Gå til innhold

Så sliten at jeg har selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på i livet mitt. All ledig tid jeg har går bort til å drømme om å skade meg selv og få ut alt det vonde. Tenker ofte at jeg burde tatt mitt eget liv før jeg fikk egne barn, ser at mitt barn sliter med mye av det samme jeg har opplevd, og ønsker ikke dette for noen. Det er en så vond og tabubelagt tanke at jeg tør ikke si det noen andre plasser. Får ikke psykolog, har ingen å prate med. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: d0c38...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Står på i livet mitt. All ledig tid jeg har går bort til å drømme om å skade meg selv og få ut alt det vonde. Tenker ofte at jeg burde tatt mitt eget liv før jeg fikk egne barn, ser at mitt barn sliter med mye av det samme jeg har opplevd, og ønsker ikke dette for noen. Det er en så vond og tabubelagt tanke at jeg tør ikke si det noen andre plasser. Får ikke psykolog, har ingen å prate med. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Kan du ikke ringe mental helses hjelpetelefon ❤️?

Anonymkode: c2b4e...94c

Skrevet

Alle kommuner skal vel ha et lavterskeltilbud? Snakk med fastlegen din, hør hva som finnes av tilbud i kommunen. 

Du kan snakke med fastlegen også. Jeg har en datter som sliter en del, ikke nok til å bli medisinert og få hjelp på bup, men nok til at det påvirker livet hennes negativt. Hun har en dobbelttime hos fastlegen annenhver måned, bare for å ventilere og snakke litt med noen andre enn meg. Vet vi/hun er heldig som har en fantastisk fastlege som har spesialisert seg på psykisk helse og at alle slett ikke har den muligheten, men vil bare fortelle at det finnes flere muligheter enn "å få psykolog".

Kjenner ei som er bipolar, hun får hjemmebesøk av en psykiatrisk sykepleier i sine dårlige perioder, hun har også god hjelp gjennom bipolarforbundet som har møter i nabobyen som hun drar til jevnlig.

I kommunen her har vi et lavterskeltilbud som er sammensatt av sosionom, psykiatrisk sykepleier og psykolog.

Om du ikke er syk nok til å få hjelp gjennom dps finnes det flere løsninger.

Det er ikke meningen livet skal være vondt og vanskelig hele tiden, selv om vi alle har vanskelige og vonde perioder. Men for å få noen å snakke med og hjelp så må du strekke ut en hånd og be om det.

Ønsker deg og barnet ditt all mulig lykke til, og husk at terskelen for å hjelpe barn er lavere enn for å hjelpe voksne. Så om du ser barnet ditt sliter be om hjelp til det, start med helsesykepleier på skolen.

Anonymkode: 6cdc6...e08

Skrevet

Det er fastlegen som er rett instans. Ring nå, si hva det gjelder. Om du ikke får time, dra til legevakten. Sørg for å ringe i dag.

Hilsen en som gjorde dette for over 20 år siden og som har hatt det fantastisk i alle de 20 årene. 

Anonymkode: 5c11f...e70

Skrevet

Hvordan gikk det, HI, fikk du ringt? 🥰

Anonymkode: 5c11f...e70

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

B12 injeksjoner.  Det hjelper meg big time!

Anonymkode: 03528...856

• Admin låste denne emne
Skrevet

Vi ser du har fått mange gode tips og håper du følger opp disse ❤️

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...