Gå til innhold

Mannen skal på by'n i kveld...

Anbefalte innlegg

... jeg liker det dårlig, men liker enda mindre at jeg liker det dårlig. Jeg kunne ha blitt med ut, men ser ikke poenget når jeg er smellfeit, høygravid og rett og slett føler meg utilpass. Blir heller hjemme og syns synd på megselv. Han sier han skal ta det rolig- men jeg tror han ikke (ikke spør hvorfor) og i tillegg har jeg "sjalue" tanker (ikke spør meg hvorfor her heller), men uansett er det vondt. Har 4 uker igjen til termin, så regner vel egentlig ikke med at det skjer noe akkurat i natt, men man vet jo aldri- og tror ikke jeg ville tilgitt ham hvis han ikke var her da. Det skal sies at jeg forstår at han drar ut også, for det er en barndomsvenn som fyller rundt år. Men, jeg kommer nok til å gråte lenge og masse i kveld! Flere som har det slik? Helt urimelig egentlig, men det hjelper lite.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4646001-mannen-skal-p%C3%A5-byn-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja må si jeg er veldig lik deg. Ikke vet jeg grunnen heller. men etter mange år har mannen min lært seg å ta hensyn til meg så drar han ut så er jeg som oftes med. Han passer på å ringe og sende meldinger titt og ofte når han er borte og det er jo trykt og godt. Men jeg har et stort problem med alkohol. Har sett så mye dritt i min oppvekst og opplevd så mye dritt pga det så det er vel hovedgrunnen. Så hater at han drikker seg full.

Vanskelig for deg i dag, men men de fortjener sin lille frihet. Min gjør iallefall det for han er bare ute 2-3 ganger i året uten meg. Men alikevel er det vondt. Jeg misliker de vennene han har som alltid spør når helga nærmer seg om han vil bli med ut. Men men sånn er det bare. trist men sant!

Det skal sambo også, men jeg tar ikke det så tungt. Hadde vært hyggeligst om han var hjemme, men jeg gidder ikke lage noen big deal ut av det. Har 5 uker til termin. Sa til han at dette blir siste gang han drikker før fødsel, for jeg er redd det skjer noe og han ikke kan kjøre (har 45 min. reiseveg til sykehuset). Og da sa han: "Å, da må jeg jo virkelig passe på å gjøre det nå, da!" Hehehe... Var jo ikke akkurat det jeg mente, så jeg sa at han kan drite i å bli full!

=o)

Ja, disse mannfolka...

Men jeg føler meg veldig priviligert om dagen, for de siste ukene har han vært veldig klar på selv, at han ikke vil drikke før baby er ute! Jeg sa noe om det i februar, og etter det har det ikke vært et tema en gang! Veldig deilig, for han er av den typen som ikke ser poenget i å bare ta seg 1 øl eller 2, skal han drikke så gjør han det skikkelig!

Vet at jeg også hadde blitt ganske sår nå, hvis han hadde gått ut på By`n, så jeg er veldig takknemlig for øyeblikket!!

( skal også sies at vi hele veien har blitt skremt med at baby kan komme for tidlig, uten noen spesiell grunn....)

Men det er viktig at dere snakker med de "bedre" halvdelene, damer, og forklar hvordan det føles.. Og det er nok en fordel å gjøre det når hormonene er på sitt roligste.....

• 7 år senere...

Min samboer drikker sjelden, men er sammen med en fiskegal mann, og han har bestilt fisketur 4-5 uker før termin 80 mil unna i 3-4 dager... Ikke veldig glad for det, men han har droppet turen han har vært år etter barnet har kommet, så jeg får bare krysse fingre på at barnet ikke kommer når han er der... Er heller ikke heldig med alle gode råd han får får av andre mannfolk om at det ikke er behov for far, fordi barnet trenger mest mor osv... Og ingen svangerskap foreløper likt så jeg kjenner jeg blir litt irritert av alle dustete råd ifra uvitende fjols. Andre kamerater av ham mener at han ikke burde reise så sent i svangerskapet fordi de har opplevd at ting skjer fort når det skjer med sine damer og sier at det er en risiko...

Oi, tråd fra 2006.. Hvor finner man frem så gamle tråder? Way back eller er det eget arkiv!? :P

Anonymous poster hash: f4437...ebf

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...