Gå til innhold

Øl eller vin til konfirmasjonsmiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

dasklog

*saklig

Anonymkode: d2271...08f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det samme kan man si om kaker, brus og andre usunne ting også, man MÅ ikke ha det.

Anonymkode: fb906...6ad

Korrekt.

Skrevet

Det handler om måten dere «argumenterer på». Det er emosjonelt og nedrig, fremfor rasjonelt og dasklog. Dermed er det ikke ulikt alkoholikere eller andre avhengige. Alle vi som kjenner alkoholikere kjenner jo igjen måten å «argumentere på».

Så alle som memer noe annet enn deg er alkoholikere......

Anonymkode: 02b85...d97

Skrevet

Så alle som memer noe annet enn deg er alkoholikere......

Godt eksempel! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

«Klarer man ikke å la være å drikke den ene dagen, synes jeg egentlig det viser et problem.»

Du har rett i at du ikke er den eneste i denne tråden som tror at det å servere alkohol i en konfirmasjon handler om at man «ikke klarer å la være å drikke den ene dagen», likevel er det fascinerende at noen faktisk tror det er det det handler om.

Helt i orden å mene at det ikke passer seg, ikke er vanlig osv, men å måtte ty til at det handler om at de som er uenige MÅ ha alkohol, altså at de er alkoholikere hele gjengen, er bare hjelpeløst. Skal man bruke et slikt argument så bør man jo slutte å servere og drikke alkohol i alle sammenhenger, for man MÅ jo ikke ha alkohol. Det samme kan man si om kaker, brus og andre usunne ting også, man MÅ ikke ha det.

Nå har jeg også forklart ganske tydelig hva jeg mente da jeg skrev det, så kanskje du heller burde følge med på det som faktisk blir sagt.

Jeg opplever at du vrir det jeg skriver over til noe annet enn det jeg faktisk mener, og det blir en litt unødvendig avsporing. Poenget mitt har hele tiden vært det samme, og jeg har presisert det flere ganger.

Det hadde vært fint om du forholder deg til det jeg faktisk sier, i stedet for å tolke det i verste mening eller legge til noe som ikke er der.

Anonymkode: bb8ad...dc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det handler om måten dere «argumenterer på». Det er emosjonelt og nedrig, fremfor rasjonelt og dasklog. Dermed er det ikke ulikt alkoholikere eller andre avhengige. Alle vi som kjenner alkoholikere kjenner jo igjen måten å «argumentere på».

Kom med ett eksempel på det du påstår? Hva er emosjonelt og nedrig?

Det som virkelig er nedrig og irrasjonelt er jo å antyde eller påstå at de som serverer alkohol i konfirmasjon er alkoholikere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kom med ett eksempel på det du påstår? Hva er emosjonelt og nedrig?

Det som virkelig er nedrig og irrasjonelt er jo å antyde eller påstå at de som serverer alkohol i konfirmasjon er alkoholikere.

Jeg behøver ikke det, det gjorde seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg behøver ikke det, det gjorde seg selv. 

Selvfølgelig gjorde det det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig gjorde det det.

Har brukt ordet «eksempel» så selv de på bakerste rad får det med seg. 

Skrevet

Jeg ville latt alkoholen være i konfirmasjon. Skjønner ikke hvorfor nordmenn alltid trenger alkohol for å ha det hyggelig eller «kose seg med», eller «til god mat må man ha». 

Anonymkode: 03ccc...031

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ville latt alkoholen være i konfirmasjon. Skjønner ikke hvorfor nordmenn alltid trenger alkohol for å ha det hyggelig eller «kose seg med», eller «til god mat må man ha». 

Smak, serru.

Skrevet
sug lut skrev (27 minutter siden):

Smak, serru.

Nei. Det er antakelig en tullete vrangforestilling om at dersom vi drikker som det gjør i Frankrike, Spania og Italia, så er vi mye mer sofistikerte enn alle andre. Og selvsagt har man mer stil enn andre om man gjør det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei. Det er antakelig en tullete vrangforestilling om at dersom vi drikker som det gjør i Frankrike, Spania og Italia, så er vi mye mer sofistikerte enn alle andre. Og selvsagt har man mer stil enn andre om man gjør det.

Det du påstår her er det bare mennesker med lav selvfølelse som tror. 

Anonymkode: c6468...1d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle man ellers føle for å drikke på en fest hvor ungdommer er i sentrum? Det er fullstendig gjennomførbart å droppe alkohol når æresgjesten selv ikke kan drikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skulle man ellers føle for å drikke på en fest hvor ungdommer er i sentrum? Det er fullstendig gjennomførbart å droppe alkohol når æresgjesten selv ikke kan drikke

Gjennomførbart, absolutt. Men det er ikke alle som ønsker det, og det helt uten at de har noen form for alkoholproblem. 

Jeg har større vansker med å forholde meg til slik fordømmelse som du bedriver enn de som ønsker seg et vinglass til maten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gjennomførbart, absolutt. Men det er ikke alle som ønsker det, og det helt uten at de har noen form for alkoholproblem. 

Jeg har større vansker med å forholde meg til slik fordømmelse som du bedriver enn de som ønsker seg et vinglass til maten. 

Det er ingen forsømmelse, men det er helt greit om du mener det. Det skal jeg ikke ta fra deg. Jeg bare mener det er merkelig å ikke klare å la være og så mene at det er smak som er årsaken til at man ikke dropper det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er ingen forsømmelse, men det er helt greit om du mener det. Det skal jeg ikke ta fra deg. Jeg bare mener det er merkelig å ikke klare å la være og så mene at det er smak som er årsaken til at man ikke dropper det. 

Men hvordan kan du ikke skjønne at det ikke er snakk om å ikke klare å la være, men å ønske å gjøre? 

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Men hvordan kan du ikke skjønne at det ikke er snakk om å ikke klare å la være, men å ønske å gjøre? 

Jeg skjønner ikke hvorfor man ønsker å gjøre heller jeg altså,

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

:lol: spot on!

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor man ønsker å gjøre heller jeg altså,

Men Gud hjelpe! Kan du ikke bare akseptere at du ikke skjønner det, uten å måtte insistere på at folk serverer alkohol fordi de ikke klarer å la være?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Godt eksempel! 

Du er for dum til å diskutere med.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Rart at vi drar inn selvfølelse i en tråd om alkoholisme :filer:

Skrevet

Du er for dum til å diskutere med.

Høyt henger de, og sure er de! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke en tråd om alkoholisme, har du ikke engang fått med deg temaet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

En tråd om alkoholisme? Det er en tråd om konfirmasjon. Herlighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...