Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:27 #26 Skrevet onsdag kl 20:27 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Kjenner at jeg har problemer med å ta denne tråden seriøst. Men så er verden blitt som den har blitt.. "Regler". Ingen straff om man bryter de "reglene". Plagget blir på ingen måte ødelagt og kan fint brukes tradisjonelt ved en annen anledning. Jeg tror nesten etter at jeg har lest denne tråden at jeg selv skal bruke palestinaskjerf neste gang jeg bruker bunaden. Noen må og burde gjøre opprør mot alle de selvrettferdige folkene som tror det er regler og nærmest lover til annen persons bunad. Akkurat som om verden bryter sammen om noen bruker palestinaskjerf til bunaden. Men hei vent, det er jo det som skjer i Palestina... imens vi i Norge bærer oss over en bunad med palestinaskjerf og converse som om den er bombet sønder og sammen. Kanskje vi burde bli straffet og sendt i fengsel og/eller i konsentrasjonsleir for ubehaget vi påfører øyne deres? For det er kanskje det ungdommen prøver å si noe om? Endring er ikke alltid feil, farlig eller respektløst. Jeg er selv tradisjonell og har alltid sett på meg som det. Mulig jeg må revurdere det. Anonymkode: 810cd...39d Dette handler ikke om å være for eller imot endringer. Poenget mitt er at bunad er et tradisjonsplagg, og at det finnes retningslinjer for hvordan det skal brukes. For meg handler det om respekt for både plagget og det det representerer. Å endre det på en måte som bryter med dette, synes jeg ikke er riktig. Det er ikke snakk om straff eller noe ekstremt, men å forholde seg til det som faktisk er etablert praksis. Anonymkode: cf78c...fad
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:28 #27 Skrevet onsdag kl 20:28 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Kjenner at jeg har problemer med å ta denne tråden seriøst. Men så er verden blitt som den har blitt.. "Regler". Ingen straff om man bryter de "reglene". Plagget blir på ingen måte ødelagt og kan fint brukes tradisjonelt ved en annen anledning. Jeg tror nesten etter at jeg har lest denne tråden at jeg selv skal bruke palestinaskjerf neste gang jeg bruker bunaden. Noen må og burde gjøre opprør mot alle de selvrettferdige folkene som tror det er regler og nærmest lover til annen persons bunad. Akkurat som om verden bryter sammen om noen bruker palestinaskjerf til bunaden. Men hei vent, det er jo det som skjer i Palestina... imens vi i Norge bærer oss over en bunad med palestinaskjerf og converse som om den er bombet sønder og sammen. Kanskje vi burde bli straffet og sendt i fengsel og/eller i konsentrasjonsleir for ubehaget vi påfører øyne deres? For det er kanskje det ungdommen prøver å si noe om? Endring er ikke alltid feil, farlig eller respektløst. Jeg er selv tradisjonell og har alltid sett på meg som det. Mulig jeg må revurdere det. Anonymkode: 810cd...39d Du burde skamme deg dypt over å sammenligne dette med Palestina. Anonymkode: 9ca9b...71c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå