Anonym bruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Det kommer i små tak. Ikke smertefullt men kjenner det. Hatt spiralen i 7-8 mnd så burde ikke være bivirkninger. Itillegg har jeg såre brystvorter. Br jeg gå til legen? Andre som har dette? Anonymkode: a7e21...651
Anonym bruker Skrevet 27. mars #3 Skrevet 27. mars Min mamma ble gravid med spiral, da ble hun gravid utenfor livmor. Det er litt større sjanse for at det skjer når det sitter en spiral i livmoren. Så vet jeg om et tilfelle hvor spiralen begynte vandre inni der, rett og slett flyttet seg og satte seg fast på en måte. Hun måtte i narkose for å få den fjernet. Men det kan jo skje ting som overhodet ikke har noe med spiralen å gjøre også, alt fra en uskyldig vanncyste e.l. på en eggstokk/eggleder til mer alvorlige ting som kreft. Så jeg ville absolutt bestilt time hos gynekolog. Jeg personlig hadde ikke gått veien om fastlege, jeg hadde ringt direkte til en privat gynekolog og kommet rett inn for å få tatt en ultralyd med en gang. Da kan de sjekke at spiralen sitter der den skal og at alt annet ser ok ut. Men har du ikke råd til det ringer du fastlegen og blir henvist videre til gynekolog. Når man er hormonforstyrret på den måten du er, og i tillegg opplever smerter/ubehag må det helt klart sjekkes opp. Anonymkode: c8c21...1b2
Anonym bruker Skrevet 27. mars #4 Skrevet 27. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Min mamma ble gravid med spiral, da ble hun gravid utenfor livmor. Det er litt større sjanse for at det skjer når det sitter en spiral i livmoren. Så vet jeg om et tilfelle hvor spiralen begynte vandre inni der, rett og slett flyttet seg og satte seg fast på en måte. Hun måtte i narkose for å få den fjernet. Men det kan jo skje ting som overhodet ikke har noe med spiralen å gjøre også, alt fra en uskyldig vanncyste e.l. på en eggstokk/eggleder til mer alvorlige ting som kreft. Så jeg ville absolutt bestilt time hos gynekolog. Jeg personlig hadde ikke gått veien om fastlege, jeg hadde ringt direkte til en privat gynekolog og kommet rett inn for å få tatt en ultralyd med en gang. Da kan de sjekke at spiralen sitter der den skal og at alt annet ser ok ut. Men har du ikke råd til det ringer du fastlegen og blir henvist videre til gynekolog. Når man er hormonforstyrret på den måten du er, og i tillegg opplever smerter/ubehag må det helt klart sjekkes opp. Anonymkode: c8c21...1b2 Ja altsåbrystvortene er veldig såre. Murring nede i magen kommer litt til og fra. Jeg går årlig til en fast gynokolog pga hpv. Jeg ringte for et par mnd suden grunnet mellomblødninger men det sa han var vanlig opp til et halvt år med hormonspiral. Men kanskje jeg skal nevne dette til han. Anonymkode: a7e21...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå