Anonym bruker Skrevet 10. april #1 Skrevet 10. april Hvordan håndterer dere sure, misfornøyde og kranglete kolleger? Jeg har ei jeg må jobbe tett opp mot, og hun er bare negativ. Hun lager styr og ballade ut av de minste ting, og man kan ikke spørre om noe som helst uten at det blir tatt opp på en feil måte. Hun har vært sånn lenge, men nå er det ILLE. Jeg har prøvd med alt, å si at hun må gå til sjefen sin med misnøyen, at hun noen ganger bare må lukke øynene, osv osv. Hun endrer ikke spor. Jeg spurte i sted om en liten filleting, som jeg fikk et skikkelig ufint og unødvendig svar på. Hun vil ikke at noen skal ha det greit her på jobb virker det som. Hun er konstant sur. Har tatt det opp med sjefen før, uten at det er blitt noe bedre. Har alltid gått innom kontoret hennes og pratet, men nå orker jeg faktisk ikke mer. Hun snakker bare stygt om alle uansett. Jeg har bestemt meg for å være vanlig høflig og si hei og takk for idag, men noe mer bidrar jeg ikke med. Hvordan håndterer dere slike kolleger? Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #2 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Har tatt det opp med sjefen før, uten at det er blitt noe bedre. Har alltid gått innom kontoret hennes og pratet, men nå orker jeg faktisk ikke mer. Hun snakker bare stygt om alle uansett. Jeg har bestemt meg for å være vanlig høflig og si hei og takk for idag, men noe mer bidrar jeg ikke med. Hvordan håndterer dere slike kolleger? Anonymkode: e2fb1...cc0 Det kan faktisk være en god ide. Man har ingen "skravleplikt" . Kan muligens være lurt å svare kort på direkte jobbrelaterte spørsmål, men der går det jo også an å svare noe som "Det får du spørre XX (leder/sjefen) om" Jeg kjenner ei som gjorde noe lignende en gang, og det var veldig effektivt. Anonymkode: d5a0d...ae1
Anonym bruker Skrevet 10. april #3 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har bestemt meg for å være vanlig høflig og si hei og takk for idag, men noe mer bidrar jeg ikke med. Anonymkode: e2fb1...cc0 Dette er riktig metode. Anonymkode: 01bd4...a17
Sommerkroppen 2029 Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april Jeg tror det er den eneste måten å gjøre det på. Begrense negativiteten så mye som mulig, er å ikke forholde seg til den. Hvem vet, kanskje hun skjønner det til slutt når folk ikke snakker til henne?
Anonym bruker Skrevet 10. april #5 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg spurte i sted om en liten filleting Men spør også deg selv om hvorfor du spør om filleting. Selv sliter jeg oftere med mennesker som stadig spør om små ting fremfor å tenke selv. For alt du vet kan det være derfor hun er sur mot deg. Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #6 Skrevet 10. april Men det som er så vanskelig, er at det virker som om hun bare gjør dette overfor meg. Hun er ikke sånn overfor de andre. Hun bruker meg som en personlig søppelbøtte rett og slett. Har aldri opplevd et så falskt menneske noen gang. Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #7 Skrevet 10. april Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Hvem vet, kanskje hun skjønner det til slutt når folk ikke snakker til henne? Kanskje det er det som er målet hennes. Vi vet jo ikke om det er noen andre enn HI hun reagerer sånn mot. Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #8 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men spør også deg selv om hvorfor du spør om filleting. Selv sliter jeg oftere med mennesker som stadig spør om små ting fremfor å tenke selv. For alt du vet kan det være derfor hun er sur mot deg. Anonymkode: 01bd4...a17 Med filleting så mente jeg at jeg stilte et vanlig spørsmål angående en rutine vi har. Dette svarte hun surt på. Ikke fordi hun anså det som et problematisk spørsmål, men hun er misfornøyd med den rutinen også og vil ikke forholde seg til den på en annen måte enn den hun har laget seg i hodet sitt. Spørsmålet i seg selv tror jeg ingen andre hadde reagert på for å si det sånn. Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #9 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men det som er så vanskelig, er at det virker som om hun bare gjør dette overfor meg. Hun er ikke sånn overfor de andre. Hun bruker meg som en personlig søppelbøtte rett og slett. Har aldri opplevd et så falskt menneske noen gang. Anonymkode: e2fb1...cc0 Men kanskje det er fordi du oppfører deg annerledes mot henne enn hva de andre gjør. Jeg vet at jeg kan være både kort og kald mot de som spør om alt mulig, kommenterer alt mulig, har en mening om alt mulig, samtidig som jeg er åpen og varm og raus mot andre. Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #10 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det er det som er målet hennes. Vi vet jo ikke om det er noen andre enn HI hun reagerer sånn mot. Anonymkode: 01bd4...a17 Jeg hører hvordan hun snakker med andre. Da er hun smørblid stort sett og setter opp en fasade. For meg så har hun senket garden, for jeg har også vært enig i mye av det hun er misfornøyd med. Men jeg mener at hun ikke må male så på det, så lenge vi ikke kan gjøre noe med det. De hun er blide mot, snakker hun dritt om til meg. Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #11 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Med filleting så mente jeg at jeg stilte et vanlig spørsmål angående en rutine vi har. Dette svarte hun surt på. Ikke fordi hun anså det som et problematisk spørsmål, men hun er misfornøyd med den rutinen også og vil ikke forholde seg til den på en annen måte enn den hun har laget seg i hodet sitt. Spørsmålet i seg selv tror jeg ingen andre hadde reagert på for å si det sånn. Anonymkode: e2fb1...cc0 Hvilken ting da? Om du ikke vil si det nøyaktige, kom med et hypotetisk eksempel. Står det i rutinen at dere skal stille spørsmål? Er det en ny rutine du er usikker på? Eller stiller du spørsmål for å teste henne? Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #12 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men kanskje det er fordi du oppfører deg annerledes mot henne enn hva de andre gjør. Jeg vet at jeg kan være både kort og kald mot de som spør om alt mulig, kommenterer alt mulig, har en mening om alt mulig, samtidig som jeg er åpen og varm og raus mot andre. Anonymkode: 01bd4...a17 Det er nettopp det jeg mener, jeg er ikke slik. Det er henne du beskriver. Jeg vil gjerne distansere meg mot henne fordi hun gjør nettopp dette, og hun svarer noen ganger så stygt selv om hun er skikkelig uspiselig. Idag var hun bare sur, og jeg har unngått å prate med henne, noe som tydeligvis bare har gjort det verre. Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #13 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hører hvordan hun snakker med andre. Da er hun smørblid stort sett og setter opp en fasade. For meg så har hun senket garden, for jeg har også vært enig i mye av det hun er misfornøyd med. Men jeg mener at hun ikke må male så på det, så lenge vi ikke kan gjøre noe med det. De hun er blide mot, snakker hun dritt om til meg. Anonymkode: e2fb1...cc0 OK, høres ut som om hun tror du er hennes allierte i et slags opprør mot systemet. Hvis det stemmer må du nesten si at det ikke er slik lengre. At du er gått over på systemets side. Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #14 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvilken ting da? Om du ikke vil si det nøyaktige, kom med et hypotetisk eksempel. Står det i rutinen at dere skal stille spørsmål? Er det en ny rutine du er usikker på? Eller stiller du spørsmål for å teste henne? Anonymkode: 01bd4...a17 Jeg ønsker ikke å gjengi spørsmålet i fare for å avsløre meg selv. Men det var et vanlig faglig spørsmål som de andre i teamet svarte helt greit og uanstrengt på. Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #15 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er nettopp det jeg mener, jeg er ikke slik. Det er henne du beskriver. Jeg vil gjerne distansere meg mot henne fordi hun gjør nettopp dette, og hun svarer noen ganger så stygt selv om hun er skikkelig uspiselig. Idag var hun bare sur, og jeg har unngått å prate med henne, noe som tydeligvis bare har gjort det verre. Anonymkode: e2fb1...cc0 Som skrevet over vil jeg anbefale deg å si rett ut at du vil distansere deg. For øvrig må du bare fortsette med grey rock. Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #16 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men det var et vanlig faglig spørsmål som de andre i teamet svarte helt greit og uanstrengt på. Anonymkode: e2fb1...cc0 Men er det et du er 100% nødt til å stille? Anonymkode: 01bd4...a17
Anonym bruker Skrevet 10. april #17 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men er det et du er 100% nødt til å stille? Anonymkode: 01bd4...a17 ja Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #18 Skrevet 10. april Hun er den typen kollega som blir irritert og kommer med negative bemerkninger når enkelte har med godteri eller kaker på jobb. Hun er irritert over nye kolleger som er blide og som tar seg tid til å veksle noen ord i døra. Hun er irritert over at ting ikke blir gjort slik hun mener det bør gjøres. Hun er irritert over at folk tar felles pause Lisa er lang, men dette er bare noe av det banale....... HI Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #19 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun er den typen kollega som blir irritert og kommer med negative bemerkninger når enkelte har med godteri eller kaker på jobb. Hun er irritert over nye kolleger som er blide og som tar seg tid til å veksle noen ord i døra. Hun er irritert over at ting ikke blir gjort slik hun mener det bør gjøres. Hun er irritert over at folk tar felles pause Lisa er lang, men dette er bare noe av det banale....... HI Anonymkode: e2fb1...cc0 *lista* Anonymkode: e2fb1...cc0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 10. april #20 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun er den typen kollega som blir irritert og kommer med negative bemerkninger når enkelte har med godteri eller kaker på jobb. Hun er irritert over nye kolleger som er blide og som tar seg tid til å veksle noen ord i døra. Hun er irritert over at ting ikke blir gjort slik hun mener det bør gjøres. Hun er irritert over at folk tar felles pause Lisa er lang, men dette er bare noe av det banale....... HI Anonymkode: e2fb1...cc0 Hun er altså bare irritert for at folk har det greit og koser seg på jobb? 😉
Anonym bruker Skrevet 10. april #21 Skrevet 10. april Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Hun er altså bare irritert for at folk har det greit og koser seg på jobb? 😉 Ja egentlig så tror jeg det. Og så begriper jeg ikke hvorfor hun ikke bare finner seg en annen jobb........ Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #22 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har bestemt meg for å være vanlig høflig og si hei og takk for idag, men noe mer bidrar jeg ikke med. Hvordan håndterer dere slike kolleger? Anonymkode: e2fb1...cc0 Kanskje det er det hun ønsker, å ikke ha så mye kontakt og prat? Anonymkode: 0afda...1ce
Anonym bruker Skrevet 10. april #23 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hun er den typen kollega som blir irritert og kommer med negative bemerkninger når enkelte har med godteri eller kaker på jobb. Hun er irritert over nye kolleger som er blide og som tar seg tid til å veksle noen ord i døra. Hun er irritert over at ting ikke blir gjort slik hun mener det bør gjøres. Hun er irritert over at folk tar felles pause Lisa er lang, men dette er bare noe av det banale....... HI Anonymkode: e2fb1...cc0 Det er ei sånn som generelt er sur med andre ord, det finnes noen av de og. Anonymkode: 0afda...1ce
Anonym bruker Skrevet 10. april #24 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kanskje det er det hun ønsker, å ikke ha så mye kontakt og prat? Anonymkode: 0afda...1ce Vel, hun blir også sur for at folk ikke kommer innom og prater med henne. Hun er aldri innom hos andre, eller bidrar til noe felles sosialt som lunsj. Men hun kommenterer at hun ikke blir sett. Anonymkode: e2fb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april #25 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men det som er så vanskelig, er at det virker som om hun bare gjør dette overfor meg. Hun er ikke sånn overfor de andre. Hun bruker meg som en personlig søppelbøtte rett og slett. Har aldri opplevd et så falskt menneske noen gang. Anonymkode: e2fb1...cc0 Ta det med verneombudet Anonymkode: 30a42...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå