Anonym bruker Skrevet 5. april #1 Skrevet 5. april Ja, hva synes dere? Jeg var på apoteket i dag, brannalarmen gikk og vi måtte vente ute på gaten. En av oss var en voksen kvinne som sto bak en stolpe og gråt! Hun gråt ikke høylytt, men vi hørte henne hulke og snufse likevel. Holdt på å si til henne; Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte! Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #2 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, hva synes dere? Jeg var på apoteket i dag, brannalarmen gikk og vi måtte vente ute på gaten. En av oss var en voksen kvinne som sto bak en stolpe og gråt! Hun gråt ikke høylytt, men vi hørte henne hulke og snufse likevel. Holdt på å si til henne; Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte! Anonymkode: 78fd9...227 Gratulerer med å være et ræva menneske. Anonymkode: a5b15...448
Anonym bruker Skrevet 5. april #3 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gratulerer med å være et ræva menneske. Anonymkode: a5b15...448 Takk, men synes du jeg var så ille da? Jeg sa det ikke til henne, jeg bare tenkte det. Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #4 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk, men synes du jeg var så ille da? Jeg sa det ikke til henne, jeg bare tenkte det. Anonymkode: 78fd9...227 Du vet ikke hvorfor hun var på apoteket i utgangspunktet, det er mulig hun nettopp har fått en fæl diagnose. Anonymkode: cbdf7...479
Anonym bruker Skrevet 5. april #5 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk, men synes du jeg var så ille da? Jeg sa det ikke til henne, jeg bare tenkte det. Anonymkode: 78fd9...227 Ja, det synes jeg. Hun plaget ingen, gråt stille. Og du står der som som en drittkjerring som verker etter å sette henne på plass. Anonymkode: a5b15...448
Anonym bruker Skrevet 5. april #6 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du vet ikke hvorfor hun var på apoteket i utgangspunktet, det er mulig hun nettopp har fått en fæl diagnose. Anonymkode: cbdf7...479 Hun kan vel gråte hjemme da eller? Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #7 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det synes jeg. Hun plaget ingen, gråt stille. Og du står der som som en drittkjerring som verker etter å sette henne på plass. Anonymkode: a5b15...448 Ja, men jeg gjorde det ikke. Hva ville du selv ha tenkt? Ville du ikke tenkt at hun var dramatisk? Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #8 Skrevet 5. april Du vet ikke om brannalarmen vekket minner hos henne, kanskje har hun mistet noen i brann. Jeg er så lei av alle forutinntatte mennesker som ikke skjønner noe som helst! Anonymkode: 934cc...985
Anonym bruker Skrevet 5. april #9 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du vet ikke om brannalarmen vekket minner hos henne, kanskje har hun mistet noen i brann. Jeg er så lei av alle forutinntatte mennesker som ikke skjønner noe som helst! Anonymkode: 934cc...985 Så hun gråt altså på grunn av brannalarmen, hmm, det har jeg ikke tenkt på. Kan godt være. Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #10 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, hva synes dere? Jeg var på apoteket i dag, brannalarmen gikk og vi måtte vente ute på gaten. En av oss var en voksen kvinne som sto bak en stolpe og gråt! Hun gråt ikke høylytt, men vi hørte henne hulke og snufse likevel. Holdt på å si til henne; Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte! Anonymkode: 78fd9...227 Jeg regner med du var henne? Det er ingen som tenker "Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte!". De tenker at du ikke har det så bra. At du er lei deg eller redd (f.eks. at noe ble trigget av brannalarmen(. De lurer på om de skal gå bort og spørre hvordan du har det eller om de skal la deg være i fred. Ettersom de stod bak en stolpe og gråt så vil jeg tro de fleste tolker det dithen at vi vil være i fred, men de ser nok litt ekstra til deg at det ser ut til å gå relativt bra med deg til dere er inne igjen etter alarmen. Her vil de nok regne med at du vil kontakte de på apoteket eller at de er bedre trent til å vite om det er noe mer de skal gjøre for deg. Anonymkode: 29999...f54
Anonym bruker Skrevet 5. april #11 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, men jeg gjorde det ikke. Hva ville du selv ha tenkt? Ville du ikke tenkt at hun var dramatisk? Anonymkode: 78fd9...227 Nei, det ville jeg ikke tenkt i det hele tatt. Det kan være så mange grunner til at hun begynte å grine. Vær et medmenneske i stedet for å være en drittkjerring. Anonymkode: a5b15...448
Anonym bruker Skrevet 5. april #12 Skrevet 5. april Det er jo antagelig ikke frivillig. Som barn begynte jeg å gråte veldig lett, det var absolutt ikke et valg. Utrolig at andre ikke skjønner at gråt ikke nødvendigvis er noe man kan skru av eller på. Og siden dere befant dere på et apotek, kan det jo hende at hun er alvorlig, kronisk syk, eller pårørende til noen som er det. Anonymkode: 14e4b...c68
Anonym bruker Skrevet 5. april #13 Skrevet 5. april Ja, det var jeg som var den gråtende damen. Følte meg helt utrolig dum. Tenkte at nå tror alle at jeg prøver å pådra meg oppmerksomhet. Sannheten er at jeg er alvorlig syk og foretrekker å knekke sammen hjemme og alene. Men i dag måtte jeg på apoteket, hadde brukt alle mine krefter på å komme dit. Jeg hadde akkurat nådd de stolene man kan sitte på mens man er i kø, da brannalarmen gikk. Jeg hadde ingenting mer å gå på. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg regner med du var henne? Det er ingen som tenker "Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte!". De tenker at du ikke har det så bra. At du er lei deg eller redd (f.eks. at noe ble trigget av brannalarmen(. De lurer på om de skal gå bort og spørre hvordan du har det eller om de skal la deg være i fred. Ettersom de stod bak en stolpe og gråt så vil jeg tro de fleste tolker det dithen at vi vil være i fred, men de ser nok litt ekstra til deg at det ser ut til å gå relativt bra med deg til dere er inne igjen etter alarmen. Her vil de nok regne med at du vil kontakte de på apoteket eller at de er bedre trent til å vite om det er noe mer de skal gjøre for deg. Anonymkode: 29999...f54 Ja, du hadde rett. Jeg laget tråden for å høre hva mennesker tenker. Jeg gråter nesten utelukkende de hangene jeg ikke har noen flere krefter. Klarte til slutt å stoppe gråten og få lånt en krakk å sitte på. De burde hatt det utenfor, det kan da umulig bare være meg som er syk av kundene der. Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #14 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo antagelig ikke frivillig. Som barn begynte jeg å gråte veldig lett, det var absolutt ikke et valg. Utrolig at andre ikke skjønner at gråt ikke nødvendigvis er noe man kan skru av eller på. Og siden dere befant dere på et apotek, kan det jo hende at hun er alvorlig, kronisk syk, eller pårørende til noen som er det. Anonymkode: 14e4b...c68 Takk, hilsen HI som var dama som gråt. Det er sånn for meg også. Klarer ikke slutte gråte. Hadde jo funnet et sted jeg kunne gråte i fred, da jeg plutselig måtte ut i dagslys og trafikk og mange mennesker som gikk forbi. Og ja, jeg er syk og det er stort sett det man er når man er kunde på apotek i helligdagene. Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #15 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk, men synes du jeg var så ille da? Jeg sa det ikke til henne, jeg bare tenkte det. Anonymkode: 78fd9...227 Det er helt utrolig at det i det hele tatt går an å tenke det også. Det sier like mye om deg som om du hadde sagt det. Selv om det selvfølgelig var bedre for personen at du ikke sa det høyt. Anonymkode: c897d...513
Anonym bruker Skrevet 5. april #16 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk, hilsen HI som var dama som gråt. Det er sånn for meg også. Klarer ikke slutte gråte. Hadde jo funnet et sted jeg kunne gråte i fred, da jeg plutselig måtte ut i dagslys og trafikk og mange mennesker som gikk forbi. Og ja, jeg er syk og det er stort sett det man er når man er kunde på apotek i helligdagene. Anonymkode: 78fd9...227 Jeg svarte over her at "damen" kanskje var syk, og det stemte, da. Jeg tror virkelig ikke noen ville tenke ille om deg for dette, særlig ettersom det var et apotek. Selv begynte jeg å gråte på T-banen en gang. Jeg hadde ikke noen god grunn heller, var bare sliten og hadde litt kjærlighetssorg, og så begynte bare tårene å trille og jeg klarte ikke å stoppe før jeg skulle av. Folk gråter innimellom, det er ikke noe man kan styre helt. Anonymkode: cbdf7...479
Anonym bruker Skrevet 5. april #17 Skrevet 5. april De fleste gråter noen ganger og svært få reagerer negativt på det. Anonymkode: 0101c...a52
prekæs Skrevet 5. april #18 Skrevet 5. april Det gjorde jeg for et par dager siden og. Gikk så til de gradet på tryne og slo et bein jeg har slitt med i et år, som nå endelig er i ferd med å leges. Hadde jeg ikke hatt det underliggende, hadde jeg nok kun bannet så det lyste.
Anonym bruker Skrevet 5. april #19 Skrevet 5. april OK, innser at dette nok er mer vanlig enn jeg antok. Men føler ikke dere dere også teite når dere gråter? Hilsen HI (tåreperse på utstilling) Anonymkode: 78fd9...227
Anonym bruker Skrevet 5. april #20 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, hva synes dere? Jeg var på apoteket i dag, brannalarmen gikk og vi måtte vente ute på gaten. En av oss var en voksen kvinne som sto bak en stolpe og gråt! Hun gråt ikke høylytt, men vi hørte henne hulke og snufse likevel. Holdt på å si til henne; Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte! Anonymkode: 78fd9...227 Du er den som bør skjerpe deg! Du vet ingenting om henne. Anonymkode: d575a...37c
Anonym bruker Skrevet 5. april #21 Skrevet 5. april Kanskje hun var i sorg? Kanskje hun var deprimert? Kanskje hun skulle hente medisin til barnet som ventet hjemme med sterke smerter? Kanskje hun var fortvilet fordi hun ville bli banket opp av mannen dersom hun brukte mer enn 15 minutter på apoteket? Kanskje dette var dråpen som fikk begeret til å renne over akkurat i dag i en tung tid? Anonymkode: d575a...37c
Anonym bruker Skrevet 5. april #22 Skrevet 5. april Synes det er verre når noen starter å grine på jobb, det er pinlig det Anonymkode: b6a11...1af
Anonym bruker Skrevet 5. april #23 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hun kan vel gråte hjemme da eller? Anonymkode: 78fd9...227 Du må være tvers gjennom et råttent menneske. Hva vet du om hvilke traumer vedkommende evt har som ble utløst av denne alarmen? Vet du hva traumer gjør med folk? De kan ikke styre dette. Hva med heller å gå bort til vedkommende, høre om det er noe du kan hjelpe til med? Gratulerer med å være et ræva menneske, med null medmenneskelighet og empati Anonymkode: 46ac1...936
Anonym bruker Skrevet 5. april #24 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, hva synes dere? Jeg var på apoteket i dag, brannalarmen gikk og vi måtte vente ute på gaten. En av oss var en voksen kvinne som sto bak en stolpe og gråt! Hun gråt ikke høylytt, men vi hørte henne hulke og snufse likevel. Holdt på å si til henne; Skjerp deg, du er en voksen kvinne, du kan ikke stå ute på gaten og gråte! Anonymkode: 78fd9...227 Er du virkelig så dum? Det er ikke lov. Du ANER ikke hva dette mennesket har opplevd . Du aner ikke. Stygt å tenke noe om denne personen. Anonymkode: 0dc41...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå