Gå til innhold

Dere som har h?rt hjertelyd rundt 10+2....

Anbefalte innlegg

Leste noen innlegg her om hjertelyd i uke 11. Lurer bare på om dere som har hørt tidlig er slanke rundt magen? Mannen min har dopplerapparat, og det vil fjerne mye engstelse om vi kan lytte etter hjertet så tidlig (om 2 uker for meg) - men han sier at han er redd jeg blr mer engstelig hvis vi ikke hører noe, og at det ofte er lettest om personen har svært lite magefett. Mente vel kanskje at (kremt) det kunne bli vanskelig på meg, he he.... Det er jo fantastisk om vi kan finne hjertelyd allerede da, trenger jo ikke UL for å kontrollere liv da....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4643668-dere-som-har-hrt-hjertelyd-rundt-102/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Skal du på UL igjen snart? Isåfall vil jeg råde deg til å lytte rett etter UL, da vet du at ting er bra, selv om du ikke får høre hjertelydn med doppler. Har bestilt meg Babywatcher, og får den til uken. Skla på UL på torsdag, og om alt er bra da (huff... jeg gruer meg såååååååå) så skal jeg prøve å lytte når jeg kommer hjem.

Jeg var hos lege i uke 10 og lyttet etter hjertelyd. På forhånd hadde hun advart meg om at det på et så tidlig tidspunkt var store sjanser for at vi IKKE ville finne den; noe som også ble tilfelle.... Det som imidlertid overrasket meg var at hun holdt apparatet så langt nede; omtrent ved skambenet. Og selv om jeg ikke er fettfri (!!!) på magen tror jeg ikke at det var så mye fett akkurat der hun lyttet etter lyden.

Hvis mannen din har et sånt apparat antar jeg han kan å bruke det, også, og jeg tror ikke du skal fortvile om dere ikke hører hjertelyden i uke 10.

Var på ny kontroll onsdag - 12+0 - og da hørte vi taktfast hjertelyd fra det lille barnet der inne :o)

Jeg har hørt hjertelyd så sent som i går. Er i uke 11, eller 10 + 6 som noen sier. Legen min sa at det ikke nødvendigvis var mulig å høre hjertelyd, kun ved optimale forhold. Har ikke helt forstått hva han mente med det, men det kan jo være mengden av fett over symfysen. Jeg har ganske lite fett der.

Du skal ikke bekymre deg om dere ikke hører noe iallefall, for det er helt normalt så tidlig.

• 6 år senere...

Annonse

Vet noen når man tidligst kan høre hjertelyden med dopler hjemme når man har litt ekstra på magen? Og hvor er det normalt at man hører den? Regner med at her ligger ting fortsatt bak skambeinet og vet ikke når man kan høre det da. Er det alltid mot midten? eller kan det være litt mot siden?

Hei , jeg klarte å høre hjertelyden igår for første gang hjemme , jeg er 11+4 idag . Måtte lete litt men jeg fant den på midten måtte liksom dytte den ned og under skambenet om du skjønner haha litt vanskelig å forklare men der fant jeg den , veeldig lavt og forsvant etter noen sekunder og måtte da lete på nytt på samme sted men fant den hver gang :) lykke til :)

Jeg var og heldig å hørte hjertelyden tidlig forrige sv.skap.(uke 10/11) Men ikke alltid like lett å finne så tidlig,måtte flere forsøk til. Men hovedgrunnen til at enn ikke finner den så tidlig er vel at livmoren kan ligge veldig langt nede enda, og hvis da babyen i tillegg kanskje er festet til framveggen,vil den jo ligge skjult bak morkaken. Men er jo moro å prøve å finne den da;)Så lenge man ikke lar seg stresse og tror at noe er galt om man ikke finner den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...