Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten har byttedag med barna sine fredag og jeg søndag. I påsken er det snakk om at han skal få barna torsdag for å få en dag mer på hytta med barna. Det går utover vår tid sammen. Vi har normalt ingen helger i lag. Føler meg veldig nedprioritert, virker ikke som han kommer på det en gang .

Anonymkode: aa278...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, barna kommer først.

Anonymkode: 74c4e...508

Skrevet

Når du blir sammen med en mann som har barn fra før vil barna hans alltid være første pri. Hadde han satt deg foran barna sine hadde det vært et stort rødt flagg!

Så nei, jeg ville aldri reagert negativt på at han hadde barna sine litt ekstra i påsken.

Anonymkode: 8cfa0...29c

Skrevet

Du er sammen med en mann som har barn fra før og synes du blir nedprioritert fordi han velger å ha barna én dag lenger i påsken for å kunne være på hytta lenger? Ser du ikke selv hvor ille det ser ut når du skriver det?

Barna går selvsagt først, i påsken og alle andre dager. 

Skrevet

Ok 🤔 forstår at jeg er alene om å tenke slik. Tenker at de likevel får være på hytta fra fredag-mandag. Han og synes det er dumt at vi ikke har byttedag fredag slik at vi får mer tid sammen i helgene. HI

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke hva jeg leser. Ja, jeg reagerer. Jeg reagerer sterkt på at du ikke skjønner, og setter pris på, at far velger barna sine. 

Du må skjerpe deg!

Skrevet (endret)

Fra ei mor som har en barnefar som prioterte dama i helga isdedenfor barna sine, så har det endt med null kontakt med sin far. De er såret og ble alltid satt til side pga akkurat det du ønsker. Husk barna ser ikke sin far hver dag som du gjør. Dere har valgt å sette barn til verden begge to, ta ansvar for det. Du har også valgt en mann med barn fra før, slik er det bare. 

Endret av Gladjente00
Feil
Skrevet
Gladjente00 skrev (Akkurat nå):

Fra ei mor som har en barnefar som prioterte koketid i helga isdedenfor barna sine, så har det endt med null kontakt med sin far. De er såret og ble alltid satt til side pga akkurat det du ønsker. Husk barna ser ikke sin far hver dag som du gjør. Dere har valgt å sette barn til verden begge to, ta ansvar for det. Du har også valgt en mann med barn fra før, slik er det bare. 

Mhm, han er super far i ei uke om gangen. Vi bor to timer unna hverandre og ser hverandre litt i ukene da vi begge har barnefri (har begge fri fra søndag kveld-fredag). Jeg jobber turnus og har fri litt i ukene, og han jobber. Ungene vet ikke at de muligens skal til hytta en dag mer, det ville han tilby de siden de ikke har noen påsketradisjoner med mora. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok 🤔 forstår at jeg er alene om å tenke slik. Tenker at de likevel får være på hytta fra fredag-mandag. Han og synes det er dumt at vi ikke har byttedag fredag slik at vi får mer tid sammen i helgene. HI

Kan dere ikke heller sørge for å ha samme byttedag sånn til vanlig. Påsken må han jo få ha på hytta med barna.

Anonymkode: 95c9b...71f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ikke heller sørge for å ha samme byttedag sånn til vanlig. Påsken må han jo få ha på hytta med barna.

Håplaust sammerbeid med min eks. Han nekter å bytte. Tror ikke kjæreste har lyst å ha søndag. Det er ein kjip dag å bytte på🤔

Skrevet

Jeg hadde sett det som et stort rødt flagg dersom typen prioriterte meg fremfor egne barn! Det ville vært helt mot mitt verdisyn, og hadde sannsynligvis ført til at jeg hadde avsluttet forholdet 

Anonymkode: 96c89...2f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde sett det som et stort rødt flagg dersom typen prioriterte meg fremfor egne barn! Det ville vært helt mot mitt verdisyn, og hadde sannsynligvis ført til at jeg hadde avsluttet forholdet 

Anonymkode: 96c89...2f9

Enig.

Anonymkode: ccc5a...cf8

Skrevet

Du vil alltid komme som nr 2 etter barna og slik skal det osgå være.

Regarerer på at du reagerer på dette, det er et stort rødt flagg!

