Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Denne påsken så jeg de to siste sesongene av Shetland, sesong åtte og ni, tror jeg det var. I en av scenene sto Ruth Calder utenfor huset sitt med en kaffe, da broren hennes, presten, kom innom på besøk. Det regnet ikke, men det var ikke spesielt fint vær heller. Og det var noe med det å stå ute og drikke kaffe, uten at det er fint vær eller noe sted å sitte, som var så forlokkende, at jeg nå har begynt å gjøre det selv. Andre som tar med seg kaffen ut i regn og ruskevær? Anonymkode: 51e54...ab1
☆☆☆ Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Eg tenker at om serien hadde vore 15 år eldre ville ho stått der med røyk og kaffi. Det skal ikkje så mykje til før eg gjerne tek ein kaffi ute heime, men fråver av nedbør er eit kriterie. Det sjølv om eg har ein overbygd uteplass. Noko å sitje på må eg også ha.
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Ja, det er nydelig. Tar den gjerne på terrassen i all slags vær hjemme. På hytta rusler jeg sakte ut med hunden om morgenen med kaffekoppen i hånda og mannens boblejakke. Nyyyydelig. Anonymkode: adecb...fbe
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (2 minutter siden): På hytta rusler jeg sakte ut med hunden om morgenen med kaffekoppen i hånda og mannens boblejakke. Nyyyydelig. Anonymkode: adecb...fbe Ja, på hytta, ja. Det gjør man sånt. Sitter og koper utover vannet eller sjøen, iført nattkjole, slagstøvler, boblejakke eller bestefars kofte. Men hjemme i hagen? Der må man liksom ta på seg pene klær og se ut som man holder på med noe viktig. Anonymkode: 51e54...ab1
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden ☆☆☆ skrev (17 minutter siden): Eg tenker at om serien hadde vore 15 år eldre ville ho stått der med røyk og kaffi. Ja, det var helt naturlig å gå ut og røyke i sin tid, så hvorfor ikke å drikke kaffe. Men jeg har aldri helt skjønt greia med å drikke kaffe mens man røyker. Røyk og kaffe er to helt ulike ting i min verden. Anonymkode: 51e54...ab1
☆☆☆ Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det var helt naturlig å gå ut og røyke i sin tid, så hvorfor ikke å drikke kaffe. Men jeg har aldri helt skjønt greia med å drikke kaffe mens man røyker. Røyk og kaffe er to helt ulike ting i min verden. Anonymkode: 51e54...ab1 Ikkje veit eg, eg har aldri røyka. Men den kaffikoppen ute er nydelig, gitt at ein ikkje har tidsnød. For meg er kaffi ei fristund, ikkje noko eg heller i meg medan eg ser på klokka. Eg elskar kaffi i morgonsola. Eller ettermiddagssola for den del. Eller når det er overskya, så sant det ikkje er kaldare og surare enn at eg kan vere ute i ei enkel vindjakke. Er det så kaldt at det ikkje held, då drikk eg kaffien inne når eg er heime. Eg kjenner ei som sit i sovepose når sola kjem att i januar. Eg likar tanken, men i praksis firar eg ikkje loftsstigen for å klatre opp og hente meg ein sovepose. Då kan eg nyte utsikta gjennom vinduet i staden.
sug lut Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, på hytta, ja. Det gjør man sånt. Sitter og koper utover vannet eller sjøen, iført nattkjole, slagstøvler, boblejakke eller bestefars kofte. Men hjemme i hagen? Der må man liksom ta på seg pene klær og se ut som man holder på med noe viktig. Anonymkode: 51e54...ab1 Hvorfor må du se ut i egen hage? Pysj, lue og støvler samt kaffekopp er da essensen av egen hage.
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden ☆☆☆ skrev (1 time siden): Eg kjenner ei som sit i sovepose når sola kjem att i januar. Eg likar tanken, men i praksis firar eg ikkje loftsstigen for å klatre opp og hente meg ein sovepose. Då kan eg nyte utsikta gjennom vinduet i staden. Hørtes deilig ut! Jobbet i barnehage i min ungdom, da ble det ofte til at jeg og kjæresten fortsatte ute i varmedress og med pølser på bål til middag. Å være ute var mer vanlig enn å være inne. Aner ikke hvorfor jeg har blitt mer og mer et innemenneske, det må snus på. Anonymkode: 51e54...ab1
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden sug lut skrev (38 minutter siden): Hvorfor må du se ut i egen hage? Pysj, lue og støvler samt kaffekopp er da essensen av egen hage. Kommer nok an på nabolaget. Her ville man forventet sobriløyne hvis noen var så gærne å bruke hagen til rekreasjon før de var bikket åtti. Hvem skal da drive landet, liksom? Anonymkode: 51e54...ab1
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Jeg drikker ikke kaffe, men ELSKER Shetland! fantastisk serie! Anonymkode: 10b9f...7c2
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg drikker ikke kaffe, men ELSKER Shetland! fantastisk serie! Anonymkode: 10b9f...7c2 Jeg og, likte best de første sesongene. Anonymkode: 9fe10...021
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg drikker ikke kaffe, men ELSKER Shetland! fantastisk serie! Anonymkode: 10b9f...7c2 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg og, likte best de første sesongene. Anonymkode: 9fe10...021 Den første episoden jeg så, var den hvor Ruth Calder sitter og forteller om seg selv, man tror lett det kan være et jobbintervju eller noe, og så plutselig ser man løpet på et gevær som peker på henne.. Er det sånn at Ruth Calder ikke er med i starten? Er Tosh med? Anonymkode: 51e54...ab1
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden 2 minutes ago, Anonym bruker said: Den første episoden jeg så, var den hvor Ruth Calder sitter og forteller om seg selv, man tror lett det kan være et jobbintervju eller noe, og så plutselig ser man løpet på et gevær som peker på henne.. Er det sånn at Ruth Calder ikke er med i starten? Er Tosh med? Anonymkode: 51e54...ab1 Tosh er med fra start, tro Ruth Calder bare har vært med i de 3 siste sesongene Anonymkode: ea1df...66d
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Den første episoden jeg så, var den hvor Ruth Calder sitter og forteller om seg selv, man tror lett det kan være et jobbintervju eller noe, og så plutselig ser man løpet på et gevær som peker på henne.. Er det sånn at Ruth Calder ikke er med i starten? Er Tosh med? Anonymkode: 51e54...ab1 Tosh er med hele tiden. DJ Jimmy Perez var med i de syv første sesongene, var sjefen til Tosh. Ruth Calder kom i sesong 8, Jeg er ikke så veldig begeistret for henne, synes Tosh og Jimmy Perez var mye bedre sammen. Anonymkode: 9fe10...021
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ja, på hytta, ja. Det gjør man sånt. Sitter og koper utover vannet eller sjøen, iført nattkjole, slagstøvler, boblejakke eller bestefars kofte. Men hjemme i hagen? Der må man liksom ta på seg pene klær og se ut som man holder på med noe viktig. Anonymkode: 51e54...ab1 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Kommer nok an på nabolaget. Her ville man forventet sobriløyne hvis noen var så gærne å bruke hagen til rekreasjon før de var bikket åtti. Hvem skal da drive landet, liksom? Anonymkode: 51e54...ab1 Prøv å ikke vær så opptatt av hva andre tenker, da blir livet enda bedre. Hva så om noen hever øyebrynet av at du bruker hagen til rekreasjon (!!)? Det påvirker da ikke deg på noen måte. Jeg tar ofte kaffekoppen på trappa mens hundene leker i hagen, uansett vær. Sitte under halvtaket og se verden våkne er en fin start på dagen. Anonymkode: 25696...21a
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (11 timer siden): Tosh er med fra start, tro Ruth Calder bare har vært med i de 3 siste sesongene Anonymkode: ea1df...66d Anonym bruker skrev (11 timer siden): Tosh er med hele tiden. DJ Jimmy Perez var med i de syv første sesongene, var sjefen til Tosh. Ruth Calder kom i sesong 8, Jeg er ikke så veldig begeistret for henne, synes Tosh og Jimmy Perez var mye bedre sammen. Anonymkode: 9fe10...021 Handler nok ofte om hvem man er vant med, kan godt skjønne at Calder ikke er noen umiddelbar favoritt. Men kanskje Tosh? Anonymkode: 51e54...ab1
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tar ofte kaffekoppen på trappa mens hundene leker i hagen, uansett vær. Sitte under halvtaket og se verden våkne er en fin start på dagen. Anonymkode: 25696...21a Yes! ☕️🐶☺️ Anonymkode: 51e54...ab1
Havhesten2017 Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Savner Jimmy Perez . Ja til kaffe ute i all slags vær !
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Havhesten2017 skrev (1 time siden): Ja til kaffe ute i all slags vær ! Ja, i dag var det humla og jeg 🐝 Anonymkode: 51e54...ab1
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Handler nok ofte om hvem man er vant med, kan godt skjønne at Calder ikke er noen umiddelbar favoritt. Men kanskje Tosh? Anonymkode: 51e54...ab1 Perez var min favoritt. Anonymkode: 9fe10...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå