Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:32 #1 Skrevet fredag kl 17:32 Jeg sitter med mine nære 2 venninner jeg ikke ser ofte, så vi tre satt sammen å drakk litt vin og koste oss hjemme hos hun ene. I forkant ble jeg og hun andre venninnen min enige om at vi skulle dra litt tidlig, ikke bli lenge. Igrunnen var det meg som sa det. Så da vi sitter der og det har gått nærmere 2 timer så sier hun til meg om vi snart skal gå, den venninnen vi er på besøk hos har kjæreste som også satt der. Like etter tok venninnen min litt brus som stod der men da tar hun vi er på besøk hos å river den ut v neven hennes og sier, "dette kan du hoppe å drite i, du skulle jo gå snart." Og slang den bort. Hun blir jo paff og slenger ut noen sure toner tilbake, så drt nærmest ble krangel. Jeg vet jo jeg også var litt delaktig å ville gå. De to er igrunnen nærere venninner, så de kjenner hverandre godt- men likevel? Usmakelig oppførsel? Hvordan hadde dere reagert om dere skulle ta litt brus og fått denne? Hun har autistiske trekk hun som tok fra hun brusen. Anonymkode: 69f23...9b5
Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:37 #2 Skrevet fredag kl 17:37 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg sitter med mine nære 2 venninner jeg ikke ser ofte, så vi tre satt sammen å drakk litt vin og koste oss hjemme hos hun ene. I forkant ble jeg og hun andre venninnen min enige om at vi skulle dra litt tidlig, ikke bli lenge. Igrunnen var det meg som sa det. Så da vi sitter der og det har gått nærmere 2 timer så sier hun til meg om vi snart skal gå, den venninnen vi er på besøk hos har kjæreste som også satt der. Like etter tok venninnen min litt brus som stod der men da tar hun vi er på besøk hos å river den ut v neven hennes og sier, "dette kan du hoppe å drite i, du skulle jo gå snart." Og slang den bort. Hun blir jo paff og slenger ut noen sure toner tilbake, så drt nærmest ble krangel. Jeg vet jo jeg også var litt delaktig å ville gå. De to er igrunnen nærere venninner, så de kjenner hverandre godt- men likevel? Usmakelig oppførsel? Hvordan hadde dere reagert om dere skulle ta litt brus og fått denne? Hun har autistiske trekk hun som tok fra hun brusen. Anonymkode: 69f23...9b5 Hvor gamle er dere? Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis voksne folk oppførte seg sånn, Anonymkode: a31df...176
Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:47 #3 Skrevet fredag kl 17:47 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvor gamle er dere? Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis voksne folk oppførte seg sånn, Anonymkode: a31df...176 Latterlig nok 33 og 34. Anonymkode: 69f23...9b5
Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:50 #4 Skrevet fredag kl 17:50 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvor gamle er dere? Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis voksne folk oppførte seg sånn, Anonymkode: a31df...176 Altså hvem av dem? Jeg syntes det var litt vondt å stå på sidekanten å se venninnen min bli dritt ut på den måten. Hun svarte med at "Hvorfor skal du alltid lagr trøbbel eller si noe stygt til meg når vi skal gå". Hun som fikk besøket har en tendens til å holde oss igjen, å derfor straffet hun med å ta bort brusen og rive den ut av hånden. Det ble en klein og bitter stemning etterpå og merket hun ble litt stille etterpå. Hun ble jo natutlig nok sur og da sa hun som bor der itillegg at " Er du sur elr??". Jeg forsvarte ingen, bare ble stum. Anonymkode: 69f23...9b5
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:32 #5 Skrevet fredag kl 18:32 Den ene venninnen spurte først om dere skulle dra. For en autist betyr det at hun innstiller seg på at dere skal gå og at hun skal følge dere ut. Så tar plutselig venninnen et glass brus, som da er det totalt motsatte av å gå. Dermed sier autisten at det skal hun ikke, for nå skal hun gå. Her er det venninnen som fylte brus som er den som gjør feil. Hadde aldri orket en slik venninne selv. Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:34 #6 Skrevet fredag kl 18:34 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hun som fikk besøket har en tendens til å holde oss igjen, å derfor straffet hun med å ta bort brusen og rive den ut av hånden. Tøys! For en slem måte å tolke autisten på. Det var jo brusvenninnen som var den vinglete. Og nå driver du attpåtil og tolker i verste mening. Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:44 #7 Skrevet fredag kl 18:44 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Den ene venninnen spurte først om dere skulle dra. For en autist betyr det at hun innstiller seg på at dere skal gå og at hun skal følge dere ut. Så tar plutselig venninnen et glass brus, som da er det totalt motsatte av å gå. Dermed sier autisten at det skal hun ikke, for nå skal hun gå. Her er det venninnen som fylte brus som er den som gjør feil. Hadde aldri orket en slik venninne selv. Anonymkode: bfe90...717 Hun sier de snart skal gå. Det er ikke den brusfyllende venninnen som er problemet. Anonymkode: a31df...176
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:52 #8 Skrevet fredag kl 18:52 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hun sier de snart skal gå. Det er ikke den brusfyllende venninnen som er problemet. Anonymkode: a31df...176 Jo. Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:36 #9 Skrevet fredag kl 20:36 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Latterlig nok 33 og 34. Anonymkode: 69f23...9b5 Da er det flere som har merkelige trekk i personligheten… Anonymkode: 8c2e2...2a2
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:03 #10 Skrevet fredag kl 22:03 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo. Anonymkode: bfe90...717 Nei altså hun er voksen. Fordi om hun ikke kan kontrollere sine følelser, trenger hun ikke å bli så kvass. Hun må tåle at vi skal dra. Anonymkode: 69f23...9b5
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:32 #11 Skrevet fredag kl 22:32 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nei altså hun er voksen. Fordi om hun ikke kan kontrollere sine følelser, trenger hun ikke å bli så kvass. Hun må tåle at vi skal dra. Anonymkode: 69f23...9b5 Hvorfor spør du når du ikke tåler svaret? For en gjeng dere er! Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 06:53 #12 Skrevet lørdag kl 06:53 Autisme unnskylder ingenting. Anonymkode: aae22...be0
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:36 #13 Skrevet lørdag kl 07:36 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Så da vi sitter der og det har gått nærmere 2 timer så sier hun til meg om vi snart skal gå, den venninnen vi er på besøk hos har kjæreste som også satt der. Like etter tok venninnen min litt brus som stod der Hvorfor ta mer brus når dere skulle gå?? Det er bare merkelig..... Utover det høres det ut som dere alle 3 enten er umodne ungdommer eller lettere pu Anonymkode: 9df01...706
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:53 #14 Skrevet lørdag kl 07:53 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor ta mer brus når dere skulle gå?? Det er bare merkelig..... Utover det høres det ut som dere alle 3 enten er umodne ungdommer eller lettere pu Anonymkode: 9df01...706 Skulle snart gå. Er vel ikke normalt å dra brusen ut fra hendene til folk syntes du det? Anonymkode: 69f23...9b5
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:17 #15 Skrevet lørdag kl 08:17 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Skulle snart gå. Er vel ikke normalt å dra brusen ut fra hendene til folk syntes du det? Anonymkode: 69f23...9b5 Er ikke normalt å forsyne seg med mer når man skal dra. Lurer litt på hvorfor du i det hele tatt lagde tråden: Du hadde bestemt deg om hvem som var dum og hvem som hadde rett. Så hva ønsker du? Spy ut gørr, få støtte eller vil du virkelig ha andre sine synspunkter, og ta dem til refleksjon Anonymkode: 9df01...706
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:47 #16 Skrevet lørdag kl 08:47 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Den ene venninnen spurte først om dere skulle dra. For en autist betyr det at hun innstiller seg på at dere skal gå og at hun skal følge dere ut. Så tar plutselig venninnen et glass brus, som da er det totalt motsatte av å gå. Dermed sier autisten at det skal hun ikke, for nå skal hun gå. Her er det venninnen som fylte brus som er den som gjør feil. Hadde aldri orket en slik venninne selv. Anonymkode: bfe90...717 Helt uenig. Vertinnen er uhøflig. Det er helt vanlig i min gjeng at man sier nå må vi gå og så går det litt tid før vi faktisk har gått. Tror det er helt greit at vi ikke er venninner for en som tar alt helt bokstavelig hadde ikke jeg orket. Anonymkode: dcc45...38f
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:51 #17 Skrevet lørdag kl 08:51 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Tøys! For en slem måte å tolke autisten på. Det var jo brusvenninnen som var den vinglete. Og nå driver du attpåtil og tolker i verste mening. Anonymkode: bfe90...717 Autisme er ingen unnskyldning for å oppføre seg uforskammet. Å rive brusen ut av hendene på noen er uforskammet. Anonymkode: dcc45...38f
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 09:00 #18 Skrevet lørdag kl 09:00 Var det vertinnen (hun som bodde der) som ble irritert? Ikke høflig oppførsel, men det er slitsomt med gjester som bare blir sittende og aldri går, og hun var sikkert litt brisen. Anonymkode: 77887...0c6
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:54 #19 Skrevet lørdag kl 10:54 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Autisme er ingen unnskyldning for å oppføre seg uforskammet. Å rive brusen ut av hendene på noen er uforskammet. Anonymkode: dcc45...38f Neivel? Hva er da unnskyldningen din for å forsøke å belære meg om dette? Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:55 #20 Skrevet lørdag kl 10:55 Anonym bruker skrev (1 time siden): Var det vertinnen (hun som bodde der) som ble irritert? Ikke høflig oppførsel, men det er slitsomt med gjester som bare blir sittende og aldri går, og hun var sikkert litt brisen. Anonymkode: 77887...0c6 Akkurat! Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:00 #21 Skrevet lørdag kl 11:00 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Neivel? Hva er da unnskyldningen din for å forsøke å belære meg om dette? Anonymkode: bfe90...717 Hun har lov til å ha en mening om det på samme måte som du har, det er sånn et diskusjonsforum virker.... Anonymkode: a31df...176
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:16 #22 Skrevet lørdag kl 11:16 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hun har lov til å ha en mening om det på samme måte som du har, det er sånn et diskusjonsforum virker.... Anonymkode: a31df...176 Så klart, det var bare ironisk at hun mente autisme ikke var en unnskyldning samtidig som hun oppførte seg som en autist. Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:19 #23 Skrevet lørdag kl 12:19 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Så klart, det var bare ironisk at hun mente autisme ikke var en unnskyldning samtidig som hun oppførte seg som en autist. Anonymkode: bfe90...717 Høytfungerende autisme er ingen unnskyldning, men det er en forklaring. Men dere er jo ikke spesielt gode venner. Om dere er gode venner, så vet dere om hverandres styrker og svakheter. Om dette er en person som vippes av pinnen ved endringer, så bør dere rundt være flinkere til å holde dere til plan. Da kan man unngå slike situasjoner. Er det første gangen dette skjer i et langt vennskap, så skrives det på kontoen for at personen hadde en dårlig dag. Slik takhøyde har man i vennskap. Anonymkode: c88cd...c83
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:24 #24 Skrevet lørdag kl 12:24 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Høytfungerende autisme er ingen unnskyldning, men det er en forklaring. Men dere er jo ikke spesielt gode venner. Om dere er gode venner, så vet dere om hverandres styrker og svakheter. Om dette er en person som vippes av pinnen ved endringer, så bør dere rundt være flinkere til å holde dere til plan. Da kan man unngå slike situasjoner. Er det første gangen dette skjer i et langt vennskap, så skrives det på kontoen for at personen hadde en dårlig dag. Slik takhøyde har man i vennskap. Anonymkode: c88cd...c83 Er det meg du mener å snakke til? Hvorfor sier du dere? Jeg er en av de som mener brusvenninnen og HI oppførte seg tåpelig, HI først i tråden her da hun påsto at det med brusen er straff. Så reagerte jeg også på at en person her i tråden begynte å belære (noe som er veldig klassisk for autisme) samtidig som hun langet ut mot autisme. Anonymkode: bfe90...717
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:32 #25 Skrevet lørdag kl 12:32 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Autisme unnskylder ingenting. Anonymkode: aae22...be0 Det er utrolig dumt å tenke. Hvor går grensen? Er Downs syndrom en god nok unnskyldning for å ikke fungere som om en ikke har downs syndrom? Jeg er tilhenger av at alle har et sosialt ansvar, være seg om en er utadvendt, er introvert eller nevrodivergent. Det betyr ikke at de nevrodivergente plikter å oppføre seg som om de ikke er det, men at alle viser forståelse for at alle ikke fungerer 100% likt. Anonymkode: 54ccf...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå