Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:14 #1 Skrevet mandag kl 17:14 Det er mye demens på den ene siden av min familie. Min mor er helt vekkreist og vet ikke hvem jeg er. I dag på butikken ble jeg spurt om telefonnummeret mitt og jeg begynte på mannen sitt, men når jeg skulle si mitt hadde jeg rotet det til og glemt det. Jeg har et veldig lett nummer så det skulle ikke gå an å glemme. Et såkalt «gullnummer». Jeg ble så stressa at jeg bare sa feil nummer og gikk og etterpå måtte jeg sjekke på 1881. Får helt panikk kjenner jeg eller er dette noe dere andre opplever? Anonymkode: 7c285...557
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:21 #2 Skrevet mandag kl 17:21 Jada, slapp av! Jeg glemmer kortkoden og mobilnummeret rett som det er, postnummer må jeg google hver gang. Og jeg hadde toppkarakterer på skolen og er kjent for å huske mye. Anonymkode: 10f9a...ab5
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:27 #3 Skrevet mandag kl 17:27 Det samme skjedde meg, men jeg er i overgangsalder så skylder på det.... Anonymkode: 3c392...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:24 #4 Skrevet mandag kl 18:24 Telefonnummeret mitt har jeg ikke glemt, men har hatt det samme i over 30 år, så det sitter. Men pinkoder? Herk! Jeg har bomma grovt på koden til ytterdøra her hjemme, og nesten blitt stående ute... Mye demens i min familie også, så jeg "vet" hva som kommer. Anonymkode: 320ae...e71
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:50 #5 Skrevet mandag kl 18:50 "Vet" dere virkelig hva som kommer? "Jeg tenker derfor er jeg", skrev Descartes. Han kunne like godt ha skrevet, "jeg føler derfor er jeg". Etter hvert som dementien griper mer og mer så blir det vanskeligere og vanskeligere å holde på tankene. Samtidig kommer det forskjellige følelser fra tid til annen helt uten at man forstår riktig hvorfor. Ene øyeblikket kan man være overlykkelig og kjempeblid det neste nitrist og på gråten. Uten at der er noen tanker som forklarer hvorfor. Mennesket er der fortsatt. Men tankene blir "svakere" på en måte. Følelsene derimot er det siste som forlater en. Det er derfor mange eldre som ellers er ekstremt vanskelige å kommunisere med, blir glade når de hører sang og musikk fra deres barndom. Musikken vekker til live følelser. Når det er sagt, altså, å tenke på slikt gjør at man blir stresset. Stress utløser kortisol. Kortisol gjør hjernen tregere. Der er en rekke grunner til at man kan glemme selv sitt eget telefonnummer. Jeg vet ikke men jeg ville ikke ha hoppet rett på tanken om demens. Anonymkode: 8e389...a89
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:21 #6 Skrevet mandag kl 19:21 Pre-menopause. Jeg glemmer alt. Er ikke en dement person i mitt slektstre, men jeg husker kun ett passord og det er det jeg har «overalt», lagde det til mirc i sin tid. Så fort jeg må ha noe annet mister jeg det. Har glemt eget nummer, husker knapt når yngste er født, osv.. slått feil pinkode så mange ganger at jeg har mista tellinga. Anonymkode: b915f...190
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:24 #7 Skrevet mandag kl 19:24 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Pre-menopause. Jeg glemmer alt. Er ikke en dement person i mitt slektstre, men jeg husker kun ett passord og det er det jeg har «overalt», lagde det til mirc i sin tid. Så fort jeg må ha noe annet mister jeg det. Har glemt eget nummer, husker knapt når yngste er født, osv.. slått feil pinkode så mange ganger at jeg har mista tellinga. Anonymkode: b915f...190 Få deg hormoner asap! Anonymkode: 51abc...cd6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:02 #8 Skrevet mandag kl 20:02 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Få deg hormoner asap! Anonymkode: 51abc...cd6 Har vurdert det, men har ikke lyst å tukle det til når plagene ikke er voldsomme Anonymkode: b915f...190
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 00:24 #9 Skrevet tirsdag kl 00:24 Heller overgangsalder og hjernetåke. ❤️ Typisk for migrenikere også. Uff, jeg skulle skrive " melk" på handlelappen. Jeg kom bare til me.. . Glemte hvor jeg bodde engang jeg gikk tur. Husket bare hvor jeg bodde før huset her. Men har vært i en bilkræsj for mange år siden. Anonymkode: 4e484...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå