Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Nå når det strømmer over av artikler om måneferd strømmer også konspirasjonsteorifolket til. Jorda er jo flat, det var aprilsnarr, jorda snurrer jo hvorfor er bildet klart og ikke blurry, det går ikke å forlate jorda pga en dome eller noe osv. De mener alt er fake og KI. Spesielt i USA selvsagt, men også skremmende mange på norske sider. Hvorfor holder de på sånn? Hvordan kan de tro sånt, har de ikke lært noe? Og hvorfor skulle noen fake dette? Anonymkode: 1182c...c34
☆☆☆ Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Problemet med konspifolket er at det slengast ut 1000 konspirasjonsteoriar for dag. Av og til er det noko som liknar sanning i ein av dei, ikkje nødvendigvis pga konspirasjon men meir at dei tilfeldig snubla over noko. Dette blir da tatt som bevis for at alt stemmer. Det er noko i den greia, eg hugsar ikkje kven som kom med den: "Vil du høyre noko skikkelig skremmande? Der er ingen konspirasjon!" Dei som før var lette offer for religion, har no ein tendens til å dette ned i konspirasjonsholet. Det er noko med tanken på at det er nokon som står bak og har kontrollen på alt det jævlige som skjer som er trøystande på denne gruppa. Om det er gud eller ein verdsomspennande konspirasjon av maktfolk spelar mindre rolle for dei.
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden ☆☆☆ skrev (3 minutter siden): Problemet med konspifolket er at det slengast ut 1000 konspirasjonsteoriar for dag. Av og til er det noko som liknar sanning i ein av dei, ikkje nødvendigvis pga konspirasjon men meir at dei tilfeldig snubla over noko. Dette blir da tatt som bevis for at alt stemmer. Det er noko i den greia, eg hugsar ikkje kven som kom med den: "Vil du høyre noko skikkelig skremmande? Der er ingen konspirasjon!" Dei som før var lette offer for religion, har no ein tendens til å dette ned i konspirasjonsholet. Det er noko med tanken på at det er nokon som står bak og har kontrollen på alt det jævlige som skjer som er trøystande på denne gruppa. Om det er gud eller ein verdsomspennande konspirasjon av maktfolk spelar mindre rolle for dei. Det gir jo litt mening ja. De som faller for religion er vel også lette ofre for sånt, når de leter etter en mening og noe bak. Likevel, er det utrolig at så mange avfeier fakta man lærte som ung. Anonymkode: 1182c...c34
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Dette syntes jeg var veldig fordomsfullt mot religiøse. Som at religiøse er dumme folk som like lett kunne blitt konspirasjonsteoretikere. Anonymkode: a6b66...c13
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Det er stort sett samme som stemte på trump, så de er jo ikke de skarpeste akkurat. Anonymkode: 8fe16...7e5
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Dette syntes jeg var veldig fordomsfullt mot religiøse. Som at religiøse er dumme folk som like lett kunne blitt konspirasjonsteoretikere. Anonymkode: a6b66...c13 Ja, men det henger jo sammen. Hvis du lett lar deg lure med på teorier uten noe anker i fornuft som jo religion også er, så er man jo litt enklere møblert. Da avfeier man jo mange år med forskning og kunnskap. Anonymkode: 1182c...c34
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Ja, men det henger jo sammen. Hvis du lett lar deg lure med på teorier uten noe anker i fornuft som jo religion også er, så er man jo litt enklere møblert. Da avfeier man jo mange år med forskning og kunnskap. Anonymkode: 1182c...c34 Det er mye fornuft i religion. Da har du ikke forstått religion. Jeg er lege og kristen og har mange kollegaer som også er religiøse. Vi er hverken lettere møblert eller avfeier forskning. Anonymkode: a6b66...c13
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er mye fornuft i religion. Da har du ikke forstått religion. Jeg er lege og kristen og har mange kollegaer som også er religiøse. Vi er hverken lettere møblert eller avfeier forskning. Anonymkode: a6b66...c13 Se linken i tråden om intelligens og religion. Religiøse har lavere IQ... Anonymkode: 1182c...c34
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er mye fornuft i religion. Da har du ikke forstått religion. Jeg er lege og kristen og har mange kollegaer som også er religiøse. Vi er hverken lettere møblert eller avfeier forskning. Anonymkode: a6b66...c13 Det er mye fornuftig i religion, men det er ikke religionenes fortjeneste. Det er jo mennesker som har skrevet bibelen. Jeg er fascinert over at intelligente mennesker klarer å tro på en Gud og at ting skjer pga han og ikke pga fysikk og biologi. Og tror man på en eneveldig gud er vel veien kortere å tro på andre (konspirasjons)teorier også. Anonymkode: 066bf...352
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er fascinert over at intelligente mennesker klarer å tro på en Gud og at ting skjer pga han og ikke pga fysikk og biologi. Anonymkode: 066bf...352 Jeg kjenner en god del biologer, matematikere, fysikere og astrofysikere, de er alle kristne, vet du hvorfor? Fordi jo mer de ser at hvor vakkert skaperverket er, jo mindre klarer de å tro det er tilfeldig. Anonymkode: fa1d3...a93
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner en god del biologer, matematikere, fysikere og astrofysikere, de er alle kristne, vet du hvorfor? Fordi jo mer de ser at hvor vakkert skaperverket er, jo mindre klarer de å tro det er tilfeldig. Anonymkode: fa1d3...a93 Det skjønte jeg ikke. Så fordi noe er vakkert må det være en kraft (Gud) som står bak? Ikke tilfeldigheter? Hva da om du tenker motsatt? Hva med alt det fæle? Hvordan kan er Gud akseptere det? Anonymkode: 812b1...200
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg kjenner en god del biologer, matematikere, fysikere og astrofysikere, de er alle kristne, vet du hvorfor? Fordi jo mer de ser at hvor vakkert skaperverket er, jo mindre klarer de å tro det er tilfeldig. Anonymkode: fa1d3...a93 Så da er Gud ansvarlig for alt det grusomme i verden også? For det er da heller ikke tilfeldig. Anonymkode: 066bf...352
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det skjønte jeg ikke. Så fordi noe er vakkert må det være en kraft (Gud) som står bak? Ikke tilfeldigheter? Hva da om du tenker motsatt? Hva med alt det fæle? Hvordan kan er Gud akseptere det? Anonymkode: 812b1...200 Tenker at forskere og vitenskapsmennesker tenker litt annerledes enn deg Anonymkode: fa1d3...a93
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så da er Gud ansvarlig for alt det grusomme i verden også? For det er da heller ikke tilfeldig. Anonymkode: 066bf...352 Du får spørre de Anonymkode: fa1d3...a93
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du får spørre de Anonymkode: fa1d3...a93 Nå spør jeg deg, siden du trakk det inn i diskusjonen. Anonymkode: 066bf...352
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå spør jeg deg, siden du trakk det inn i diskusjonen. Anonymkode: 066bf...352 Ja, jeg fikk med meg det. Anonymkode: fa1d3...a93
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg er fascinert over at intelligente mennesker klarer å tro på en Gud og at ting skjer pga han og ikke pga fysikk og biologi. Og tror man på en eneveldig gud er vel veien kortere å tro på andre (konspirasjons)teorier også. Anonymkode: 066bf...352 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Så da er Gud ansvarlig for alt det grusomme i verden også? For det er da heller ikke tilfeldig. Anonymkode: 066bf...352 Hva med deg selv da? Tror du at det er fysikk og biologi som er årsak til alt det grusomme i verden? Anonymkode: fa1d3...a93
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg fikk med meg det. Anonymkode: fa1d3...a93 Men du har ikke mer å komme med? Jeg finner det vanskelig å tro at forskere kun tror at Gud er ansvarlig for det gode og vakre i verden. Kanskje du ikke har diskutert dette så mye likevel? Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva med deg selv da? Tror du at det er fysikk og biologi som er årsak til alt det grusomme i verden? Anonymkode: fa1d3...a93 Noe er resultat av naturen selv, mye er resultat av menneskers grådighet, likegyldighet og ondskap. Anonymkode: 066bf...352
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Tenker at forskere og vitenskapsmennesker tenker litt annerledes enn deg Anonymkode: fa1d3...a93 Hva vet du om hva jeg tenker? Eller hva jeg er utdannet innen? 😊 Anonymkode: 812b1...200
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva vet du om hva jeg tenker? Eller hva jeg er utdannet innen? 😊 Anonymkode: 812b1...200 Hn har ikke belegg for påstandene sine, derfor kommer stråmennene på løpende bånd 😅 Anonymkode: 066bf...352
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #21 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men du har ikke mer å komme med? Stemmer. Hvorfor skulle jeg? Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hn har ikke belegg for påstandene sine, derfor kommer stråmennene på løpende bånd 😅 Anonymkode: 066bf...352 Anonymkode: fa1d3...a93
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #22 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Stemmer. Hvorfor skulle jeg? Anonymkode: fa1d3...a93 Ingen annen grunn enn at da kan man ta deg seriøst. Men det toget er nok kjørt, så du får fortsette skyggeboksingen din uten meg. Kos deg. Anonymkode: 066bf...352
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #23 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ingen annen grunn enn at da kan man ta deg seriøst. Men det toget er nok kjørt, så du får fortsette skyggeboksingen din uten meg. Kos deg. Anonymkode: 066bf...352 Igjen, hvorfor skulle jeg ville at dere tar meg seriøst? Dere har ikke sagt eller gjort en eneste ting det står respekt av. Anonymkode: fa1d3...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå