Anonym bruker Skrevet 8. april #26 Skrevet 8. april Jeg har bodd i flere engelskspråklige land og engelsken min er god. Likevel dukker det opp ord både på engelsk og norsk som jeg ikke kan. Jeg kan f.eks. ikke faguttrykkene til en rørlegger eller en veterinær verken på norsk eller engelsk. Språk må læres. Dukker det opp ord du ikke forstår eller ord du ikke kommer på må du undersøke. Enten spør du der og da eller så noterer du ned og slår opp i ettertid. Lykke til! Anonymkode: e7df7...8c1
Anonym bruker Skrevet 8. april #27 Skrevet 8. april skru av norsk teksting på filmer og serier, hør på engelsk lydbok eller podcast, høre på bbc radio, les en engelsk bok!. Det går fort å komme inn i det! Anonymkode: 235ea...021
Anonym bruker Skrevet 8. april #28 Skrevet 8. april Dette er rett og slett en treningssak, som må holdes ved like jevnlig. Jobbet med flere utenlandske der vi måtte snakke engelsk tidligere, det var pyton i starten, men kom seg etterhvert, og tunga krøllet seg mindre og mindre. Nå har jeg byttet jobb og snakker bare norsk, og måtte plutselig litt overraskende over til engelsk i et jobbintervju jeg var med å holde, da følte jeg meg tilbake på scratch gitt. Anonymkode: b150c...753
Anonym bruker Skrevet 9. april #29 Skrevet 9. april I flere år på barneskolen nektet sønnen min helt å snakke eller lese på engelsk til andre enn meg. Han syns det høres rart ut å vegret seg skikkelig å snakke/lese selv for bare læreren. Men så begynte han å game med folk som snakker engelsk,itellegg til at han så mye på youtubere som snakket engelsk å plutselig ble han veldig god i engelsk. Da var det ikke lenger ett problem å snakke engelsk foran andre. Selv læreren kommenterte at han var blitt så god i engelsk,å at hun tror det kommer av gamingen hans. Anonymkode: 580b9...00c
Anonym bruker Skrevet 10. april #30 Skrevet 10. april If you want to improve your English, I have some easy suggestions for you: In Netflix, choose English subtitles instead of Norwegian subtitles. Back when I went to lower secondary school (ungdomskolen), our teacher recommended us to put tape over the lower part of the telly (where the Norwegian subtitles were). This was in the 90s 😆 Anyhow, it was great advice, and it helped me improve my English. Also, find some English podcasts to listen to when driving. And if you use chat GPT, choose to write to it in English. Use the voice version to practice speaking English with chat GPT. Anonymkode: 2be14...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå