Anonym bruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Har prøvd det for første gang i mitt liv, første 48 var ok, siste 24 svært krevende. Føler meg nå helt utslitt, og lurer på hvordan jeg skal unngå å spise meg ihjel når jeg begynner å spise igjen- føler meg som en utsultet fange. Noen som har gjort noe slikt? Anonymkode: 77a11...b83
Anonym bruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Du faster 72 timer på måfå uten å vite nøyaktig hva du skal spise etterpå? Hvorfor? Anonymkode: 78ade...3c6
Anonym bruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Dette svarte AI når jeg googlet det; «Slik bryter du fasten riktig (Viktig!) Ikke spis et stort måltid med en gang. Magen trenger tid til å starte opp igjen. Sakte tilvenning: Bryt fasten gradvis over 12–24 timer. Første måltid (200-300 kcal):Beinbuljong, kokte grønnsaker, et lite egg eller litt yoghurt/kefir. Unngå de første 24 timene: Fettrik mat, store mengder karbohydrater og sterkt krydder.» Det sto også veldig mye om å ikke gjøre det hvis du ikke var en tilvennet faster. Anonymkode: 78ade...3c6
Anonym bruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Du må starte veldig forsiktig ellers får du veldig vondt i magen. Det er overhodet ikke anbefalt å faste i flere dager, hvorfor i alle dager gjorde du det? Det er ingen helsemessige fordeler med sånne stunt. Anonymkode: 76e4a...0f9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Har skjedd en livskrise og klarte ikke spise de første to dagene, så leste jeg om fasting; og der sto det anbefaltes å gjøre avogtil, at det fornyet cellene og at kroppen fikk en restart. I tillegg til det har jeg gått ned 4 kilo, som sikkert er 1 kg fett; så tenker egentlig å prøve på nytt igjen senere. Kroppen min er noenlunde vant til faste, har brukt 16:8 lenge, samt hatt flere 24 timers faste innimellom. Takk for tips ts Anonymkode: 77a11...b83
Anonym bruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Nå vet ikke jeg hvorfor du ville faste i utgangspunktet, men det er jo en latterlig dårlig idé. Hvis du "spiser deg i hjel" etter dette er det kun et tegn på at kroppen trenger næring. Hvis du gjør dette for å gå ned i vekt vil jeg påstå at det finnes langt bedre, og sunnere, måter å gjøre det på. Mest sannsynlig har du nå sultet deg på den måten at kroppen skriker etter mat, og da spiser du mer enn de grammene du har gått ned til nå. Ikke at jeg har noe peiling, men jeg kan likevel mye etter 18 år med spiseforstyrrelse. Hvis du har problemer med mat, finnes det hjelp. F.eks. ROS eller fastlegen er et godt sted å begynne. Lykke til. Anonymkode: fcf50...0dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå