl, bare sånn at man kjenner at kroppen ble brukt dagen før.. God helg!
Gjest Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 Gulp! vekta viser 67.5! Siste runde med vond rygg og slapp på kostholdet har satt sine spor. Vel, i dag har jeg trent i slynge hos fysio selv om formen ikke er på topp, alle har influensa her, jeg hangler bare foreløpig. Slynge trening var jammen effektiv trening på mage og rygg! Før jeg dro målte jeg midjen på fødekroppen min og det var 96.5, da slappet jeg veeldig av da.. ja ja, vet at intensiv trening virker fort så lykke til til meg!
Gjest Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Puh! 66.3 Og 96 cm rundt livet. Da er jeg på rett vei ihvertfall. Har trent styrke på mage og rygg to ganger og styrke på hele kroppen en gang, ikke noe utholdenhet bare litt oppvarming. Har spist ganske godt også, kokosolje hver dag. Spist bacon og egg flere ganger også, og brukt majones. Så det jeg har gjort er å moderert meg og ikke spist godteri. Pepsi Max har jeg kuttet ut så her går det mest i vann og kaffe. I påska blir det nok en del mat og vin, men skal begrense godteri spising til en eller to dager. Så frem til neste mandag er målet mitt å forbli der jeg er, men trene styrke annenhver dag og litt kondisjon de dagene jeg ikke gjør det..Kjenner ryggen godt med spiser mye ibux og paracet, og har smurt meg med noe al a tigerbalsam, tatt på meg ull og korsettet utenpå der sånn at jeg er skikkelig god og varm på ryggen. Jeg begrenser også sitting mye så synes jeg har vært flink. God påske!
Gjest Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 vel, i dag skal ikke jeg på vekta ihvertfall, det er nå helt sikkert Men påska er over og alt påskegodtet er fortært, kjenner meg selv så godt at her nytter det ikke å la noe ligge til neste helg. Problemet er at jeg er så innmari forkjølet at jeg har jo spist masse godt men allikevel ikke "smakt" da. Ja ja, skal trene i slynge i morra og fredag, men håper at ungene og jeg er friske så vi kan dra på treningssenteret også. LIlle pia er så mye oppe om nettene så å tro at jeg klarer å komme meg ut av huset etter 19 å trene er urealistisk akkurat nå. Ellers har vi syklet litt i påska, kunne blitt mer med ok form for ungene synes det var ok å sitte i tralle virket det som. Vel, ha en fin uke, så får jeg komme meg på vekta neste mandag!!
Gjest Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 vekta var 66.9 i dag så det er litt mer enn planlagt, mistenker litt mye vann etter en barnefri helg med et forholdsvis stort alkohol konsum lørdag,men var 94.5 cm rundt livet da. Syklet enn del forrige uke, og trente en del styrke så alt i alt en god uke.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 klarer du og sykle med vond rygg? Jeg sliter enda med bekkenløsning 6mnd etter fødsel, prøver å sitte rett opp og ned på ergosykkel som anbefalt. Men klarer ikke gå dagen etter dersom jeg sykler 20min. noen tips?
Gjest Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 hmmm, du får behandling for bekkenløsningen din? Tøyer du? Trener du styrke? Jeg "jobber" mye med bekkenet i fht at jeg har skikkelige spente muskler som jeg må få løsnet på. Ammer du? Har masse erfaringer med vond rygg og bekken men vet ikke helt hva du er ute etter... Gå med gode sko, spesielt innendørs på hardt underlag.
Gjest Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 yeah baby, 65.7 Deilig! Og jeg som har spist så mye godt denne uka, mye frukt og mye god mat. Å kutte ned på karbohydratene funker så sinnsykt bra på meg. Cm glemte jeg å måle i farta på morgenen så det får jeg ta neste uke. Har fått litt dilla på å ta mageøvelser igjen, har hatt tre gode økter denne uka og merker det godt rundt midjen dagen etter. Om det er prolaps eller bekkenløsning som gjør det vet jeg ikke men jeg har hatt mange muskler som står i krampe i bekken og korsrygg blant annet den mye omtalte transversusen. Men i går slapp en eller annen muskel bak der traket, tror det er den som går fra sitteknute til halebein uten at jeg vet hva den heter i farta, sinnsykt deilig! Men det er flere igjen da. Har fått dilla på Biola youghurt med bør da så i går tinte jeg en kurv jordbær og hadde jordbær i biola youghurt m m m.. Vet at biola ikke er fettredusert osv men jeg er ikke på diett i den forstand, jeg lager meg et basis kosthold til å leve med.. Vel, etterpå skal barnepassen invaderes av min 2.5 åring og magemuskler skal svi... Ha en feiende flott uke alle sammen!
skorpion-75 Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Såå flink du er!! Trenger litt skryt syntes jeg. Er ikke noe gøy når ryggen/bekken skranter slikt. Håper du blir bedre. Skal selv på trening om en times tid å ha en corepuls time. Her er det også flere kilo som skal bort selv om det er blitt 15-16 mindre enn før jul! Lykke til fortsatt.
Gjest Skrevet 1. mai 2006 #10 Skrevet 1. mai 2006 takk!! Skal du trene core puls? Det er bare så knall bra trening, er kjempemisunnelig!. Mista så mange kilo, det er knall bra, det merkes! Kos deg på trening.
skorpion-75 Skrevet 1. mai 2006 #11 Skrevet 1. mai 2006 jepp. har vært på en core puls trening nå, deilig..Nå hadde jeg fryktelig mange kilo som skulle bort etter sist fødsel(1 år siden), derfor har det blitt så mange, men nå nærmer jeg meg målet mitt.. håper bare på å få innvilget en bukplastikk operasjon..
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Jøss, 66.3. Gått opp en halv kilo, den venta jeg ikke! "Tror" ikke den er helt reell. Har spist sunt og delvis magert hele uka, bortsett fra lørdag kveld. Har også 3 økter med styrketrening og en med utholdenhet light inne og en light ute. Ja ja, har sluttet å amme så kanskje det skjedde noe da, har ikke rast ned i vekt pga amming tidligere så tror ikke den hadde så stor betydning men kanskje jeg tok feil. Har begynt å jobbe denne uka så det er travelt men skal trene styrke 3 dager. La på litt vekter forrige uke, tror ikke jeg legger på denne uka, kjenner det godt i setet, fått en del triggerpunkter som min kjære manuelle terapaut skal få bryne seg på til onsdag. Var 94.5 cm rundt livet, synes magen er treg til å trekke seg inn, selv om jeg trener coremuskulatur og ytre magemuskler. Må vel slutte å være så utålmodig, det er litt typisk meg.
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #13 Skrevet 15. mai 2006 yess yess yess!! 64.9 Er kjempeglad! Og 92 cm rundt livet, jeg krymper! Jeg har endelig fått skikkelig kontakt med min kjære transversus og det merks, nesten så jeg kjenner cm reduseres, like it.. Har spist helt vanlig men ikke hadde godteri kveld, bare litt is på søndag. Har ikke problemer med å la vær nå, tror det er ammeslutt som gjør meg mindre sulten. Samt at jeg har kuttet ut pepsi max helt, tror det øker søtsuget jeg altså.. Så det har vært styrketrening tre ganger, men har litt dårlig samvittighet for at ingen av de er i slynga, skal prøve å få til en økt i slynga denne uka altså, men det ser mørkt ut. Har begynt å jobbe og fått hjemmeværende mann så alt er snudd på hue. Det er vel transversus som er en av de som tviholder rundt prolapset og den med flere har ikke vært snille denne uka. Forrige uke slapp de taket sånt at jeg ikke hadde vondt i korsryggen, men denne uka er det pån igjen. Men med den stressfaktoren forrige uke hadde så kan man vel ikke forvente annet. Gikk litt i skogen for å løsne i helga og det gikk nesten, men nå er det konstant vondt. Ja ja, håper jeg stresser mindre når jeg venner meg til mitt nye liv. Har kjøpt tunfisk for å variere proteinkildene mine noe men får ikke susa meg til å bruke det ennå. Har fremdeles dilla på blåbær i biola så nå skal jeg lage meg litt til kveldens dose tror jeg mmm.. Ha en fantastisk uke!
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #14 Skrevet 22. mai 2006 65.7 denne uka..ja ja, den vekta tøyser med meg, er litt uggen og oppblåst så det er mulig det er det, jeg har vært delvis flink denne uka selv om det ble litt mer sweets på lørdag. 92 cm rundt livet. Har mye å gå på der.. Har hatt så sinnsykt vondt i ryggen, å sitte er skikkelig drepen og det blir en del møter og kjøring osv på jobben. Har trent styrke denne uka, 3 økter men lite utholdenhet, svettet bare litt i går emn føler meg litt uggen og tar det litt piano. Ja ja, bedre lykke neste mandag!
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 64.8 viste vekta i dag den lille luringen. Ja, skal egentlig ikke klage for jeg gikk på en mega smell denne uka, har egentlig bygget seg opp siden jeg begynte å jobbe men ryggen takket ihvertfall for seg så jeg måtte sykemeldes etter 2 uker i ny jobb. Så mye tid er brukt på behandlinger, på telefon med trygdekontor osv..Så ikke moro å trene når ryggmusklene dirrer g nesten går i krampe. Men styrketrening er det blitt da det er det eneste jeg kan gjøre for å tåle mer påkjenning, men får ikke lov å bruke vekter når jeg trener knebøy og utfall til tross for rak rygg da, for stor belastning. Dammit, er jo så utrolig effektivt! Men da jeg bli bedre kjent med scanetix ballen og trene mer anaerob styrke. Jeg har spist som vanlig, litt mye nøtter har det blitt men ikke mye søtt, veldig lite. Ryggen er litt bedre så jeg håper å få til litt utholdenhetstrening denne uka, men først og fremst styrke. Rundt livet var jeg forresten 93 cm etter frokost, glemte hele greiene. Synes den er treg til å trekke seg inn, det er noe fett men mest slappe magemuskler, men det virker som om når ryggen er klein så jobber magemusklene litt, blir litt spastiske og ikke så mottagelige for trening... GIkk ned flere cm i livet den gode uka for litt siden. Ha en fantastisk uke!
Gjest Skrevet 4. juni 2006 #16 Skrevet 4. juni 2006 3 runder med styrke og 1 med utholdenhet light er det jeg fikk til av trening denne uka.. vel, i dag viste vekta 63.7!! Men tror den er litt kunstig lav, var oppe inatt og spist og drukket lite så jeg var nok litt dehydrert. Tar veiedagen min i dag fordi vi skal ut i kveld og da blir jo vekta helt bajas i morra. Har blitt flinkere til å trene med balansepute. Mageøvelser blir så utrolig mer effektive når jeg bruker den.. Og ja, midjen var 90 cm på det tykkeste og 80 på det tynneste.begynner å skimte bikinisesongen i det fjerne..Nå skal jeg prøve cellulitt kremen fra matis etterhvert, det blir spennende å se om den funker litt, selv om effekten uansett blir kortvarig.
Gjest Skrevet 12. juni 2006 #17 Skrevet 12. juni 2006 i dag viste vekta 65.6!! Jøss... Ser nå mønster i at vekta er veldig høy manfag etter en fuktig helg. Jeg fyser bestandig på salt mat dagen derpå og tar vel opp vann deretter. Føler meg oppblåst som en ballong og midjemål var 92 cm og 80 cm. Ryggmusklene er i spasme tilstand ennå og jeg tror at magemusklene ikke får trent så effektiv pga dette. Hadde noen dager her tidligere med god rygg og da merket at at cm forsvant lynkjapt fra midjen så håper på at de slipper snart. Har hatt isjas plager, men m.piriformis (bekkenløsning muskelen som jeg kaller den) har sluppet taket, og dermed forsvant trykker fra isjas nerven (orgasmisk) Trent en gang i slynge og en vanlig styrke. Ikke trent ben, bare tøyd denne uka. Har hatt mye vondt i hodet og følt meg halv-syk så tok litt pause... Så et nytt magetreningsapparat i dag men tror ikke jeg får lov av behandleren, korsryggen blir ikke stabil nok...sukk.. Nytt mål: kunne trene apparater osv som jeg ikke kan nå.. Ha en fin sommeruke!!
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #18 Skrevet 19. juni 2006 64.7 og samme mål rundt midjen, ikke en god uke for meg iallefall...ja ja, det er vel mer realistisk å holde vekta framfor å gå ned i disse sommeruker. Blir mye god mat selv om jeg spiser mest sunn mat uansett. Så delmål i sommer er å spise små mengder med kaker og snop og heller spise mer vanlig mat, samt skille på hverdag og "ferie" På fredag skal behandler mobilisere halebeinet mitt ("knekke" det opp) Han mener at ligamentene mine ikke skjønner at de skal slippe taket fordi fødsel er overstått og bekkenet er på plass. Forklarer at dette er vanlig for de som plages med litt kraftig bekkenløsning. Mobiliseringen vil derfor løsne på spenningen og de vil slappe av. Så får de som får vondt i halen av å sitte selv lenge etter fødsel kan dette være årsaken. Han fortalte noen solskinnshistorier som var helt utrolige. Målet om en core puls time før jul føles litt nærmere nå. Har også båret litt mer på babyen uten å bli ødelagt så det går fremover. Nå er det slyngetrening som gjelder denne uka tror jeg, samt å sykle. Håper syklingen kan gå bedre, må være så deilig å sykle uten at det kjennes ut som om man sitter på en kjepp eller noe.... Ja ja. Og jeg er så innmari glad for at jordbær er sunt!!! Så genialt!! Så sinnsykt godt med jordbær og banan m m m
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #19 Skrevet 20. juni 2006 Hei! impnert over pågangsmotet her!!! men et par spm... Hva er slynge? noe alle kan trene? Hvordan får du motivasjon? Sååååå deppa over at spenst stnger barnepassen i 5-6 uker nå, da går vel kuren ad undas... ikke for det, det har den nok allerede gjort. prøver rosenrot, grønn te o.l., men føler ikkeno funker... noen me oppmuntring og motivasjon? evt gode råd? bør nok av me 5-10 kg for å nå trivselsvekta... *klem*
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Hei du! Kult med tilbakemelding! Slynge kan alle trene i, da trener du styrke, samt balanse fordi slynga er ustabil. Se terapimaster.com eller no. Men sånn til hjemmebruk er også balansepute sinnsykt effektiv, øvelsene blir så effektive når de inkluderer balanse. Spenst stenger ikke passen her men reduserer, vet det er kjipt men har du lyst til å trene er jo mulighetene uendelige, selv med barn. Siste tida har jeg trent ben hjemme for å spare tid når jeg første er på trening og ungene synes det jo er så morsomt! Setter på musikk og setter av litt tid til å "leke" innimellom. Sommeren byr jo på uendelig aktivitets muligheter, det er de små tinga som teller sant?? Trenger ikke defineres som en "økt" Tok en stund før jeg skjønte det..Svømmetur, sykletur, gåtur m staver, gåturer i regnvær er jo deilig og, gå med vogn osv osv. Poenget er jo å bevege seg. Motivasjonen min ligger i at jeg pga prolapset har kjent på hvordan det er å ha vondt og blitt tvunget til å¨være inaktiv. Samt at jeg vil bli slank nok til å kjøpe de klærne jeg vil, er drittlei av at butikkene ikke har min størrelse osv, blir jo så deppa av sånt. Men det er jo så mye god mat som er sunn som er sommermat så lov meg å velge rent kjøtt, mindre potetsalat, mer salat, fisk? Grovt brød, kjøttpålegg. Ikke brus og snop, bare litt innimellom, spis heller mer mat! Spis ofte! Ha bestandig med mellom måltid, nøtter/banan. Jeg har fått sansen for fiberrik m tranebær, tørt men metter og perfekt for å fylle opp. Skill mellom hverdag og fest, også i ferien... Det gir mer å bli fornøyd med kroppen enn å spise snop, det pleier jeg å tenke hvis suger er stort, men siste tiden har jeg mistet mye av suget, så det er nok mye vane samt at jeg spiser ofte sånn at blodsukkeret ikke svinger... Håper du får en fin sommer!! Fortell hvordan det går!
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #21 Skrevet 26. juni 2006 63.8 viste vekta. Hadde ikke trodd jeg kom ned på 63 tallet denne uka ihvertfall! Uka begynte veldig bra med trening man og ons. Men så fikk jeg en smell i ryggen onsdag kveld, hadde da vært for aktiv og bært for mye på snuppa så torsdag hadde jeg mye vondt, fredag litt bedre men ble da skikkelig forkjølet noe jeg er ennå. Drar og trener mage og rygg etterpå ihvertfall men det blir nok med det. Fikk ordne med halebeinet, de nederste ligamentene var altfor stramme. Isjas smertene jeg fikk etter onsdag forsvant etter det gradvis, så tydelig at stramme ligamenter gir mange plager. Samt at jeg satt ganske ubesværet fredag kveld, uten å få vondt i halebeinet. I går kjørte vi et stykke og jeg fikk da vondt igjen så må nok tøyes mer på. Spist mye mat, mye junk egentlig men jeg velger bestandig den sunneste varianten og ikke mer enn en porsjon... I går spiste vi beef burgere med grovt brød, lørdag pizza med tynn bunn og kyllingpølse (lite ost) Så det går an å spise god mat når man går ned heldigvis!! Kjøpte ny bukse som var fire tommer mindre i livet enn de jeg har kjøpt før, allikevel er jeg gremdeles 90 på det tykkeste men redusert fra 80 til 78 på det smaleste rundt livet.... Hej då!
Gjest Skrevet 3. juli 2006 #22 Skrevet 3. juli 2006 Møkka uke! Vond rygg, skikkelig forkjølet, spist is hver dag, og godterier. Syntes skikkelig synd på meg selv og har ikke orka å trene. Hadde utstråling i beina så leggene har vært vonde. Æsj! Gidder ikke å veie eller måle. Har trent litt i dag men bare light for jeg hoster hver gang jeg beveger meg.
Gjest Skrevet 10. juli 2006 #23 Skrevet 10. juli 2006 63.4 viste vekta i dag, målene er de samme. Uka har vært veldig varierende. Krampa i korsryggen slapp taket i begynnelsen av uka så core treningen ble knall bra, øvelsene føles minst dobbelt så effektive. Behandleren sier at det nesten er umulig å trene en muskel på andre siden av en muskel i krampe fordi den får beskjed fra hjernen om å fokusere på å stabilisere leddet, i mitt tilfelle ryggsøylen. Det var moro å trene mage, kjente nesten cm forsvant. Ellers har jeg gått mye i ulendt terreng, i hagen osv. Måtte begynne på en antibiotika kur pga luftveis infeksjon så har bare tatt livet med ro og trent litt styrke innimellom. Har spist mye grillmat men valgt sunne varianter så kan jo ikke klage på vekta denne måneden men all den tid jeg ikke får trent inn magen ennå så føler jeg meg fremdeles stor. Men all good thing must come to an end; etter båttur søndag så er krampa tilbake, er sånn passe sur og mageøvelsene ble ikke så effektive i dag. Må vrikelig lære meg å unngå vridninger og kjenne mine begrensninger!
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #24 Skrevet 17. juli 2006 hoppsan vekta viste 64.6 i dag men den er ikke så viktig akkurat nå, fokuset ligger på å få den sterkeste ryggen i mils omkrets. I uka går jeg så mye som mulig. Har nesten tråkka på to ormer (brrr...) I uka slipper kramper i ryggen men så fort helga kommer og familieliv og sosialt liv skal opprettholdes så blir jeg verre. I går kjørte vi bil i 3 timer, noe jeg får svi for i dag. Terapauten min er på ferie så det er ikke noe hjelp å hente der.sendte mail til Jill jahrmann og fikk noen tips av henne. Hun sa at i tillegg til ulendt terreng kan jeg gå i oppoverbakke på tredemølle samt at sykle med hevet styre kunne variere treningen litt. Hun henviste også til noen øvelser som ligger på kk.no. Får ikke surret meg til å trene der det er slynge men trent på senteret og noen øvelser med ball der. God sommer!!
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #25 Skrevet 24. juli 2006 Tør ikke gå på vekta i dag, uka har vært fylt av is og sjokoladekake og blodsukker blues, herregud så trøtt og uvel jeg blir av å spise sånn! Har gått mange laaange turer, noe som har gått greit, men tidevis isjas smerter og vondt halebein. Tror stramme ligamenter i bekkenet tøyser med meg! Men uansett deilig å kunne gå lange turer nå selv om jeg sliter veldig med å stå over tid. Har trent styrke 3 ganger forrige uke og satser på det denne uka også.Har felles mål med sambo om å ta vår første tur i fjellet til neste høst. Langsiktige mål da men må jo være sprek til det. Noen som har tips om en fin nybegynner tur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå