Gå til innhold

Øl eller vin til konfirmasjonsmiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha tapas pluss en varmrett, Biff Wellington. Ville dere valgt øl eller vin til maten?

Anonymkode: f3236...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Vi tar gjerne en øl, eller ett glass vin til god mat, men akkurat ting som for eksempel dåp og konfirmasjon hvor det er barn som feires er det alkoholfritt

Men sett gjerne frem noe alkoholfri øl

Anonymkode: 26cd9...240

Skrevet

Du kan servere alkoholfritt øl. Konfirmanten er et barn, man serverer ikke alkohol i en setting der et barn er i sentrum. Ikke i dåp, ikke i konfirmasjon. 

Farris og vann. 

Anonymkode: 3311a...e7c

Skrevet

Om du spør om vi har alkohol til maten så er svaret nei. Jeg har aldri hatt eller vært i en konfirmasjon hvor det ble servert alkohol.

Om du spør om jeg ville servert øl eller vin, så er svaret begge deler. Skal man tilby alkohol bør man ha et alternativ til alle. 

Vi har hatt alkoholfritt øl, alkoholfri sider, vann og brus. 

Skrevet

I dåp, konfirmasjon og barnebursdag serveres selvsagt ikke øl, vin og alkohol. Er ikke det selvsagt for alle?

Anonymkode: 500f2...dfb

Skrevet

Jeg har aldri hørt om servering av øl eller vin i en konfirmasjon. Vi er ikke avholds altså, og min mann virkelig elsker øl og vin. Men akkurat i en konfirmasjon hørtes det rart ut, og jeg har vel vært i seks-syv de siste årene uten å se en dråpe alkohol.

Anonymkode: ce5e0...6b1

Skrevet

Dåp og konfirmasjon er alkoholfri vanligvis her til lands. 
Du MÅ jo ikke følge normene da, så du velger jo selv. 

Anonymkode: 3fa01...afc

Skrevet

Hadde tilbudt en vin til,  siden dere har beef wellington 

Anonymkode: 9881c...f36

Skrevet

Tror aldri jeg har vært i en konfirmasjon hvor det ble servert alkohol....

Anonymkode: 5e3fa...82b

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Du kan servere alkoholfritt øl. Konfirmanten er et barn, man serverer ikke alkohol i en setting der et barn er i sentrum. Ikke i dåp, ikke i konfirmasjon. 

Farris og vann. 

Anonymkode: 3311a...e7c

Hvorfor er så mange nordmenn hysteriske når det kommer til alkohol?

Anonymkode: 26b30...991

Skrevet

ingen av delene 

Anonymkode: bb8ad...dc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor er så mange nordmenn hysteriske når det kommer til alkohol?

Anonymkode: 26b30...991

Det er ikke hysterisk.

Anonymkode: 02b85...d97

Skrevet

Nope. 

Anonymkode: d2271...08f

Skrevet

Jeg ville hatt en 3 liter med rødvin og tilsvarerende mengde med øl. Nok til at de som ønsker det kan få ett glass vin til maten. Forstår ikke problemet, nordmenn har et unaturlig forhold til alkohol…

Skrevet
Daquiry skrev (1 time siden):

Jeg ville hatt en 3 liter med rødvin og tilsvarerende mengde med øl. Nok til at de som ønsker det kan få ett glass vin til maten. Forstår ikke problemet, nordmenn har et unaturlig forhold til alkohol…

det er også derfor man bør la være og ha det til sånne anledinger 

Anonymkode: bb8ad...dc9

Skrevet
Daquiry skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke så mye å ha et unaturlig forhold som at det i de fleste samfunnslag ikke er tradisjon for alkohol i slike settinger. 

Anonymkode: c6468...1d7

Skrevet

Nei, eg ville ikkje valgt øl eller vin til konfirmasjon. 

Skrevet

Nei. Når hovedpersonen ikke kan drikke det, serveres det ikke.

Skrevet

Nei. sikkert mange som fint kan ta et glass øl eller vin. Så er det kanskje de som fort tar av. Aldri opplevd at det blir tilbudt i dår eller konfirmasjon.

Anonymkode: 7f482...a1c

Skrevet

Jeg har vært i flere konfirmasjoner med alkoholservering, men tenker ikke det er nødvendig. Alkoholfri øl og god eplemost og farris funker også. Men hva problemet skulle være med at folk får et glass eller to skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 8e079...e42

Skrevet

Voksne mennesker drikker ikke brus til festmiddag, altså. Vi hadde både champagne og vin.

Skrevet
sug lut skrev (21 minutter siden):

Voksne mennesker drikker ikke brus til festmiddag, altså. Vi hadde både champagne og vin.

Å Næmmen giiiiid, da ble sikkert minst tre av gjestene drita, i hvert fall synlig påvirket, og konfirmanten ble sikkert traumatisert og endte senere opp som alkoholiker og etterhvert narkoman 😭

Anonymkode: fb906...6ad

Skrevet
Daquiry skrev (8 timer siden):

Nope. Passer seg virkelig ikke med alkohol i festen til en konfirmant altså. Det er skummelt at du synes det. Konfirmanter er fortsatt ikke voksne, og hvis ikke de voksne greier en fest uten alkohol har de virkelig et problem.

Skrevet

«Skummelt»….? Litt dramatisk i dag?

Og hvorfor tror du at det handler om å ikke «greie en fest uten alkohol»? Tror du det er derfor alkohol serveres, fordi gjestene ikke greier seg uten?

Anonymkode: fb906...6ad

Skrevet
sug lut skrev (27 minutter siden):

Joda, det greier de faktisk helt fint. Det ER lov å sette hovedpersonen først og servere ting den kan forsyne seg av. Det er noe galt om man ikke greier en fin middag uten alkohol altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...