Anonymkode: e4ee9...575

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

De skal visst reise onsdag i påsken. Det som såret mest er at vi tidligere snakka om å være litt sammen. Jeg skulle ha jobba mandag og onsdag dag og torsdag kveld, men skulle prøve å bytte bort onsdagen for å være litt i lag. Jeg er sykemeldt og skal ikke på jobb, istedenfor skal han muligens på reis med jobb tirsdag-onsdag og videre på hytta onsdag. Virker som han har glemt avtalen, det hadde han vel ikke gjort hvis det var viktig for han 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

De skal visst reise onsdag i påsken. Det som såret mest er at vi tidligere snakka om å være litt sammen. Jeg skulle ha jobba mandag og onsdag dag og torsdag kveld, men skulle prøve å bytte bort onsdagen for å være litt i lag. Jeg er sykemeldt og skal ikke på jobb, istedenfor skal han muligens på reis med jobb tirsdag-onsdag og videre på hytta onsdag. Virker som han har glemt avtalen, det hadde han vel ikke gjort hvis det var viktig for han 🤔

Jammen hjelpes meg. Du skjønner jo st han må prioritere jobb og ungene sine? 

Skrevet

Skilte foreldre er ikke som andre foreldre, tydeligvis. Vi har nemlig barna i hus 100%, uten å gå rundt å vurdere om det er grunn til å føle seg forurettet.

Anonymkode: 9ebd2...58b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skilte foreldre er ikke som andre foreldre, tydeligvis. Vi har nemlig barna i hus 100%, uten å gå rundt å vurdere om det er grunn til å føle seg forurettet.

Anonymkode: 9ebd2...58b

Og hva har dette med HI's innlegg å gjøre?

Anonymkode: d81d7...caa

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Selv om du er viktig for han, så vil barna alltid være viktigst

Anonymkode: e4ee9...575

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og hva har dette med HI's innlegg å gjøre?

Anonymkode: d81d7...caa

Det er jo relevant da, at gifte foreldre tar det som en selvfølge å bruke tid med ungene, mens skilte mennesker setter spørsmålstegn ved det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo relevant da, at gifte foreldre tar det som en selvfølge å bruke tid med ungene, mens skilte mennesker setter spørsmålstegn ved det. 

De så ikke nødvendigvis barna mer før de ble skilt da, mulig en grunn til at de ble skilt?

Her ser hvertfall faren barna mer nå som skilt, selv om han har de bare 20%, enn når vi var gift. Da var han overhodet ikke tilstede, nå må han. Og 20 % er det han gidder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Her får vi vel tror at disse to ikke er sammen med hverandres barn, for å skjerme barna, og da er det plutselig nokså relevant å ha noe tid uten dem. Jeg skjønner godt at du blir lei deg, hi, selv om jeg er enig med de andre i at barna kommer først. Her høres det ut som om du leter etter tid for deg og kjæresten, mens han ikke tenker på det. Det burde være et felles prosjekt. Han kan vel ønske seg byttedag søndag han også? Vi syns ikke det er en kjip dag, tvert i mot! 

Anonymkode: c9548...5af

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

De så ikke nødvendigvis barna mer før de ble skilt da, mulig en grunn til at de ble skilt?

Her ser hvertfall faren barna mer nå som skilt, selv om han har de bare 20%, enn når vi var gift. Da var han overhodet ikke tilstede, nå må han. Og 20 % er det han gidder. 

Ja, skilte mennesker er jo de samme menneskene som de var før skilsmissen, det er ikke sånn at de endrer seg radikalt når de skilles.

Så han var en skilsmissemann før han giftet seg, mens han var gift og nå.

Og dermed har han hele veien vært en av de typene som ikke bryr seg like mye om ungene sine som om han hadde vært ekteskapstypen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Her får vi vel tror at disse to ikke er sammen med hverandres barn, for å skjerme barna, og da er det plutselig nokså relevant å ha noe tid uten dem. 

Absolutt ikke. Det du beskriver er tankesettet til de som ikke er modne nok til å faktisk ha unger. Som igjen typisk er tankesettet til de som ikke evner å være gift. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt ikke. Det du beskriver er tankesettet til de som ikke er modne nok til å faktisk ha unger. Som igjen typisk er tankesettet til de som ikke evner å være gift. 

Ah, så hvis man først er skilt skal man ikke få noen mulighet til å etablere et nytt forhold uten å involvere barna umiddelbart? Det er strålende foreldreskap. Da jeg var gift var jeg stort sett alene med barna da også, men jeg minnes vel at det i blant var mulig å trene, gå en tur, jobbe litt ekstra en ettermiddag, og ta en kaffe med en venninne av og til. Ha noen voksne relasjoner, kort sagt. Nå foregår det de dagene jeg ikke har barna. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

At du blir skuffet over at dere ikke fikk noe tid sammen i påsken kan jeg forstå.

At du blir såret av at han prioriterer barna sine og jobb kan jeg ikke forstå.

Du er voksen, du bør skjønne at ting ikke alltid blir helt ideelt for alle, men at han selvfølgelig skal prioritere barna. Du skal ikke bli såret, du skal tenke at det var dumt vi ikke fikk noe påskeferie sammen, vi får ta det igjen etter påske. Rist det av deg!

Anonymkode: 8cfa0...29c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...