Anonym bruker Skrevet 26. mars #51 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ikke meg du skrek til. Er vel også motsatt, at hvis du har argumenter så behøver du ikke frem med caps lock? Anonymkode: d2271...08f Det er riktig. Anonymkode: fb906...6ad
Anonym bruker Skrevet 26. mars #52 Skrevet 26. mars Til koldtbord, tapas, buffet hadde jeg ikke servert vin. Men til en middag hadde jeg servert vin som passer til den retten Anonymkode: 9881c...f36
Anonym bruker Skrevet 26. mars #53 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Til koldtbord, tapas, buffet hadde jeg ikke servert vin. Men til en middag hadde jeg servert vin som passer til den retten Anonymkode: 9881c...f36 Nå er det snakk om en konfirmasjon, og da passer det ikke med alkohol uansett. I tillegg er det tidlig på dagen, så det blir mer som en sen lunsj enn en middag. Anonymkode: bb8ad...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #54 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er det snakk om en konfirmasjon, og da passer det ikke med alkohol uansett. I tillegg er det tidlig på dagen, så det blir mer som en sen lunsj enn en middag. Anonymkode: bb8ad...dc9 Du er klar over at folk har lov til å ha en annen mening enn deg eller? Anonymkode: 02b85...d97
Anonym bruker Skrevet 26. mars #55 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du er klar over at folk har lov til å ha en annen mening enn deg eller? Anonymkode: 02b85...d97 Jeg har ikke sagt at man ikke kan ha sin egen mening om enkelte ting, men i dette tilfellet synes jeg det ikke er greit med alkohol på en sånn dag. Dette er heller ikke bare min mening – det er mange andre som har sagt det samme. Klarer man ikke å la være å drikke den ene dagen, synes jeg egentlig det viser et problem. Anonymkode: bb8ad...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #56 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg har ikke sagt at man ikke kan ha sin egen mening om enkelte ting, men i dette tilfellet synes jeg det ikke er greit med alkohol på en sånn dag. Dette er heller ikke bare min mening – det er mange andre som har sagt det samme. Klarer man ikke å la være å drikke den ene dagen, synes jeg egentlig det viser et problem. Anonymkode: bb8ad...dc9 Jada, men andre har lov å ha en annen mening uten at du skal fortelle de at det ikke passer. Anonymkode: 02b85...d97
Anonym bruker Skrevet 26. mars #57 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke sagt at man ikke kan ha sin egen mening om enkelte ting, men i dette tilfellet synes jeg det ikke er greit med alkohol på en sånn dag. Dette er heller ikke bare min mening – det er mange andre som har sagt det samme. Klarer man ikke å la være å drikke den ene dagen, synes jeg egentlig det viser et problem. Anonymkode: bb8ad...dc9 Jeg syns det er så rart at noen (du) tror at om man enten serverer eller forsyner seg av alkohol så er det fordi man ikke klarer en dag uten å drikke. For en merkelig måte å vri på saken. Anonymkode: c6468...1d7
Anonym bruker Skrevet 26. mars #58 Skrevet 26. mars Å så rart at man er krenket de luxe over å ikke få drikke i konfirmasjonen eller at andre mener det er galt. Du finner knapt noen som er så krenket over ikke å få lov til noe, som de som ikke får lov å drikke. Helt usannsynlig at dette har med avhengighet å gjøre, det er jo heeelt annerledes enn den gangen man nektet mennesker å røyke Anonymkode: d2271...08f
Anonym bruker Skrevet 26. mars #59 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Å så rart at man er krenket de luxe over å ikke få drikke i konfirmasjonen eller at andre mener det er galt. Du finner knapt noen som er så krenket over ikke å få lov til noe, som de som ikke får lov å drikke. Helt usannsynlig at dette har med avhengighet å gjøre, det er jo heeelt annerledes enn den gangen man nektet mennesker å røyke Anonymkode: d2271...08f Hvor mange i denne tråden er krenket (et misbrukt ord) fordi de ikke får drikke i en konfirmasjon? Anonymkode: c6468...1d7
Anonym bruker Skrevet 26. mars #60 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Å så rart at man er krenket de luxe over å ikke få drikke i konfirmasjonen eller at andre mener det er galt. Du finner knapt noen som er så krenket over ikke å få lov til noe, som de som ikke får lov å drikke. Helt usannsynlig at dette har med avhengighet å gjøre, det er jo heeelt annerledes enn den gangen man nektet mennesker å røyke Anonymkode: d2271...08f Det er ingen her som klager over å ikke bli servert alkohol konfirmasjon. Du må skaffe deg litt leseforståelse (ettersom floksler tydeligvis er innafor). Anonymkode: fb906...6ad
Anonym bruker Skrevet 26. mars #61 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du må skaffe deg litt leseforståelse Anonymkode: d2271...08f
Anonym bruker Skrevet 26. mars #62 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg syns det er så rart at noen (du) tror at om man enten serverer eller forsyner seg av alkohol så er det fordi man ikke klarer en dag uten å drikke. For en merkelig måte å vri på saken. Anonymkode: c6468...1d7 Det er du som vrir på det jeg sier, ikke jeg. Jeg har aldri sagt at det er noe galt i å ta seg et glass ved andre anledninger. Poenget mitt er at dette handler om en konfirmasjon, ikke alle andre typer sammenkomster. I akkurat denne settingen mener jeg at alkohol ikke passer. Anonymkode: bb8ad...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #63 Skrevet 26. mars 7 hours ago, Anonym bruker said: Det er ikke alle som kommer flere sammen, og det er heller ikke alle som har førerkort, så man kan ikke alltid løse det på den måten. For eksempel kan det være slik at den som har lappen ønsker å ta seg et glass, mens partneren ikke drikker, men heller ikke har førerkort. I tillegg er det mange enslige som ikke har mulighet til å plukke opp flere på veien, fordi de bor i en helt annen retning Anonymkode: bb8ad...dc9 Nå er det jo ikke slik at man må drikke alkohol bare fordi at det er mulig? Anonymkode: 26b30...991
Anonym bruker Skrevet 26. mars #64 Skrevet 26. mars Ganske manges hovedpoeng her, er vel, slik jeg leser det, at i en konfirmasjon er hovedpersonen et barn, og for mange er det dermed uaktuelt å servere alkohol. Altså fordi hovedpersonen selv ikke har lov til å drikke alkohol. Anonymkode: 3311a...e7c
Anonym bruker Skrevet 26. mars #65 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nå er det jo ikke slik at man må drikke alkohol bare fordi at det er mulig? Anonymkode: 26b30...991 Nei, har jeg noen gang sagt det? Nei, det har jeg ikke. Det eneste jeg har sagt – flere ganger og ganske tydelig – er at dette gjelder én dag, og at jeg ikke synes det passer å servere alkohol i en konfirmasjon. Anonymkode: bb8ad...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #66 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det er du som vrir på det jeg sier, ikke jeg. Jeg har aldri sagt at det er noe galt i å ta seg et glass ved andre anledninger. Poenget mitt er at dette handler om en konfirmasjon, ikke alle andre typer sammenkomster. I akkurat denne settingen mener jeg at alkohol ikke passer. Anonymkode: bb8ad...dc9 Og det er en mening du har lov å ha. Men det er merkelig at du anklager dem som ikke er enig med deg for å ikke klare seg uten alkohol én dag. Anonymkode: c6468...1d7
☆☆☆ Skrevet 26. mars #67 Skrevet 26. mars Dette vart ein underleg tråd. Skal vi ikkje auke temperaturen ytterlegare ved å ta den årlege diskusjonen om kor mange kaker som er passande? Eg ville ikkje servert øl og vin i konfirmasjon rett og slett fordi eg ikkje er vand med det. Eg oppfatta spørsmålet som kva ein personleg velger å gjere, ikkje som ein førespurnad om analyse av busetjingsmønsteret (som er høgst forskjellig frå kommune til kommune og familie til familie, vi har for eksempel kun familie vi kan gå til i tøfler og familie som bur 7-9 timar unna) og kva som "passar seg".
Anonym bruker Skrevet 26. mars #68 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Og det er en mening du har lov å ha. Men det er merkelig at du anklager dem som ikke er enig med deg for å ikke klare seg uten alkohol én dag. Anonymkode: c6468...1d7 For det første er det ikke bare jeg som har sagt dette, men det har tydeligvis ikke kommet fram for alle. Når det gjelder de som insisterer på å servere alkohol i en sånn setting, mener jeg at det hovedsakelig er deres problem. De som velger å ta seg et glass når det blir servert i en konfirmasjon, er noe annet – der handler det mer om å vise, eller ikke vise, respekt for konfirmanten. Anonymkode: bb8ad...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #69 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De som velger å ta seg et glass når det blir servert i en konfirmasjon, er noe annet – der handler det mer om å vise, eller ikke vise, respekt for konfirmanten. Anonymkode: bb8ad...dc9 Dette er et tema vi vel ikke en gang har snakket om her, det å takke nei til alkohol der foreldrene byr på alkohol. Kunne vært interessant å ha det med i tråden, da det jo også påvirker hvorvidt man serverer alkohol. Jeg selv har gjentatte ganger takket nei til alkohol både i helger og jul hvis barn er tilstede. Anonymkode: d2271...08f
Anonym bruker Skrevet 26. mars #70 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): For det første er det ikke bare jeg som har sagt dette, men det har tydeligvis ikke kommet fram for alle. Når det gjelder de som insisterer på å servere alkohol i en sånn setting, mener jeg at det hovedsakelig er deres problem. De som velger å ta seg et glass når det blir servert i en konfirmasjon, er noe annet – der handler det mer om å vise, eller ikke vise, respekt for konfirmanten. Anonymkode: bb8ad...dc9 Du har 15 av 69 innlegg i denne tråden, så tror alle har skjønt hva du mener nå. Andre mener noe annet enn deg, det er ikke noe du trenger å kverulere på. Anonymkode: 02b85...d97
Anonym bruker Skrevet 26. mars #71 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Du har 15 av 69 innlegg i denne tråden, så tror alle har skjønt hva du mener nå. Andre mener noe annet enn deg, det er ikke noe du trenger å kverulere på. Anonymkode: 02b85...d97 Å alikevel, så har du ikke klart å få med deg at det ikke er jeg som sa først at man har et problem når man ikke kan stå fra alkohol den dagen. Jeg har like mye rett til å si min mening som alle andre, og det at du henger deg så mye opp i hvor mange svar jeg har kommet med, er litt vel spesielt. Da tror jeg du bør finne på noe annet å bruke tiden din på i stedet for å henge deg så mye opp i hvor mye jeg skriver – det er bare patetisk. Anonymkode: bb8ad...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. mars #72 Skrevet 26. mars Aldri opplevd å bli servert alkohol i konfirmasjon, eller hørt om noen som gjør det. Har heller aldri savnet det, eller tenkt det var rart å ikke tilby det. Tenker heller ikke det er fordi man er prippen eller redd for at folk skal bli fulle. Det er bare ikke vanlig. Anonymkode: 4fb08...6bc
Anonym bruker Skrevet 26. mars #73 Skrevet 26. mars Aldri opplevd å ikke bli servert både alkoholfri drikke og vin/øl i konfirmasjoner. Anonymkode: ee60b...c2f
Anonym bruker Skrevet 26. mars #74 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Å alikevel, så har du ikke klart å få med deg at det ikke er jeg som sa først at man har et problem når man ikke kan stå fra alkohol den dagen. Jeg har like mye rett til å si min mening som alle andre, og det at du henger deg så mye opp i hvor mange svar jeg har kommet med, er litt vel spesielt. Da tror jeg du bør finne på noe annet å bruke tiden din på i stedet for å henge deg så mye opp i hvor mye jeg skriver – det er bare patetisk. Anonymkode: bb8ad...dc9 «Klarer man ikke å la være å drikke den ene dagen, synes jeg egentlig det viser et problem.» Du har rett i at du ikke er den eneste i denne tråden som tror at det å servere alkohol i en konfirmasjon handler om at man «ikke klarer å la være å drikke den ene dagen», likevel er det fascinerende at noen faktisk tror det er det det handler om. Helt i orden å mene at det ikke passer seg, ikke er vanlig osv, men å måtte ty til at det handler om at de som er uenige MÅ ha alkohol, altså at de er alkoholikere hele gjengen, er bare hjelpeløst. Skal man bruke et slikt argument så bør man jo slutte å servere og drikke alkohol i alle sammenhenger, for man MÅ jo ikke ha alkohol. Det samme kan man si om kaker, brus og andre usunne ting også, man MÅ ikke ha det. Anonymkode: fb906...6ad
Anonym bruker Skrevet 26. mars #75 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (21 minutter siden): likevel er det fascinerende at noen faktisk tror det er det det handler om. Det handler om måten dere «argumenterer på». Det er emosjonelt og nedrig, fremfor rasjonelt og dasklog. Dermed er det ikke ulikt alkoholikere eller andre avhengige. Alle vi som kjenner alkoholikere kjenner jo igjen måten å «argumentere på». Anonymkode: d2271...08f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå