Gå til innhold

Dere som har litt kranglete kolleger, se gjerne hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du er klar over at du beskriver deg selv her sant? 

Anonymkode: e2fb1...cc0

Faktisk holder jeg på å beskrive deg for AI i skrivende stund. Jeg er fascinert over mennesker som starter en tråd for deretter å angripe og hudflette de som forsøker å hjelpe. Lurer virkelig på hva som er greia deres. 

Anonymkode: 01bd4...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dette er et GODT eksempel. Du tar et hypotetisk utsagn, vrir det til en realitet, og kommer deretter med en nedlatenhet.

Drama kalles det.

Takk og pris jeg ikke har slike kollegaer. Hun ene som var sånn, fikk ikke fornyet kontrakten. 

Alvorlig talt! Hva i alle dager er det gor slags fortolkning?!

Det var da et ærlig og fint svar. 

Anonymkode: 30a42...d78

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk holder jeg på å beskrive deg for AI i skrivende stund. Jeg er fascinert over mennesker som starter en tråd for deretter å angripe og hudflette de som forsøker å hjelpe. Lurer virkelig på hva som er greia deres. 

AI faktisk🤦‍♀️ vel, takk for din deltakelse tror jeg sier hadet nå….

Skrevet

Alvorlig talt! Hva i alle dager er det gor slags fortolkning?!

Det var da et ærlig og fint svar. 

Anonymkode: 30a42...d78

Jeg har også nevnt denne flokkmentaliteten overfor AI. For alt jeg vet er dere samme person med ulike brukere. Hvis ikke så er det helt sinnsykt.

Tenkt om jeg var deres sønn eller datter?

Detes far eller mor?

Deres venn eller kusine?

Ville dere taklet at mennesker flokket seg og mobbet de?

Skrevet

Hadet!

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Dette er jo kjernen i mitt poeng.

Du opplever meg som altfor nøye og bokstavlig, jeg opplever deg som altfor slumsete og unøyaktig. Vi går hverandre på nervene. Derfor ville jeg også svart surt om du hadde vært min kollega og holdt på på dette viset. Det samme gjelder dere andre som krangler her eller som påstår at jeg gjør det.

Det er virkelig ikke rart folk går lei!

Det er ganske tydelig at du er av samme type som hi sin kollega, så at du hadde svart surt er absolutt troverdig. 

Anonymkode: d75c2...e18

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også nevnt denne flokkmentaliteten overfor AI. For alt jeg vet er dere samme person med ulike brukere. Hvis ikke så er det helt sinnsykt.

Detes far eller mor?

Deres venn eller kusine?

Hva i……????

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadet!

Igjen? Klarer du å holde deg borte denne gang? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Detes far eller mor?

Deres venn eller kusine?

Du har nevnt flokkmentaliteten overfor AI????? Hvorfor i alle dager?

Anonymkode: 0afda...1ce

Skrevet

Det er ganske tydelig at du er av samme type som hi sin kollega, så at du hadde svart surt er absolutt troverdig. 

Ja, det er jo derfor jeg forsøker å hjelpe HI.

Vil anta at kollegaen også har gjort det i starten.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har nevnt flokkmentaliteten overfor AI????? Hvorfor i alle dager?

Fordi jeg lurer oppriktig hva det er som skjer når en person lager en tråd, en annen person svarer så godt hun kan og prøver å hjelpe, og så blir den andre personen ikke bare skyllebøtte for hun som laget tråden, men også en hel gjeng med andre.

Det er så klart skremmende og oppsiktsvekkende at dette skjer. Dere er voksne mennesker og burde ha et minstemål av empati og anstendighet. 

AI svarte forøvrig at det er sannsynlig at HI trekker seg vekk umiddelbart, og hva skjedde;

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Fordi jeg lurer oppriktig hva det er som skjer når en person lager en tråd, en annen person svarer så godt hun kan og prøver å hjelpe, og så blir den andre personen ikke bare skyllebøtte for hun som laget tråden, men også en hel gjeng med andre.

Det er så klart skremmende og oppsiktsvekkende at dette skjer. Dere er voksne mennesker og burde ha et minstemål av empati og anstendighet. 

AI svarte forøvrig at det er sannsynlig at HI trekker seg vekk umiddelbart, og hva skjedde;

Du tror ikke at det kan være en sjans for at du ikke nødvendigvis oppfattes som et orakel, i og med at så mange er uenige med deg? Og du? Stå for dine egne meninger uten å måtte ty til AI. Skulle blitt liv på forumet her hvis alle skulle klippet og limt inn AI svarene ut fra sine egne oppfatninger av innleggene. HI skrev hun ikke hadde mer å si, det virker som hun fortsatt holder ord. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Dette er et GODT eksempel. Du tar et hypotetisk utsagn, vrir det til en realitet, og kommer deretter med en nedlatenhet.

Drama kalles det.

Takk og pris jeg ikke har slike kollegaer. Hun ene som var sånn, fikk ikke fornyet kontrakten. 

Sa ikke du for flere svar siden at du ikke skulle svare mer? 

Anonymkode: d79ee...d6f

Skrevet

Artig, anonym …17 gir strålende mulighet til å øve seg på hva som fungerer med kranglete folk. Jeg har størst tro på ignorering. Slutt å spørre den aktuelle, slutt å diskutere. Ved nødvendig kontakt, sett grenser kjapt hvis den kranglete er ufin. «Dette gidder jeg ikke å høre på». Her inne er det jo enkelt, skjønner at det kan være litt vanskeligere med et menneske man ser hver dag. 

Skrevet
Iiiiik skrev (2 timer siden):

Artig, anonym …17 gir strålende mulighet til å øve seg på hva som fungerer med kranglete folk. Jeg har størst tro på ignorering. Slutt å spørre den aktuelle, slutt å diskutere. Ved nødvendig kontakt, sett grenser kjapt hvis den kranglete er ufin. «Dette gidder jeg ikke å høre på».

Ja det er det.

Mennesker er ikke sure uten grunn. Er de sure på deg, så liker de deg ikke.

Her er det snakk om en sur kollega, ikke en kranglete en, i betydningen at hun oppsøker krangel. 

At hun krangler handler antageligvis mest om at HI spør om ting, bruker feil benevnelser, går innom kontoret til denne dama og prater, flyr til sjefen og tar opp problemet med denne dama, etc etc etc. 

Med mindre man har gjort noe slemt eller ille, så er mennesker sur fordi de opplever en som masete eller dum eller hva annet. At man da skal fortsatte å mase, eller plutselig bli veldig veslevoksen («anser denne biten for å være ferdig utredet») gjør det hele bare verre.

Man må la sånne ting være i fred, slutte å pirke.

Og ja, jeg også har opplevd en sur kollega. Hun var yngre enn meg, slankere enn meg, penere enn meg, trodde nok hun kunne faget bedre enn meg, og så sikkert på meg som en gammel kjerring med utdaterte meninger og smak.

Hva gjorde jeg med det? Jeg lot henne være i fred. Hun hadde tross alt lov til å mene hva hun ville.

Man har lov til å ikke like andre, man har lov til å sitte i fred på eget kontor, og man må forventes å bli gretten hvis noen sladrer til sjefen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Vel, ja. Jeg har gjort mitt beste for å hjelpe HI her, men ser jo at jeg er en magnet for mennesker som mistolker og vil krangle. Kanskje trådens tema er årsak.

Dette blir siste innlegg fra meg, så får dere gå i dere selv hvis dere kjenner lysten til å krangle mer. 

1

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Dette er jo kjernen i mitt poeng.

Du opplever meg som altfor nøye og bokstavlig, jeg opplever deg som altfor slumsete og unøyaktig. Vi går hverandre på nervene. Derfor ville jeg også svart surt om du hadde vært min kollega og holdt på på dette viset. Det samme gjelder dere andre som krangler her eller som påstår at jeg gjør det.

Det er virkelig ikke rart folk går lei!

2

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Drama kalles det.

3

4

Detes far eller mor?

Deres venn eller kusine?

5

Hadet!

6

7 innlegg senere…

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det er det.

Mennesker er ikke sure uten grunn. Er de sure på deg, så liker de deg ikke.

Her er det snakk om en sur kollega, ikke en kranglete en, i betydningen at hun oppsøker krangel. 

At hun krangler handler antageligvis mest om at HI spør om ting, bruker feil benevnelser, går innom kontoret til denne dama og prater, flyr til sjefen og tar opp problemet med denne dama, etc etc etc. 

Med mindre man har gjort noe slemt eller ille, så er mennesker sur fordi de opplever en som masete eller dum eller hva annet. At man da skal fortsatte å mase, eller plutselig bli veldig veslevoksen («anser denne biten for å være ferdig utredet») gjør det hele bare verre.

Man må la sånne ting være i fred, slutte å pirke.

Og ja, jeg også har opplevd en sur kollega. Hun var yngre enn meg, slankere enn meg, penere enn meg, trodde nok hun kunne faget bedre enn meg, og så sikkert på meg som en gammel kjerring med utdaterte meninger og smak.

Hva gjorde jeg med det? Jeg lot henne være i fred. Hun hadde tross alt lov til å mene hva hun ville.

Man har lov til å ikke like andre, man har lov til å sitte i fred på eget kontor, og man må forventes å bli gretten hvis noen sladrer til sjefen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og dere forstår ikke hvorfor mennesker går lei og blir sur?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

1

2

3

4

5

6

7 innlegg senere…

Og nr 8 kom og. Sånn går det når man bare ikke klarer å la væe å kverulee. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og nr 8 kom og. Sånn går det når man bare ikke klarer å la væe å kverulee. 

Ja, skyld på meg. Det er sånn dere tydeligvis kommer dere gjennom hverdagen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja, skyld på meg. Det er sånn dere tydeligvis kommer dere gjennom hverdagen. 

24 av 68 innlegg er dine. I en tråd som ikke er din.  Men det er ‘dere’ som er problemet. 

Sjelden har vel hi fått understreket sitt poeng så grundig i en tråd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

24 av 68 innlegg er dine. I en tråd som ikke er din.  Men det er ‘dere’ som er problemet. 

Takk :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Akkurat😄👏👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...