Anonym bruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Jeg har en mannlig venn, han er mye eldre enn meg. Han har samboer. Han er veldig kåt på meg, drømmer om meg osv. (Han forteller meg dette jevnlig) Han er godt voksen og er ikke særlig flott. For meg er han BARE en god venn. Nå har jeg fått meg kjæreste, jeg viste bilde av kjæresten til min venn. Og min venn ble skikkelig oppgitt på meg. Han sa at jeg kun er ute etter utseende! Men det er jeg ikke! Jeg er bare veldig stolt over kjæresten min ! Min venn sa at hvorfor satser jeg på denne kjæresten hvis jeg tror det ikke ender bra og at vi kommer uansett ikke til å kjenne hverandre godt, på laaaaaang tid. Jeg ble så lei meg, jeg trodde min venn skulle bli glad på mine vegner. Jeg trodde min venn skulle støtte meg... min venn vrir på alt. Jeg vil egentlig bare kutte denne vennen ut !! Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Da gjør du det. Kutter han ut altså. Anonymkode: cd886...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da gjør du det. Kutter han ut altså. Anonymkode: cd886...d3d Du er enig med meg at han reagerte spesielt?? Han er og veldig opptatt av sex.. selv om han har samboer. (Jeg fikk nylig kjæreste) Hi Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du er enig med meg at han reagerte spesielt?? Han er og veldig opptatt av sex.. selv om han har samboer. (Jeg fikk nylig kjæreste) Hi Anonymkode: 557ba...a32 Ja, det han driver med viser at du er hans «plan B». Greit at venner skal være ærlige med deg, men det er alt rundt også. Min beste venn er en mann, og han har aldri oppført seg sånn. Hadde han det, så hadde jeg kuttet han ut ved tredje «jeg drømmer om sex med deg». Rett og slett fordi det er ubehagelig, og det er ikke det venner er til for. Det burde du ha sagt for lenge siden. I og med at du ikke setter grenser, så vil han fortsette, og han føler vel at han har kontroll på deg Anonymkode: cd886...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hadde han det, så hadde jeg kuttet han ut ved tredje «jeg drømmer om sex med deg». Mine grenser er langt før dette. 1. Omgåes ikke menn som venner. Opplever ikke jeg får en god kjæreste om jeg omgåes menn som venner. Jeg vil ha en selvstendig og kravstor mann, ikke en som godtar. 2. Hadde en venn, mann eller kvinne, sagt noe som helst om sex med meg, til meg, så hadde de vært ute av døren før de rakk å fullføre setningen. Å vente til tredje gang er bare…vet ikke egentlig. Hva i alle dager er årsaken til at dere ser på lystne menn som venner? Anonymkode: f2901...445
Anonym bruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Mine grenser er langt før dette. 1. Omgåes ikke menn som venner. Opplever ikke jeg får en god kjæreste om jeg omgåes menn som venner. Jeg vil ha en selvstendig og kravstor mann, ikke en som godtar. 2. Hadde en venn, mann eller kvinne, sagt noe som helst om sex med meg, til meg, så hadde de vært ute av døren før de rakk å fullføre setningen. Å vente til tredje gang er bare…vet ikke egentlig. Hva i alle dager er årsaken til at dere ser på lystne menn som venner? Anonymkode: f2901...445 1. min beste venn er tilfeldigvis en mann. Vi har vært venner i 30 år. Bare det. 2. jeg hadde gitt sjanser. Det skylder man venner. Første gang: advarsel, andre gang: advarsel med informasjon om hva som skjer om det ikke stopper. Tredje gang: Rødt kort! Tror jeg da. Jeg har ikke vært i situasjonen. Anonymkode: cd886...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Denne mye eldre mannen er ikke din venn, Ts. Han ser på deg som ei han kanskje kan få sex med. Det at du ikke har kuttet kontakten med ham, selv om han hele tiden driver med en form for sexpress mot deg og han ikke har sluttet med dette til tross for at du har sagt at det kun er vennskap fra din side - det har fortalt ham (i hans lille hode) at han trolig har muligheten til å manipulere deg til å ha sex med deg på et eller annet tidspunkt. Slike menn hører ikke på nei, så lenge man fortsetter å være hyggelig mot dem, så tar de det som seksuell interesse. Selv om du sier det rett ut at du ikke vil noe mer med dem, så tolker de det som at du bare spiller kostbar, at de bare må være litt mer tålmodig. Han har ingen respekt for deg. Han har ingen respekt for sin samboer. Og når du nå har fått deg en kjæreste og du er lykkelig - da viser den eldre mannen enda mer av sin egen natur. Han begynner da å snakke ned kjæresten din, snakke ned deg, han forsøker å få deg til å tvile på deg selv, han forsøker å få deg til å tvile på at kjæresten din er rett for deg. For den eldre mannen vil ikke at du skal ha et forhold til andre enn ham, for han vil ha sex med deg. Merk deg det - han vil ha sex med deg. Det betyr ikke at han vil ha et forhold med deg. Denne eldre mannen vil deg ikke vel! Denne eldre mannen er ikke en venn av deg! Han er en som håper han skal greie å manipulere og groome deg lenge nok til at han en dag kan få sex med deg. Men å ta opp dette med ham, det har ingen hensikt, for da kommer han til å ty til enda mer manipulering av deg. Han kommer til å påstå at du dikter opp ting. At du tar ut på ham, den usikkerheten han vil si du har for kjæresten din. Han vil si at han bare vil ditt beste, og det han sier er bare fordi han er redd for at du skal bli såret osv. Det beste du kan gjøre er å bare kutte denne eldre mannen helt ut av livet ditt. Han er ikke en venn, han vil deg ikke vel! Jeg hadde sendt ham en melding, sagt rett ut at du har innsett at dette er et vennskap som ikke bygger på gjensidig respekt og omtanke, og at du derfor ikke vil ha mer kontakt med ham igjen, så han skal aldri, på noen som helst måte, forsøke å ta kontakt med deg eller noen av dine nære igjen. Og også, at hvis han likevel forsøker å ta kontakt, så vil du anse det som trakassering og må da gå videre med saken. Om du ikke kutter kontakten med denne eldre mannen, så kommer han garantert til å prøve å sabottere for dine forhold. Du gjør også lurt i å fortelle din kjæreste om hvordan denne eldre mannen har gjort deg ukomfortabel med alt sitt snakk om at han drømmer om deg og vil ha sex med deg, og at du nå har kuttet kontakten med ham! Både du og kjæresten din bør være forberedte på at den eldre mannen kan komme til å forsøke å overbevise kjæresten din at du er løs på tråden, at han setter ut rykter om deg osv. Det som er viktig nå er at du kutter ALL kontakt med den eldre mannen, og at du blokkerer ham på ev. sosiale medier dere er "venner" på. Om han fortsetter å forsøke å ta kontakt med deg eller noen av dine nære, gå til politiet! Anonymkode: 389df...283
Anonym bruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Mine grenser er langt før dette. 1. Omgåes ikke menn som venner. Opplever ikke jeg får en god kjæreste om jeg omgåes menn som venner. Jeg vil ha en selvstendig og kravstor mann, ikke en som godtar. 2. Hadde en venn, mann eller kvinne, sagt noe som helst om sex med meg, til meg, så hadde de vært ute av døren før de rakk å fullføre setningen. Å vente til tredje gang er bare…vet ikke egentlig. Hva i alle dager er årsaken til at dere ser på lystne menn som venner? Anonymkode: f2901...445 Jeg har flere mannlige venner. En av dem er til og med en eks. Jeg vil gå så langt som å si at min beste venn er en mann. Vi har kjent hverandre i mange år og nye partnere har bare måtte forholde seg til at vi er gode venner. Mannen min ble en gang spurt hvordan han kunne finne seg i at jeg hadde en så nær venn. Da svarte han bare noe sånn som at "Hadde de vært noe mer enn venner, så hadde de vært et par for lenge siden." Og det tror jeg stemmer, vi har kjent hverandre i mange år, lenger enn vi har kjent partnerne våre. Hadde jeg måtte velge mellom vennen min og mannen min, kan det godt hende at jeg hadde valgt vennen. Mine mannlige venner er ingen "lystne" menn - eller de er de sikkert i andre anledninger, men vi har ikke "lyst på" hverandre som noe annet enn venner. Anonymkode: 626a3...746
Anonym bruker Skrevet 27. mars #9 Skrevet 27. mars Han er ikke en venn altså. Han tar det personlig at du er sammen med en kjekk og aldersadekvat mann. Det betyr faktisk at han mener at du skylder han sex. Når han ser det du ser etter i en (sex)-partner, blir han sint. Det er et gedigent rødt flagg og du bør absolutt kutte han ut. Anonymkode: eb0af...329
Anonym bruker Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Han er ikke en venn altså. Han tar det personlig at du er sammen med en kjekk og aldersadekvat mann. Det betyr faktisk at han mener at du skylder han sex. Når han ser det du ser etter i en (sex)-partner, blir han sint. Det er et gedigent rødt flagg og du bør absolutt kutte han ut. Anonymkode: eb0af...329 Ja, jeg er enig. Men han har samboer... så forstår ikke !! Blir sååå irritert på han !! HI Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 27. mars #11 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg har flere mannlige venner. En av dem er til og med en eks. Jeg vil gå så langt som å si at min beste venn er en mann. Vi har kjent hverandre i mange år og nye partnere har bare måtte forholde seg til at vi er gode venner. Mannen min ble en gang spurt hvordan han kunne finne seg i at jeg hadde en så nær venn. Da svarte han bare noe sånn som at "Hadde de vært noe mer enn venner, så hadde de vært et par for lenge siden." Og det tror jeg stemmer, vi har kjent hverandre i mange år, lenger enn vi har kjent partnerne våre. Hadde jeg måtte velge mellom vennen min og mannen min, kan det godt hende at jeg hadde valgt vennen. Mine mannlige venner er ingen "lystne" menn - eller de er de sikkert i andre anledninger, men vi har ikke "lyst på" hverandre som noe annet enn venner. Anonymkode: 626a3...746 Jeg har virkelig IKKE lyst på denne vennen, men han er veldig lysten på meg ! Og jeg liker ikke at han sier sånne ting til meg. Men han er en god lytter (var)... Nå orker jeg ikke mer av han. HI Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 27. mars #12 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Denne mye eldre mannen er ikke din venn, Ts. Han ser på deg som ei han kanskje kan få sex med. Det at du ikke har kuttet kontakten med ham, selv om han hele tiden driver med en form for sexpress mot deg og han ikke har sluttet med dette til tross for at du har sagt at det kun er vennskap fra din side - det har fortalt ham (i hans lille hode) at han trolig har muligheten til å manipulere deg til å ha sex med deg på et eller annet tidspunkt. Slike menn hører ikke på nei, så lenge man fortsetter å være hyggelig mot dem, så tar de det som seksuell interesse. Selv om du sier det rett ut at du ikke vil noe mer med dem, så tolker de det som at du bare spiller kostbar, at de bare må være litt mer tålmodig. Han har ingen respekt for deg. Han har ingen respekt for sin samboer. Og når du nå har fått deg en kjæreste og du er lykkelig - da viser den eldre mannen enda mer av sin egen natur. Han begynner da å snakke ned kjæresten din, snakke ned deg, han forsøker å få deg til å tvile på deg selv, han forsøker å få deg til å tvile på at kjæresten din er rett for deg. For den eldre mannen vil ikke at du skal ha et forhold til andre enn ham, for han vil ha sex med deg. Merk deg det - han vil ha sex med deg. Det betyr ikke at han vil ha et forhold med deg. Denne eldre mannen vil deg ikke vel! Denne eldre mannen er ikke en venn av deg! Han er en som håper han skal greie å manipulere og groome deg lenge nok til at han en dag kan få sex med deg. Men å ta opp dette med ham, det har ingen hensikt, for da kommer han til å ty til enda mer manipulering av deg. Han kommer til å påstå at du dikter opp ting. At du tar ut på ham, den usikkerheten han vil si du har for kjæresten din. Han vil si at han bare vil ditt beste, og det han sier er bare fordi han er redd for at du skal bli såret osv. Det beste du kan gjøre er å bare kutte denne eldre mannen helt ut av livet ditt. Han er ikke en venn, han vil deg ikke vel! Jeg hadde sendt ham en melding, sagt rett ut at du har innsett at dette er et vennskap som ikke bygger på gjensidig respekt og omtanke, og at du derfor ikke vil ha mer kontakt med ham igjen, så han skal aldri, på noen som helst måte, forsøke å ta kontakt med deg eller noen av dine nære igjen. Og også, at hvis han likevel forsøker å ta kontakt, så vil du anse det som trakassering og må da gå videre med saken. Om du ikke kutter kontakten med denne eldre mannen, så kommer han garantert til å prøve å sabottere for dine forhold. Du gjør også lurt i å fortelle din kjæreste om hvordan denne eldre mannen har gjort deg ukomfortabel med alt sitt snakk om at han drømmer om deg og vil ha sex med deg, og at du nå har kuttet kontakten med ham! Både du og kjæresten din bør være forberedte på at den eldre mannen kan komme til å forsøke å overbevise kjæresten din at du er løs på tråden, at han setter ut rykter om deg osv. Det som er viktig nå er at du kutter ALL kontakt med den eldre mannen, og at du blokkerer ham på ev. sosiale medier dere er "venner" på. Om han fortsetter å forsøke å ta kontakt med deg eller noen av dine nære, gå til politiet! Anonymkode: 389df...283 Jeg er enig med deg ! Jeg har sagt til han at jeg IKKE vil ha sex med han.. men han håper. Det har han sagt ! Jeg skal fortelle om han til min kjæreste. Takk for råd ❤️ Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 27. mars #13 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ja, det han driver med viser at du er hans «plan B». Greit at venner skal være ærlige med deg, men det er alt rundt også. Min beste venn er en mann, og han har aldri oppført seg sånn. Hadde han det, så hadde jeg kuttet han ut ved tredje «jeg drømmer om sex med deg». Rett og slett fordi det er ubehagelig, og det er ikke det venner er til for. Det burde du ha sagt for lenge siden. I og med at du ikke setter grenser, så vil han fortsette, og han føler vel at han har kontroll på deg Anonymkode: cd886...d3d Ja, det er VELDIG ubehagelig. Men jeg har beholdt han, fordi han har vært der for meg når jeg har vært lei meg i andre forhold jeg har hatt. Denne gamle mannen har og blitt veldig sur på meg når jeg ikke har kuttet ut andre menn. (som visst nok ikke er bra for meg) HI Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 27. mars #14 Skrevet 27. mars Hi her. Han gamle mannen presser meg til å sende nakenbilder av meg osv. Noe jeg IKKE vil, ivertfal IKKE når jeg har kjæreste! Han presser meg siden han er min "psykolog" til tider... Og nå er jeg redd for at denne gamle mannen skal ødelegge for meg og kjæresten hvis jeg "dropper han ut av livet mitt" Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 27. mars #15 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hi her. Han gamle mannen presser meg til å sende nakenbilder av meg osv. Noe jeg IKKE vil, ivertfal IKKE når jeg har kjæreste! Han presser meg siden han er min "psykolog" til tider... Og nå er jeg redd for at denne gamle mannen skal ødelegge for meg og kjæresten hvis jeg "dropper han ut av livet mitt" Anonymkode: 557ba...a32 Men har du sendt det da? Anonymkode: cd886...d3d
Anonym bruker Skrevet 27. mars #16 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Noe jeg IKKE vil, ivertfal IKKE når jeg har kjæreste! Du burde jo ikke ville det, kjæreste eller ei. Anonymkode: d151f...b8c
Anonym bruker Skrevet 27. mars #17 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men har du sendt det da? Anonymkode: cd886...d3d For lenge siden, i fortvilelsen (jeg var full og det var etter at han hadde kjeftet på meg!!) Jeg angrer selvsagt ! HI Anonymkode: 557ba...a32
Anonym bruker Skrevet 27. mars #18 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har virkelig IKKE lyst på denne vennen, men han er veldig lysten på meg ! Og jeg liker ikke at han sier sånne ting til meg. Men han er en god lytter (var)... Nå orker jeg ikke mer av han. HI Anonymkode: 557ba...a32 Hvorfor bryter du ikke "vennskapet" da? Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 626a3...746
Himmel og hav Skrevet 27. mars #19 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi her. Han gamle mannen presser meg til å sende nakenbilder av meg osv. Noe jeg IKKE vil, ivertfal IKKE når jeg har kjæreste! Han presser meg siden han er min "psykolog" til tider... Og nå er jeg redd for at denne gamle mannen skal ødelegge for meg og kjæresten hvis jeg "dropper han ut av livet mitt" Anonymkode: 557ba...a32 Dette er så langt fra et vennskap som det omtrent går an å komme. Dette er en mann som utnytter deg og forventer betaling i form av nakenbilder og sex for å trøste deg. Kutt han ut og om han plager deg etter det forteller du han at du vil sende kopi av meldingene der han maser om nakenbilder til samboeren hans om han ikke gir seg. Han er ikke verd et sekund mer av din oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 27. mars #20 Skrevet 27. mars Må si jeg lurer på hvor gammel han er, og hvor ung du er? For dette høres ut som et "vennskap" som er veldig ujevnt. Han utnytter deg! Du må ikke finne på å beholde denne vennen, finn venner på din egen alder, som respekterer deg. Anonymkode: 32eef...f31
Anonym bruker Skrevet 27. mars #21 Skrevet 27. mars Du må droppe han. Slike såkalte " venndkap" trenger du ikke. Anonymkode: 54791...3de
Anonym bruker Skrevet 27. mars #22 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hi her. Han gamle mannen presser meg til å sende nakenbilder av meg osv. Noe jeg IKKE vil, ivertfal IKKE når jeg har kjæreste! Han presser meg siden han er min "psykolog" til tider... Og nå er jeg redd for at denne gamle mannen skal ødelegge for meg og kjæresten hvis jeg "dropper han ut av livet mitt" Anonymkode: 557ba...a32 Presser han deg nå? Eller har han gjort det før? Uansett, ta deg en tur til politiet mandag og be dem om å snakke med mannen, fordi han presser deg og truer deg til å dele bilder du ikke ønsker, og at han manipulerer deg psykisk og følelsesmessig. Gå til politiet, de kan ta en prat med ham! Eller du kan anmelde ham. Saken blir trolig henlagt uansett, men det å bli anmeldt slik vil mest trolig gjøre at han omsider skjønner alvoret, at du IKKE vil ha mer med ham å gjøre, og ikke minst at du er villig til å anmelde ham også om han fortsetter. Som sagt, blokker ham på alle sosiale medier. Pass på å lagre meldinger som ev. er lagret der før du blokkerer ham. Og ta vare på meldinger han har sendt deg på mobilen. Jeg ville sendt ham én siste melding, bedt ham om å slette de nakenbildene han tidligere har manipulert og presset deg til å sende, og minn ham på at du ikke ønsker noen som helst kontakt med ham på noen som helst måte, og at hvis han ikke resperterer dette, og holder seg helt unna deg og dine nære, så vil du anmelde ham! Og som sagt, snakk med kjæresten din, fortell ham at denne gamle mannen har manipulert og presset deg tidligere, og at han også har forsøkt å ødelegge forhold du har forsøkt deg på tidligere, at du nå har kuttet kontakten med ham, men at du er redd han vil fortsette å ta kontakt med deg og ev. også ta kontakt med kjæresten og komme med løgnhistorier om deg. Si også til kjæresten din at du mandag tenker gå til politiet, fordi den gamle mannen ikke vil la deg være i fred. Anonymkode: 389df...283
J_29 Skrevet 27. mars #23 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg har en mannlig venn, han er mye eldre enn meg. Han har samboer. Han er veldig kåt på meg, drømmer om meg osv. (Han forteller meg dette jevnlig) Han er godt voksen og er ikke særlig flott. For meg er han BARE en god venn. Nå har jeg fått meg kjæreste, jeg viste bilde av kjæresten til min venn. Og min venn ble skikkelig oppgitt på meg. Han sa at jeg kun er ute etter utseende! Men det er jeg ikke! Jeg er bare veldig stolt over kjæresten min ! Min venn sa at hvorfor satser jeg på denne kjæresten hvis jeg tror det ikke ender bra og at vi kommer uansett ikke til å kjenne hverandre godt, på laaaaaang tid. Jeg ble så lei meg, jeg trodde min venn skulle bli glad på mine vegner. Jeg trodde min venn skulle støtte meg... min venn vrir på alt. Jeg vil egentlig bare kutte denne vennen ut !! Anonymkode: 557ba...a32 Kutt ut den mannen. Han får konsentrere seg om dama hans. Kos deg med dim kjærlighet 💕
amandine Skrevet 27. mars #24 Skrevet 27. mars En mye eldre mannlig venn som er veldig kåt på deg, sier du? LØØØØØP, sier jeg. Hvorfor i all verden vil du ha en sånn venn?
Anonym bruker Skrevet 27. mars #25 Skrevet 27. mars Det høres ut som om du tror du skylder han noe. Anonymkode: d151f...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå