Anonym bruker Skrevet i går, 12:09 #1 Skrevet i går, 12:09 Får deres konfirmanter selv velge hva de ønsker av mat i konfirmasjonen sin? Jeg er egentlig ganske glad i å lage mat, og lager forskjellig mat fra mer eller mindre alle deler av verden. Nå har vår konfirmant sagt at hn ønsker et bord med mat fra alle verdens hjørner. Er par retter indisk, et par italienske, et par fra mellomanerika, noen typer sushi, noe norsk og så videre. Og alt skal være hjemmelaget, og mye av dette må serveres varmt. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få det til, og har mest lyst til å si at det går ikke. Får deres konfirmanter bestemme hva som skal serveres helt selv, eller kan vi som foreldre si nei, at det blir for mye? Anonymkode: 7f1d1...a72
Anonym bruker Skrevet i går, 12:12 #2 Skrevet i går, 12:12 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Får deres konfirmanter selv velge hva de ønsker av mat i konfirmasjonen sin? Jeg er egentlig ganske glad i å lage mat, og lager forskjellig mat fra mer eller mindre alle deler av verden. Nå har vår konfirmant sagt at hn ønsker et bord med mat fra alle verdens hjørner. Er par retter indisk, et par italienske, et par fra mellomanerika, noen typer sushi, noe norsk og så videre. Og alt skal være hjemmelaget, og mye av dette må serveres varmt. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få det til, og har mest lyst til å si at det går ikke. Får deres konfirmanter bestemme hva som skal serveres helt selv, eller kan vi som foreldre si nei, at det blir for mye? Anonymkode: 7f1d1...a72 Klart du må si at det går ikke hvis det ikke er noe du klarer, eller ønsker å gjøre. En konfirmant aner ingenting om hva eller hvor mye som skal gjøres, det er du som må sette grensene. Anonymkode: fe9b2...56a
Anonym bruker Skrevet i går, 12:29 #3 Skrevet i går, 12:29 De har fått bestemme innen rimelighetens grenser. Jeg har lagt til og trukket fra litt så alle finner noe de liker Ene ville ha spekemat, da ble det mest spekemat, men også litt typiske koldtbordretter i tillegg. Ene ville ha grill-buffet, så den var enkel å tilrettelegge for alle. Sett deg med med tenåringen, penn og papir. Så planlegger dere sammen, om du f.eks sier det kan være tre varmretter og resten kalde. Så må menyen legges opp etter det Anonymkode: b34e4...0c8
Anonym bruker Skrevet i går, 12:32 #4 Skrevet i går, 12:32 Mine har gått bestemme innenfor det som har vært mulig. De har kommet med ønsker, så har jeg forklart hva din ikke er mulig å gjennomføre, så har vi sammen tilpasset så det blir mulig å få det til. Anonymkode: 752d9...1e0
Anonym bruker Skrevet i går, 13:35 #5 Skrevet i går, 13:35 Vi hadde koldtbord i min konfirmasjon, og jeg fikk velge varmretten. Anonymkode: 56b89...13b
Anonym bruker Skrevet i går, 13:58 #6 Skrevet i går, 13:58 1 hour ago, Anonym bruker said: Får deres konfirmanter bestemme hva som skal serveres helt selv, eller kan vi som foreldre si nei, at det blir for mye? Så klart kan dere si nei at dette blir for mye, hadde sagt han hen kan velge 1 rett Anonymkode: 666af...c48
Anonym bruker Skrevet i går, 14:03 #7 Skrevet i går, 14:03 Anonym bruker skrev (1 time siden): Får deres konfirmanter selv velge hva de ønsker av mat i konfirmasjonen sin? Jeg er egentlig ganske glad i å lage mat, og lager forskjellig mat fra mer eller mindre alle deler av verden. Nå har vår konfirmant sagt at hn ønsker et bord med mat fra alle verdens hjørner. Er par retter indisk, et par italienske, et par fra mellomanerika, noen typer sushi, noe norsk og så videre. Og alt skal være hjemmelaget, og mye av dette må serveres varmt. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få det til, og har mest lyst til å si at det går ikke. Får deres konfirmanter bestemme hva som skal serveres helt selv, eller kan vi som foreldre si nei, at det blir for mye? Anonymkode: 7f1d1...a72 Tuller du nå eller? Skjønner plutselig hvordan enkelte menn ser på kvinner som bruksgjenstander de ikke har et snev av respekt for. De har tydeligvis lært det hjemmefra. Hvor er far til denne gutten? Behandler han også deg og andre kvinner på denne måten? Anonymkode: a3ae4...ae2
Anonym bruker Skrevet i går, 14:10 #8 Skrevet i går, 14:10 7 minutes ago, Anonym bruker said: Tuller du nå eller? Skjønner plutselig hvordan enkelte menn ser på kvinner som bruksgjenstander de ikke har et snev av respekt for. De har tydeligvis lært det hjemmefra. Hvor er far til denne gutten? Behandler han også deg og andre kvinner på denne måten? Anonymkode: a3ae4...ae2 Hi har ikke skrevet om det er en gutt eller jente da men... Anonymkode: 666af...c48
Anonym bruker Skrevet i går, 14:21 #9 Skrevet i går, 14:21 Nei. Bestemme selv gjør man når man har blitt voksen og/eller betaler for/lager/ordner med maten selv. Anonymkode: cefed...f23
Anonym bruker Skrevet i går, 14:27 #10 Skrevet i går, 14:27 Jeg lager alltid tapas til sånne anledninger, en del av de er varme (ikke mange, kanskje 4-5). Nå lager jeg bare små ting så det er ikke noe stress, men hadde konfirmanten ønska seg ymse middagsretter hadde jeg sagt nei. Sist konfirmasjon hadde vi tapas/koldtbord, og italiensk gryte fra Toro. Needless to say hvilken rett som var ønsket av konfirmanten Anonymkode: 7e2c7...420
Anonym bruker Skrevet i går, 16:22 #11 Skrevet i går, 16:22 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Får deres konfirmanter selv velge hva de ønsker av mat i konfirmasjonen sin? Jeg er egentlig ganske glad i å lage mat, og lager forskjellig mat fra mer eller mindre alle deler av verden. Nå har vår konfirmant sagt at hn ønsker et bord med mat fra alle verdens hjørner. Er par retter indisk, et par italienske, et par fra mellomanerika, noen typer sushi, noe norsk og så videre. Og alt skal være hjemmelaget, og mye av dette må serveres varmt. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få det til, og har mest lyst til å si at det går ikke. Får deres konfirmanter bestemme hva som skal serveres helt selv, eller kan vi som foreldre si nei, at det blir for mye? Anonymkode: 7f1d1...a72 Selvfølgelig kan du sei nei, er jo du som er forelderen her. Vi har gjort det enkelt, de får velge fra meny på nærmeste kjøkken, og valget i år gikk på en blanding av koldtbord og tapas! Har ikke tid og annledning å stå å lage mat ( skal lage en kremet pastasalat til ca 30 personer da, men det er det) Anonymkode: ea0a9...0c6
Anonym bruker Skrevet i går, 16:41 #12 Skrevet i går, 16:41 KG er det eneste stedet jeg har hørt om at konfirmanter liksom skal bestemme menyen i et selskap foreldrene arrangerer, organiserer og bekoster. Ungene må selvsagt gjerne mene noe. Bestemme kan de gjøre den dagen de er arrangør. Anonymkode: 91a7a...27e
Anonym bruker Skrevet i går, 17:39 #13 Skrevet i går, 17:39 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): KG er det eneste stedet jeg har hørt om at konfirmanter liksom skal bestemme menyen i et selskap foreldrene arrangerer, organiserer og bekoster Nå har du hørt det to steder😅 Anonymkode: 20a62...645
Anonym bruker Skrevet i går, 17:59 #14 Skrevet i går, 17:59 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nå har du hørt det to steder😅 Anonymkode: 20a62...645 Joda. Er vel mye samme demografi. Det har vært et par lignende runder der, men virkelig aldri hørt noen i den virkelige verden mene noe slikt. Anonymkode: 91a7a...27e
Anonym bruker Skrevet i går, 18:12 #15 Skrevet i går, 18:12 jeg kan skjønne det at du syns det er mye jobb lage så mye forskjellig mat men det å komme med at mye av maten må holdes varmt er ingen grunn for å ikke kunne lage den maten Anonymkode: 47539...abe
Anonym bruker Skrevet i går, 18:52 #16 Skrevet i går, 18:52 Alt må lages på forhånd, og det er ikke alt jeg får tid til å lage samme dag. Noe må varmes opp, og jeg skal jo også være med på selve seremonien som er før sammenkomsten. Er ikke som at jeg har mulighet til å stå på kjøkkenet til gjestene kommer. Og når det kommer til buffet, de jeg har vært på bruker varmelamper, og varmeplater maten kan stå på for å holde seg varm, det har ikke jeg. HI Anonymkode: 7f1d1...a72
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Hva med å sette krav til at rettene kan lages på forhånd og en maksbegrensning på antall retter? Anonymkode: 883e2...bb9
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Til TS: Dette blir jo litt som en buffet, og da er det ikke alt som trenger å holdes varmt hele tiden. Kanskje det kan gjøre det litt mer overkommelig? Anonymkode: 47539...abe
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Til TS: Dette blir jo litt som en buffet, og da er det ikke alt som trenger å holdes varmt hele tiden. Kanskje det kan gjøre det litt mer overkommelig? Anonymkode: 47539...abe Hi skriver «mye av dette må servere varmt». Så hi har åpenbart vurdert det til at det må holdes varmt. Anonymkode: cefed...f23
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #21 Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi skriver «mye av dette må servere varmt». Så hi har åpenbart vurdert det til at det må holdes varmt. Anonymkode: cefed...f23 Selv om noe lages varmt, betyr det ikke nødvendigvis at det må holdes varmt hele tiden. Når HI skriver at ‘mye må serveres varmt’, tenker jeg det mer som et ønske om varm mat ved servering enn en praktisk nødvendighet med varmholding – og kanskje noe hun ikke har tenkt så mye over i detaljene ennå Anonymkode: 47539...abe
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #22 Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selv om noe lages varmt, betyr det ikke nødvendigvis at det må holdes varmt hele tiden. Når HI skriver at ‘mye må serveres varmt’, tenker jeg det mer som et ønske om varm mat ved servering enn en praktisk nødvendighet med varmholding – og kanskje noe hun ikke har tenkt så mye over i detaljene ennå Anonymkode: 47539...abe Seriøst, du har akkurat fått slettet nesten alle innleggene dine om det samme som avsporinge, så er du jammen meg i gang igjen. Anonymkode: fe9b2...56a
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #23 Skrevet 9 timer siden Here we go again… Anonymkode: a3ae4...ae2
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #24 Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Seriøst, du har akkurat fått slettet nesten alle innleggene dine om det samme som avsporinge, så er du jammen meg i gang igjen. Anonymkode: fe9b2...56a Men så ikke svar henne da. Enten forstår hun ikke bedre eller så gjør hun det med vilje. Anonymkode: a3ae4...ae2
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #25 Skrevet 9 timer siden 5 minutes ago, Anonym bruker said: Selv om noe lages varmt, betyr det ikke nødvendigvis at det må holdes varmt hele tiden. Når HI skriver at ‘mye må serveres varmt’, tenker jeg det mer som et ønske om varm mat ved servering enn en praktisk nødvendighet med varmholding – og kanskje noe hun ikke har tenkt så mye over i detaljene ennå Anonymkode: 47539...abe Kan du ikke gi deg nå? Anonymkode: 666af...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå