Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som var så positive til USA og Israels angrep på Iran.

Hvordan synes dere det går? Hvordan har det gått med regimeskiftet? Sikkerheten til verden? Truslene mot NATO? For ikke å snakke om bensinprisene?

Anonymkode: 92c35...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde virkelig håpet det skulle bli et regimeskifte. Men det kan se ut som det ikke blir det dessverre. 

De har uansett gjort mye skade på Iran og de kriminelle organisasjonene som Iran sponset. Det å si at USA og Israel har gått til angrep på et uskyldig land er helt feil. Iran har ført krig mot USA og Israel i mange år, ved å betale kriminelle for å utføre angrep. 

Anonymkode: d3fdd...6fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde virkelig håpet det skulle bli et regimeskifte. Men det kan se ut som det ikke blir det dessverre. 

De har uansett gjort mye skade på Iran og de kriminelle organisasjonene som Iran sponset. Det å si at USA og Israel har gått til angrep på et uskyldig land er helt feil. Iran har ført krig mot USA og Israel i mange år, ved å betale kriminelle for å utføre angrep. 

Anonymkode: d3fdd...6fc

Og det har ikke USA?

Nå har det nettopp gått slik de fleste skeptikerne sa (og fikk da som svar at de automatisk støttet Iranregimet...). 

- Ingen regimeskifte

- Folk i Iran har det værre enn tidligere

- En langvarig krig

- Usikkerhet i hele verden som øker priser og inflasjon

- Usikkerhet i forhold til verdensfred (USA truer NATO og Ukraina)

- Oljepriser skyter fortsatt oppover

- Sannsynligheten for flere terroraksjoner i hele verden takket være USA

- USA truer med å utføre krigsforbrytelser ved å bombe sivile mål, (noe de allerede har gjort ved å bombe skoler), slik som kraftverk og vannforsyninger. 

- USA startet noe som ingen andre presidenter var dumme nok til å starte, har nå malt seg inn i et hjørne og krever at resten av verden kommer og rydder opp.

Skrevet

Du legger ikke akkurat premissene for en god diskusjon når du inntar den passiv aggressive tonen hi.

Jeg er en av de som var positive til angrepet på Iran. Dette fordi regimet har vært grusomt mot befolkningen, særlig kvinner, og jeg håpet på en endring.

Uansett fikk Trump rufset skikkelig opp, og dette er ikke over. Jeg har fremdeles troa på at det blir bedre enn før. Nå skjer det i hvert fall noe, og å konkludere slik du gjør hi, blir helt feil. Vent og se, gi det litt tid. 

Anonymkode: 7b289...709

Skrevet

To ting:

I norske media og av norske politikere på venstre siden så fremstilles alt om Trump og Israel som negativt uansett. 

Folket i Libanon og Iran heier forsatt på krigen. 

I Libanon så er ikke innbygerne eller deler av regjeringen glade i Hizbollah, men de har ikke hatt ressurser til å fjerne de. Kort fortalt så er dette et eget parti med en egen hær. Se for dere Norgesdemokratene med en egen hær med støtte fra f.eks. Polen. 

I Iran så kan fortsatt mye skje. Vi har ennå ikke sett en stor flykningstrøm fra Iran som mange påsto kom til å komme, det betyr at folket fortsatt har håp. Hvorfor grep ikke flere land inn når Iran slaktet 30.000 av sine egne? Joda vi kan si at Iran er langt unna så det berører ikke oss, men sanheten er jo en annen. Iran har alt infiltrert Norge via moskeer og kriminelle gjenger. Hvor mye mer makt ønsker vi å gi Iran i Norge eller Europa? Så lenge det kun er noen få episoder i mnd. så kan vi leve med det, neste vil bli noen få episoder i uken. 

Anonymkode: 7b8d2...8f4

Skrevet

Jeg synes det er rart at så mange av de som demonstrerer for regimet i Iran er hvite folk som aldri har satt sin fot i Midtøsten eller har noen peiling på hvordan det er å leve under konstant fortrykk dag etter dag. Det er ikke flust av iranere blant de som demonstrerer for regimet akkurat...

https://www.facebook.com/reel/1306866817972992

Anonymkode: 47ddd...de8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er rart at så mange av de som demonstrerer for regimet i Iran er hvite folk som aldri har satt sin fot i Midtøsten eller har noen peiling på hvordan det er å leve under konstant fortrykk dag etter dag. Det er ikke flust av iranere blant de som demonstrerer for regimet akkurat...

https://www.facebook.com/reel/1306866817972992

Anonymkode: 47ddd...de8

Dette har jeg lagt merke til og. Særlig hvite kvinner. Hva kan grunnen være til at hvite kvinner i vesten så innbitt støtter regimet i Iran?

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dette har jeg lagt merke til og. Særlig hvite kvinner. Hva kan grunnen være til at hvite kvinner i vesten så innbitt støtter regimet i Iran?

Enten så ønsker de å leve som serien "The Handmaid's Tale" ellers så er de bare så negativ til Israel og Trump at de ikke lenger kan se andre sider av samme sak. Som kvinne synes jeg dette er pinlig. 

Her er ei av de siste som er blitt hengt i Iran, forbrytelsen? Demonstrere for frihet, hun ble bare 18 år 😭....hvor er venstresiden? 

Screenshot_20260402_133455_Instagram.thumb.jpg.b73b6b37a0f7910d7d042e470b162f70.jpg

Anonymkode: 7b8d2...8f4

Skrevet

Men kan dere ikke bare svare på det jeg etterspør? Hvordan synes dere krigen går? Er den vellykket så langt?!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men kan dere ikke bare svare på det jeg etterspør? Hvordan synes dere krigen går? Er den vellykket så langt?!

Er det noen grunn til at du ikke leser svarene vi gir deg? Vi har svart. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er det noen grunn til at du ikke leser svarene vi gir deg? Vi har svart. 

Nei, det har dere ikke. Dere forsøkte å spinne om demonstrasjoner. Jeg spør om konkrete ting, har USA gjort verden tryggere? Billigere? Fått til et regimeskifte? Alt dette som ble forespeilet.

Skrevet

Nei, det har dere ikke. Dere forsøkte å spinne om demonstrasjoner. Jeg spør om konkrete ting, har USA gjort verden tryggere? Billigere? Fått til et regimeskifte? Alt dette som ble forespeilet.

Det er jo ikke over. Vi har svart. Det blir som å ta ut kaka halvveis i steketiden og spørre om den er god. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo ikke over. Vi har svart. Det blir som å ta ut kaka halvveis i steketiden og spørre om den er god. 

Nei, problemet er vel at det ikke vil bli over.... At denne krigen blir evigvarende og vil gi store konsekvenser i generasjoner....

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Vel, er den laget med salt i stedet for sukker kan vi trygt si at den ikke blir bra når den er ferdigstekt heller.

Anonymkode: e1abd...dc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Nei, problemet er vel at det ikke vil bli over.... At denne krigen blir evigvarende og vil gi store konsekvenser i generasjoner....

Det nytter ikke å diskutere med en som har bestemt seg for at glasset er halvtomt. 

Skrevet

Det nytter ikke å diskutere med en som har bestemt seg for at glasset er halvtomt. 

Ja, like ille som å diskutere med en som påstår glasset er fullt, når det ligger i tusen knas....

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerangrep/debatt.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...